Lähettäjä: #
Päivämäärä: 26.1.25 15:23:50
Tähän voisi kerätä esimerkkejä, että miten ihmismieli on joustava ja vahva. Joskus vahva itsepäisyys ehkä syynä, että jumittuu pelkoon.
Minulla ollut iso gynepelko. Välttelin käyntiä vuosia ja vuosia. Papat jäi käymättä myös. Luulin, että on kaikki pielessä. Luulin et ei tutkimukset onnistu. Ja et olisi kovin nöyryytetty olo. No, sitten oli pakko mennä. Ja kaikki meni hyvin. Sen jälkeen oli olo kuin olisi uudesti syntynyt.
Toinen iso pelko, vuosikymmenten ajan oli esiintymispelko. Töissä välttelin kuin ruttoa esiintymistilannetta. Kunnes alkoi harmittamaan, että muut menee uralla ohi oikealta ja vasemmalta. Että vaikka heillä oli vähemmän karttunut asiantuntemus, niin he saivat parempia asiakkaita; projekteja ja palkkaa. Esimiehelle tuosta sanoin, niin hän sanoi suoraan, että laitapa vähön itseäsi likoon, niin ei ole kattoa rajana. Ja niin lähdin seminaareihin ääni väristen ja joka kerta kamalaa, mutta aina kerta kerralta oli helpompaa. Aluksi oli kamalaa. Mutta opin luottamaan muihin ihmisiin ja omaan asiantuntemukseeni.
Huomasin, että itse olen vaan vääriin ajatusmalleihin juurtuva, en erityisen arka tai pelokas.
|