Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun MIKÄÄN ei onnistu

Lähettäjä: epäonnekas 
Päivämäärä:   25.1.25 11:03:38

Onko täällä muita joiden elämä on itkua ja hammastenkiristustä kun kaikki vaan menee koko ajan päin p:tä?

Ei taas tiedä itkisikö vai nauraisiko kun nyt hajosi uudehko auto jota tarvitsen työssäni, ostin ns. paremman auton vuosi sitten juuri sen takia että tarvitsen hyvän, luotettavan auton. Heti oston jälkeen se korjattiin jo kerran, onneksi vika meni maahantuojan takuuseen. Nyt hajosi taas, tuhansien eurojeniso remppa tulossa.

Kaikkea muutakin on sattunut, olen murtanut jalkani viime vuonna, jouduin kuukausien sairaslomalle eikä jalka ole entisellään vieläkään hoitovirheen takia.

Kun kävelen kaupungilla lokki paikantaa juuri minun päälle. Ja Kaikkea muutakin mitä en halua enää edes muistaa. Onko täällä kohtalontovereita?

Re: Kun MIKÄÄN ei onnistu

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   25.1.25 11:14:45

Tervetuloa kerhoon, aloitus voisi olla mun näppikseltä.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   25.1.25 11:20:11

Auton ostossa on luotettava auto hyvä. Auto jolla ajettu jo 2saataatuhatta on osoittanut että toimii kun huoltaa. Uusiauto jolla ei ole ajettu ei ole luotettava.

Lähettäjä: epäonnekas 
Päivämäärä:   25.1.25 12:18:21

Kerro "Minä vaan" mikä on luotettava auto? Nyt on neljää merkkiä kokeiltu, kaikki huollettu asianmukaisesti mutta rikkuuvat ihan oudoista (kalliista) paikoista.
Mersu näistä huonoin, tälläkään ei ollut ajettu kuin 50000km kun ongelmat alkoivat.
Tarvitsen autoa työssäni joka päivä kunj oudun ajamaan ympäri Suomea...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.1.25 12:20:42

Osta vanhempi auto, ne pelaa ja korjaaminen halpaa 

Lähettäjä: mui 
Päivämäärä:   25.1.25 12:22:05

Volvo. Toki ei kannata välttämättä olla ihan uus eikä sähköinen. V90 dieselmoottorilla ainakin ollu tosi varmatoiminen, vaikkei omaan makuun paras ajaa. Sellaisen hankkisin uuden, jos vielä ajaisin paljon.

Päivämäärä:   25.1.25 12:22:35

Kun kuuntelee ihmisten murehtimista kalliista huolloista ja yllärikorjauksista, niin en ikinä halua uudehkoakaan autoa jota täytyy huollattaa. Itse vaihdatan tasan öljyt ja jarrupalat ja käytän katsastuksessa. Niillä huoltorahoilla korjaa vanhempaa autoa jo paljonkin. Aina ajanut max 3000e autoilla, eikä yksikään ole jättänyt koskaan edes tielle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.25 12:23:53

Autojen luotettavuus on oikeasti ihan tuurista kiinni. Äitini osti upouuden ford fiestan muutama vuosi sitten, se on ollut luotettava peli. Itsellä taas on tuollainen 13v vanha bmw, ajettu 300tkm ja vuoden ajan ollut oikein luotettava kulkupeli. Isälläni oli saman ikävuoden opel samanlaisilla kilometreillä, meni kone hajalle. Kuten meidänkin entisestä bmw:stä, joka toki oli vähän vanhempi, mutta maltillisemmilla kilometreillä. Veljellä on 15v vanha toytoa, jolla ajettu ihan muutama kymmenen tuhatta. Luotettava ollut sekin.

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   25.1.25 12:25:42

Vastoinkäymiset ja pettymykset kuuluvat elämään, meidän kaikkien. Itse voi sitten valita, että listaako niitä, vai sitten niitä hyviä asioita, joita elämään myös kuuluu.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   25.1.25 12:26:20

Mä ostin äidiltäni hyvin pidetyn, 150 000 ajetun määräaikaishuolloilla huolletun toimintavarmaksi olettamani auton. Mulla sitten hajosi rytinällä kaikki tuon ikäisen auton n.s kuluvat osat jotka monella oli vaihdettu jo aiemmin.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   25.1.25 22:01:07

Niinpä. Elämä on sarja pettymyksiä, epäonnistumisia, vastoinkäymisiä ja kärsimystä ja sitten kuolet pois. Parempi olisi varmaan nopeuttaa prosessia oman käden kautta niin säästäisi kaikkien aikaa ja vaivaa.

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   25.1.25 22:05:45

tällä hetkellä just näin. Sataa paskaa niskaan kaikilla rintamilla.En tiedä yhtään milloi tää loppuu

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   26.1.25 10:39:19

Aloittaja tässä hei!
Perheeseen haettiin just uusi auto entisten rikkoutuneiden tilalle (meillä siis suht uusia autoja joita huollettu ihan huolto-ohjelman mukaisesti, kaikki perheen autot siis hajonneet lähes samaan aikaan)
Kotimatkalla autoliikkeestä uuteen autoon syttyi vikavalo palamaan, eli ei mitään uutta elämässä.
Mutta positiivisenä voidaan kai pitää sitä ettei kukaan ole (vielä) katkonut luitaan näillä jäätiköillä.

