Lähettäjä: -
Päivämäärä: 25.1.25 02:55:24
Minulla on syvä endometrioosi (suolistossa/virtsarakossa/vatsakalvolla). Olen viimeisilläni raskaana ja viimeiset päivät kivut ovat olleet aivan hirveät. Minulla on ollut paljon haasteita tässä raskaudessa, osa varmaan liittyy endometrioosiin, mutta tämä voimakas kipu alkoi vasta nyt viimeisillä viikoilla.
Ultrassa kävin tänään, siellä kaikki täysin kunnossa.
Nämä kivut tosiaan tuntuvat samalta kuin endokipuni mutta moninkertaisena, tuntuu että taju lähtee kohta. Alavatsakipu, selkäkipu, kova viiltely suolistossa, jos liikahdankin, kipu provosoituu, ilmavaivat, ulotuskipu, kipuun liittyvä pahoinvointi. Kipu on järkyttävää.
Lääkärissä kerroin mutta ei oikein ottanut kantaa, kuulema endo ei oireile raskaana (tosin myönsi että kiinnikkeet voivat saada kyllä kipua aikaan kun vauva painaa). Juuri tuona hetkenä kun ultrassa olin, ei kipua ollut juurikaan, joten ehkei siksikään ymmärtänyt kivun vakavuutta, vaikka puhuinkin kovasta kivusta.
Onko muilla (syvä) endo oireillut raskaana? Auttoiko mikään? Miten synnytys meni? (Olen todella peloissani siitä)
|