Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Autossa nukkuminen talvella

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.25 15:58:25

Onko jollain omia kokemuksia tästä jakaa?

Missä on turvallista nukkua niin, että mieluusti pääsisi vessaannin? Kaupan/huoltsikan parkkis? Metsään?

Lähinnä mietityttää kosteus, jäätyykö kaikki ikkunat sisäpuolelta niin, että heti näkee autossa jonkun nukkuvan. Ja mitäs sitten jos pitäisi päästä kiireellä ajamaan pois paikalta ja kaikki lasit on ihan jäässä?

Re: Autossa nukkuminen talvella

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.1.25 16:34:35

Itse ajaisin varmaan 24h auki olevan ABC:n tai muun huoltsikan pihalle, missä liikkuu ihmisiä ympäri vuorokauden eikä yksittäinen parkkeerattu auto herätä huomiota. Mihinkään valtatien varren P-alueelle tai muulle tyhjällä parkkiksella ei missään tapauksessa. Metsäautotie tai muu vastaava myös kyseenalainen, tai sitten mun pitäis tuntea tienoo kuin omat taskuni. Vieraalla paikkakunnalla nou nou. Se paikkakunnan hullu tuntee kaikki tiet ja maastot, mutta sä et. Muutamia mietteitä vaan.

Lähettäjä: Qtar 
Päivämäärä:   25.1.25 17:27:28

Eberspächer, niin olisi elämä taas vähän helpompaa.

Autoihin on saatavana myös ihan vaan kosteudenpoistajia, ja ne on edullisia hankkia. Esim. tämä: https://kungs.fi/tuote/kuivaus/kungs-kosteudenpoistaja-1-kg/ Poistaa kosteuden sisältä, mutta ulkoa ikkunat jäätyy ihan normaalisti. Eli, et välttämättä pysty kiireellä ajamaan pois.

Olisiko turvakoti kuitenkin paras ratkaisu? Sinne voi mennä turvaan koska vain, ja on asiakkaalle maksuton. Samalla saa ammatillista apua (tukea, ohjausta ja neuvontaa)

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   25.1.25 17:32:18

Eeberillä tai webastolla tyhjentää akun neropatti.

Päivämäärä:   25.1.25 17:42:52

Käynnistyykö se auto kovalla pakkasella

Päivämäärä:   25.1.25 18:01:17

"Olisiko turvakoti kuitenkin paras ratkaisu? Sinne voi mennä turvaan koska vain, ja on asiakkaalle maksuton. Samalla saa ammatillista apua (tukea, ohjausta ja neuvontaa)"

Ne ovat aina täynnä eikä sinne ihan niin vain kävellä muutenkaan. Asunnottomien majaan saisi kai mennä jos sinne mahtuu, mutta oletan että ne alkoholistit ja narkkarit jotka päivisin pyörivät ostarilla viettävät yönsä siellä, koska sinne saa mennä päihtyneenä.

"Käynnistyykö se auto kovalla pakkasella"

Käynnistyy. En kyllä tiedä miten tämä liittyy asiaan, taitaa olla juuri ja juuri pakkasella suurimassa osassa maata.

Kiitos tuosta kosteudenpoistaja-vinkistä, taitaa olla se perinteinen kissanhiekkavinkki vähän siistimpänä versiona tämä. Voisi tuollaisen hankkia ihan muutenkin.

Tuollaista vilkasta abc:tä mietin itsekin. Ei vaan ole bensaa ajella sinne asti ennen maanantaita.

Lähettäjä: Tesla 
Päivämäärä:   25.1.25 18:18:15

Tesloissa on camp mode, joka pitää autossa halutun lämpötilan koko yön. Nyt äkkiä ostamaan Tesla ja voit nukkua mukavasti autossa kesät talvet ;)

Päivämäärä:   25.1.25 18:25:07

Aattelin käynnistystä pitempiaikainen autoasuminen mielessä. Nyt toki on leuto talvi menossa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.1.25 18:27:47

Miksi kukaan haluaisi nukkua autossa?

