Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä enempi kavereita facessa, kuspäisempi mies

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.1.25 08:35:14

Olen huomannut yhdistävän tekijän mikäli miehellä on paljon eli yli 500-600 kaveria facessa, sitä kuspäisempi hän on deittailla. Kusi tainnut nousta hattuun.

Re: Mitä enempi kavereita facessa, kuspäisempi mies

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   25.1.25 08:37:26

Sama saattaa olla myös naisten kanssa. Sellainen "kaikkien kaveri" hyvä jätkä ei välttämättä ole paras kumppani. Koska kaikkia pitää vähän miellyttää ja olla kiva kaikille niin unohtuu se puoliso siinä sitten.

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   25.1.25 22:45:10

Yleensä ihminen jolla on noin paljon kavereita fasessa niin yli puolta ei ole koskaan nähnytkään livenä, ja se osoittaa mielestäni arvostelukyvyttömyyttä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.1.25 22:59:14

Tutulla valtava määrä kavereita facessa, lähettelee kaveripyyntöjä kun huomaa
kaverinsa seinällä tämän saaneen uden kaverin.
Sattui kerran yhdessä tilaisuudessa, että ystävä joka myös kerää kavereiksi henkilöitä jotka tuntee eli tietää harrastuksen kautta moikkasi yhtä, jonka myös tunnen, niinkuin olisivat hyvätkin tutut ja kuulin kun henkilö kysyi seurassaan olleelta kuka tuo oli. Halusi minulle esittää miten paljon on kavereita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.25 23:27:12

"Lähettäjäniinpä

Päivämäärä25.1.25 22:45:10

Yleensä ihminen jolla on noin paljon kavereita fasessa niin yli puolta ei ole koskaan nähnytkään livenä, ja se osoittaa mielestäni arvostelukyvyttömyyttä."

Veikkaisin, että isäni on tavannut kaikki 768 fb-kaveriaan. On yrittäjä.

Miehelläni on joku 400 ja ei kyllä kusta löydy päästä, mutta tämä on äärimmäisen sosiaaliseksi tapaukseksi myös taito pitää puoliaan, ei tee liikaa muiden mieliksi asioita. Ei varmasti ole tavannut kaikkia, mutta varmaan nyt suurimman osan kun siellä on kaikki mahdolliset lapsuuden luokkakaveritkin. Loput on harrastuksesta peräisin olevia kavereita tai aiempia tiimiläisiä, ihan ympäri maailmaa ja heistä on tavannut vain pienen joukon.

Ymmärrän kyllä pointin, sinänsä aika pätevä yleistys, mutta ei se kaikkiin osu.

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   26.1.25 06:52:48

Kertoo lähinnä siitä, että henkilö alkaa olla esillä ja saada yleisöä. Näin se on helppo ja halpa tapa toteuttaa.

Olla wannabeejulkimo.

Toinen syy suureen kaverimäärään on pohjaton uteliaisuus ihmisten asioihin. Saattaa siis olla juoruakan vikaakin.

Tavikselle ainoa mahdollisuus saada lanttu esille isosti.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   26.1.25 07:40:44

Itsellä on yli 900 ihmistä facekavereina. Näistä työn kautta tavattuja on n. 800. Että suuri määrä voi myös kertoa isoista projektitöistä, jostain oopperatuotannosta ryöpsähtää helposti kerralla kymmeniä uusia työkavereita. Ei ole siis mitään keräilyä tai ittensä esillä pitämistä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.1.25 08:12:08

Ne ovat vain nimiä listassa, eivät mukana elämässä mitenkään.

Kaikille ei tärkeää ole kaverimäärä sinänsä, joskus voi olla tarvetta esim. antaa vaikutelma, että olisi somessa ahkera vaikka oikeasti elää erittäin yksityistä elämää, jota ei jaa koko maailman kanssa. Esim. itse olen sellainen, kavereita somessa paljon, mutta oikeasti seuraan siellä vain ryhmien keskusteluja, ja itse en jaa omassa profiilissani mitään.

Lähettäjä: yrttitäti 
Päivämäärä:   26.1.25 09:22:59

Jos minulla olisi kavereina kaikki tuntemani ihmiset, niin olisi siellä listalla varmaan 300-400 nimeä.

Mutta, minulla on vain 11. Joista en ole kuin 5 tavannut oikeassa elämässä. :D Loput onkin sellaisia, joiden kanssa yhteinen kiinnostuksen kohde tai ollaan jossain ryhmässä ylläpitäjinä.

En jaksa ihmisiä ympärilläni juuri lainkaan.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   26.1.25 09:49:27

Tuollainen ihminen ei välitä yksityisyydestään pätkääkään ja voi olla turhan höveli muidenkin asioiden suhteen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.1.25 10:06:42

Mulla oli yli 5000 kaveria. Näistä olin tavannut ehkä 30. Hyvin moni haluaa kaveriksi, kun vain laittaa kaveripyynnön.

Lopetin fb:n käytön, kun se oli melkoinen aikasyöppö.

Lähettäjä: Jemppa 
Päivämäärä:   26.1.25 10:17:08

Mun exällä 1800 kaveria, ja juu, oli kyllä harvinaisen hankala tapaus. Nykyinen ei edes ole facessa 😄

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   26.1.25 11:02:17

Miksi nää työn kautta olevat ei oo linkkarissa kaverina?
Mulle face on yksityisempi. En hyväksy siellä työkavereita

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.1.25 11:54:58

Mä en ole pyytänyt ketään kaveriksi ja hyväksyn vain ne, joiden kanssa olen jutellut irl.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.1.25 11:56:28

Ja tällä tekniikalla vajaa 200 kaveria

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.1.25 12:18:38

Kyllähän nuita kavereita sinne faceen kertyy ihan tällaisista arkielämän kontakteista, jos ei vaan möllötä omissa oloissaan. Opiskelu- ja koulukavereita, työkavereita, erilaisista koulutuksista kavereita. Illanvietosta kavereiden kavereita, harrastuskavereita, koirakasvattajia, tallikavereita. Sukulaiset puolisoineen. Jne

Useita satoja kavereita facesta löytyy ja viime vuosina ehkä enemmänkin lisäilty toisemme instassa, joten sieltä löytyy toiset useat sataset kaverit. Tuntemattomista aina harvoja jaksan siellä instassakaan seurata.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.