Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi kännäät?

Lähettäjä: Selvänäoletsymppis 
Päivämäärä:   26.1.25 15:21:43

Miksi juot itsesi (säännöllisesti) humalaan? Mitä saat siitä? Aika monesti kuulee jonkun sanovan, että lähtee "vähän rentoutumaan". Oletko oikeasti kännäämisen jälkeen rentoutunut ja levännyt? Mä ymmärrän, että pari juomaa rentouttaa, eikä vaikuta seuraavan päivän toimintakykyyn, mutta sen verran olen itsekin tässä elämässä kännejä vetänyt, että tiedän varsin hyvin, että kännin jälkeen on rentoutuminen kaukana. Sen sijaan olo on entistä väsyneempi, heikko ja voipunut. Pahimmillaan on kamala morkkis edellisillä tötöilyistä ja rahaa on voinut palaa tosi paljon. Se ei vastaa ainakaan minun käsitystäni rentoutumisesta. :D

Re: Miksi kännäät?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.1.25 15:31:18

En tiedä, otan pari lasia rentotuakseni ja tykkään punaviinistä, ja ilmeisesti humalasta.
Siksi tulee juotua liikaa. Toki aamulla aina päätän että ei enää.

Lähettäjä: Selvänäoletsymppis 
Päivämäärä:   26.1.25 15:38:39

Piste: Kiitos rehellisestä vastauksesta. Jos otat vain pari tavallisen kokoista viinilasillista, niin sitä en sinänsä laskisi kännäämiseksi. Mutta ilmeisesti siis et aina pysty lopettamaan juomista siihen, vaikka haluaisit?

Päivämäärä:   26.1.25 15:40:06

Olen kännätessä rentoutunut.
Niin paljon en ole koskaan juonut, että olisin kärsinyt morkkiksesta tai vannonut eikoskaanenää.

Lähettäjä: Iines 
Päivämäärä:   26.1.25 15:51:09

Viini saa minut pohtimaan ongelmia rehellisesti. Eli pystyn menemään asioiden ytimeen, "mikä todella mättää". Alkoholi poistaa sensuurin itseltäni. Usein kirjoitan pohdinnat paperille ja seuraavana päivänä mietin asiaa ja kohtaan pelkoni selvinpäin, kun alkoholi on tuonut ne päivänvaloon.
Hassu pieni esimerkki: olen pitkään yrittänyt keksiä jonkun uuden harrastuksen. Mikään ei tuntunut innostavan. Sitten kännipäissäni mietin, että olisipa hienoa olla taitoluistelija. Minulla on omituisia traumoja lapsuudesta luisteluun liittyen niin en ole luistellut vuosikymmeniin. Tämän tajusin jurrissa ja aamulla ilmottauduin seniori taitoluistelukurssille.
Nyt on tekemistä viikonloppuisin, ongelma ratkaistu eikä viini ja luistelu sovi yhteen!

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   26.1.25 17:00:36

Haluavat tietoisesti pilata "aivonsa", jos niitä on vielä jäljellä.

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   26.1.25 17:14:49

Tässä perusteellinen selvitys mitä alkoholi vaikuttaa ihmisen elimistöön. Ja asiantuntijan tekemänä.

https://www.is.fi/terveys/art-2000010961564.html

Päivämäärä:   26.1.25 17:27:05

Ensimmäinen piste tässä, en pysty aina lopettamaan, tulee vaan juotua yksi lisää..varsinkin jos ne ekat juo liian nopeasti.
Tarvii todella ensin päättää että juon hitaasti, yhden tai kaksi, ei enempää.
Ja se vaatii useasti sitä että kotona ei ole kuin vajaa pullo. Jos koko laatikko ja en ole päättänyt/jotain menoa seuraavana päivänä niin sit en välitä :(
Koskaan en juo jos aamusta menoa, tai edes aamupäivällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.