Päivämäärä:   26.1.25 11:12:56

Tervetuloa mun elämään.
Viime viikkoina on kaikki mennyt päin..
Ihan sama mitä ikinä teetkin niin johan ku..sahtaa homma tavalla tai toisella.
En meinaa jaksaa enää millään tätä!

Päivämäärä:   26.1.25 11:20:44

Tää on ihan kuin mun näppikseltä. Mitä tahansa teetkin, niin vituiks menee. Sen verran synkkä ajanjakso elämässä, että alkaa pikkuhiljaa jo miettiä, että onko tässä enää mitään järkeä yrittää rämpiä eteenpäin.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   26.1.25 12:49:50

Kun suunnittelee auton ostoa, kannattaa ainakin googlettaa ko. merkin ja vuosimallin tyyppiviat.
Sitten jos sattuu tuntemaan jonkun autoista enemmän tietävän, kannattaa vähän kysellä vinkkejä. Toki jokaisella on omat mieltymyksensä.

Sanoisin, että kovin paljon ei mene pieleen, jos ostaa Toyotan.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.1.25 12:56:31

Kuulostaa ihan mun mieheltä. Jos haluaa juoda rauhassa aamukahvia, kahvipannu halkeaa ja kahvit on pitkin lattioita. Kun osti auton, auto hajosi hetken kuluttua. Osti seuraavan auton, se kolaroitiin. Kun vaihtoi ikävää työpaikkaa parempien etenemismahdollisuuksien toivossa uuteen, myytiin firma ulkomaille ja Suomen osasto lopetettiin. Kun varasi unelmien loman, katkaisi hän sääriluunsa juuri ennen lomaa. Jne...

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   26.1.25 13:12:19

Lähettäjä: Minä vaan
Päivämäärä: 25.1.25 11:20:11

Auton ostossa on luotettava auto hyvä. Auto jolla ajettu jo 2saataatuhatta on osoittanut että toimii kun huoltaa. Uusiauto jolla ei ole ajettu ei ole luotettava.**

Kun se auto voi hajota ilman vaikka huollossa käyttääkin, startti, laturi yms joku anturi jne voi hajota. Ihmiset on typeriä kun kuvittelee huollon ja katsatuksesta läpäisyn "estävän ongelmia".

Päivämäärä:   26.1.25 13:27:52

Kun ostaa vanhemman ja halvemman, jää rahaa korjailuun. Ja kun tulee tarpeeksi kallis vika, voi myydä osiksi ja ostaa seuraavan vanhuksen.

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   26.1.25 14:46:27

Startit, laturit ym jarrurempat on ihan tavallista huoltoon kuuluvaa säännöllistä toimenpidettä. Joskaan niitä nyt ei joka vuosi tarvitse. Öljynvaihdot ja suodattimien vaihtaminen taas on.
Ei se ole epäonnea jos startti hajoaa. Se on normaalia kulumista joka nyt sitten kovasti kohdalleen. Uusien autojen sähköviat ovat sitten taas hanurista

Jos kone hajoaa niin sitten se kulkuneuvo on tullut tiensä päähän luultavasti jonkun verran kilometrejä kuitenkin ajettu.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.1.25 14:48:47

Nuo autoihin liittyvät epäonnet jää kertaheitolla, kun muutat kylille ja luovut autosta.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   26.1.25 15:39:43

Tajuaako "Jee" mitä auton huolto tarkoittaa??

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.1.25 17:00:37

On jokaisen oma valinta, viettääkö illat listaillen kaikkea huonoa ja ikävää mitä elämässä on tapahtunut, vai miettiikö niitä hyviä asioita.

On yksi asia mikä heitä yhdistää joilla menee aina kaikki "pieleen"- he eivät muusta puhukaan. Ihan sama kuinka kivoja asioita elämässä on niin ainoastaan murehditaan sitä negaa, kun toinen täysin samassa tilanteessa oleva ihminen voi olla hyvinkin onnekas ja kiitollinen.

Työstäkää itseänne ja omaa suhtautumistanne. T. Erittäin hankala ja surullinen vuosi takana, silti täynnä kiitollisuutta ja iloa hyvistä asioista, joka päivä.

Päivämäärä:   26.1.25 17:07:42

Kieltämättä tuntuu siltä, että kaikki menee päin persettä ja säästöt hupenee. Muutamassa kuukaudessa on eläinlääkäriinkin mennyt melkein pari tonnia.

Päivämäärä:   26.1.25 17:10:53

^ Toinen kurjistelee ja surkuttelee pas*aa elämää ja sitä kun kaikki menee metsään kun eläinlääkäriin menee pari tonnia.

Toinen tuntee valtavaa kiitollisuutta siitä että pystyi maksamaan rakkaan lemmikin tarvitseman hoidon ja että siihen oli juuri ja juuri varaa.

Valintoja, valintoja.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   26.1.25 17:17:41

Entäs se Lokin paska joka tuli. Jospa sen takia pysähdyit ja se pysähtyminen esti jotain pahaa tapahtumasta. Sitä vois vaikka ajatella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.