Päivämäärä:   25.1.25 18:36:49

"Lähettäjä..

Päivämäärä25.1.25 18:27:47

Miksi kukaan haluaisi nukkua autossa?"

No on minulla telttakin. :D Auto taitaa olla lämpimämpi.

Kaikilla ei ole kotia ja sitten on muiden armoilla. Ihan kaikkea vaan ei ihminen kestä murtumatta, mieluummin muutan autoon. Tai on minulla telttakin, mutta ei talviretkeilyvarusteita, autoon en palellu jos vaan saan pidettyä kosteuden hallinnassa. Ikkuna on varmaan oltava raollaan.

Minun suurimmat syntini ovat se, että olen väärällä tavalla sairas eli olen työkyvytön työtön, sen lisäksi minulla on luottotiedot enkä käytä päihteitä. Jos haluan pysytellä alueella jossa vihdoin terveydenhuolto edes yrittää hoitaa minua tulen pysymäänkin asunnottomana. Kiitos hallituksen niitä samoja asuntoja hakee sadat muut. Yksityiset eivät vuokraa työttömälle ja tarvehankintaisiin olen liian kunnollinen ihminen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.1.25 18:42:10

No on se talvella kylmää ja kosteaa eikä ne suolapussitkaan ihmeitä tee vaikka kuivattavat toki ilmaa.
Ikävää jos oikeasti sellainen tilanne että riehuvan ukon takia pitäisi autossa nukkua talvella. Hankkiudu ukosta eroon ja alouta uusi elämä.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   25.1.25 18:46:01

Teltta on monissa tapauksissa autoa lämpimämpi, toki riippuu teltasta ja autosta. Mutta ainakin oma pieni teltta on mukavampi paikka nukkua lämpötilan puolesta kuin auto. Toisaalta autoon saa helpommin rakennettua kunnon nukkumispesän jota ei tarvitse purkaa ja kanniskella mukana paikkaa vaihtaessa. Jos autossa pitää nukkuessa ikkunaa raollaan niin siellä autossa sitten myös tuulee. Se on inhottavaa.

Paljon olen autossa nukkunut mm. kansallispuistojen parkkipaikoilla ja muilla syrjäisillä parkkiksilla. Aina on saanut olla rauhassa.

Kyllä sä kunnon talvikamppeet tarvitset sinne autoonkin. Ellet sitten aio aina välillä herätä lämmittelemään ja käyttämään autoa lämpimäksi. Kunnollisen makuupussin nyt ainakin. Ja joku paksu patja, toki siinä toimii vaikka petauspatja.

Eikö siellä toimivan terveydenhuollon lähellä ole mitään paikkaa, josta voisit saada kohtuuhintaisen asunnon? Sairaanhoitopiirin voi kuitenkin nykyään valita, ei ole pakko asua siellä missä lääkärissä käy. Ja kyllä yksityisetkin työttömille vuokraa, ainakin minulle vuokrasi useampikin yksityinen.

Päivämäärä:   25.1.25 18:57:04

Onneksi ei ole riehuvaa miestä, enkä hankikaan. :D Ei tilanteiden niin dramaattisia täydy olla ollakseen pidemmän päälle sietämättömiä.

Päivämäärä:   25.1.25 19:06:46

Ei oo ketään tuttua kenen pihaan saisi mennä ja pistää auton piuhaan?

Oon ite nukkunut autossa pakkasella kun sisälämppäri päällä ja oli oikein lämmintä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   25.1.25 19:10:45

Kuten edellä sanottu, sairaanhoitopiirin voi valita itse. Työttömyyskorvaukseen kai pitää olla jokin osoite.

Yritä saada vaikka jokin soluhuone jostakin tuppukylästä, kun kuitenkin auto on.

Päivämäärä:   25.1.25 19:19:21

Sanoisin mäkin, että teltassa saattaisi olla jopa lämpimämpää. Ja molemmat vaatii talvivarustelun olet sitten teltassa tai autossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.