Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  1-vuotias jäänyt jumiin

Lähettäjä: saha 
Päivämäärä:   25.1.25 01:05:19

1-vuotiaan lapsen pää oli jäänyt kiinni keittiöntuolin istuinosan ja selkänojan väliin.
Näin lehdessä lukee.
Huoltajat kutsuvat pelastuslaitoksen apuun. Eikö ole ymmärrystä sahata tuolista selkänojaa itse? Miten huoltajat ovat ymmärtämättömiä.
Kyllä sen tuolin olisi kyennyt rikkomaan itsekin sahalla, kun pelastuslaitos sen kuitenkin teki.
Avutonta on elämä nykyään.

Re: 1-vuotias jäänyt jumiin

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.1.25 01:07:58

Ei kaikilla ole sahaa

Lähettäjä: sssa 
Päivämäärä:   25.1.25 01:09:48

No vitsi, eikö enää osata käyttää sahaa tai tarvita taloudessa. Perustyökalut nyt pitää olla kaikila jo selviytymisen takia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.25 01:12:14

sssa, mitä vittua sitä tekee sahalla?! EIikyllä löydy meidä nkämpästä

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.1.25 01:17:57

"sssa, mitä vittua sitä tekee sahalla?! EIikyllä löydy meidä nkämpästä"

No sahaa sen vauvan pään irti tuolista vaikka hei @!#$ daa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.25 01:19:44

K, eli ihan varmuuden vuoksi pitäisi olla? Mitäs kaikkea muuta "vaan varmuuden vuoksi" täytyis olla? Veikkaan, että loppuu tila kesken..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.25 01:40:43

Kerrostaloasunnossa metallisaha, miksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.1.25 02:20:52

Eiköhän se saha olisi jollain ollut naapurissa edes.

On kuitenkin syitä olla sahaamatta, jos vaikka tilasin vähän ja lapsi paniikissa, saha lipsahtaa väärään paikkaan...siinä on äkkiä ties missä syytteissä. Nykyään ei ole niin helppoa toimia vaan maalaisjärkeä käyttäen, kiitos sääntö-suomen kyttäysyhteiskunnan.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   25.1.25 06:29:45

Meillä on saha, ulkorakennuksessa. Jos olisin meidän 1-vuotiaan kanssa yksin kotona, en tosiaan jättäisi häntä yksin pää jumissa tuoliin, kun lähtisin hakemaan sahaa. Enkä alkaisi kantaa häntä pää kiinni tuolissa ulkorakennukseen. Siinä voisi käydä tosi pahasti. No soittaisin varmaan ensin naapurille, mutta jos en ketään saisi auttamaan, niin sitten häkeen.

Päivämäärä:   25.1.25 06:39:33

Aikoinaan kun asuin kerrostalossa, en tosiaan omistanut sahaa. Miksi olisin omistanut kun ei semmoselle ole tarvetta? Eikä lasta voi tuommoisessa tilanteessa jättää yksin että äiti käy naapureilta kyselemässä.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   25.1.25 06:47:32

Ei minullakaan ole sahaa kotona kaupungissa luhtitalossa. Mökillä sen sijaan useampi kyllä, mutta vastaavassa tilanteessa en lähtisi 1v:n kanssa tuoli kaulassa mökille ajamaan.

Se, ettei kotona ole sahaa, ei tarkoita etteikö ihminen ymmärtäisi, että sahalla sen selkänojan saisi pois.

Aloittaja vaikuttaa hieman ymmärtämättömältä hätäisiä johtopäätöksineen.

Päivämäärä:   25.1.25 07:17:11

Voi jessus aloittaja. Nyt valoja päälle.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   25.1.25 07:22:55

Sitä varten se hätäkeskus ja pelastus työntekijät ovat, että voivat auttaa tämmöisessä tilanteessa. Kaikilla ei todellakaan ole sahaa käden ulottuvilla.

Lisäksi, minulla on ystävissä useitakin ensihoidon/pelastajan työntekijöitä ja kyllä se mitoitus yleensä on sellainen, että heillä on hyvin aikaa käydä auttamassa tämmöisessä tilanteessa.

Päivämäärä:   25.1.25 07:23:33

Nykyään on paljon uusavuttomia

Lähettäjä: rf 
Päivämäärä:   25.1.25 07:31:50

Läheskään kaikki kaupunkiasukkaat eivät omista sahaa eikä mitään muutakaan työkalua, josta olisi apua tuossa tilanteessa. Maalla ehtisi vaikka hakea naapurista lainaan, jos ei omaa löytyisi.

Silti olisin voinut täällä kaukana maalla soittaa häkeen ennen kuin olisin jättänyt lapsen yksin ja lähtenyt etsimään sahaa. Ammattilaiset voivat kuitenkin hoitaa homman niin, että lapselle ei tule vahinkoa.

Lähettäjä: dde 
Päivämäärä:   25.1.25 11:06:41

Niin ja avuttomat vanhukset makaavat lattialla kun ei ole aikaa mennä katsomaan, vaikka kuinka olisi ranneke kädessä.
Olisi pitänyt vahtia ÄIDIN paremmin yksivuotiaan toimia. Ei sellaista voi jättää yksin kiipeilemään. Missä lie äiti tai isä ollut. Epäilen tupakalla tai kännykkää näppäilemässä.

Päivämäärä:   25.1.25 11:08:26

Miksei omaiset käy vanhuksiensa luona?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.1.25 12:24:04

Oliko aloittaja paikalla? Tiedät millainen tuoli, millainen tilanne, ketä oli paikalla ja mitä työkaluja oli käytettävissä?

Vai miksi sinun mielestäsi juuri saha olisi ollut se paras valinta?
Ihan kaikkein terävimmältä kynältä ei vaikuta aloittajakaan.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   25.1.25 12:35:29

Meillä saha autotallissa tai kellarissa. En usko että olisin jättänyt lasta yksin hakeakseni sahan.
Väli mihin pää on jäänyt tai mistä pääsi sahaamaan, on voinut olla niin kapea, ettei tavallinen pistosaha mahdu sellaiseen väliin.

Lähettäjä: ddde 
Päivämäärä:   25.1.25 14:53:48

Ei artikkelissa ole koko totuutta mainittu. Siinä on äiti ollut omissa oloissaan jossain ja jättänyt yksi vuotiaan touhuamaan. Sanoi kyllä puolustukseksi, että on vilkas lapsi. Sitä enemmän vaatii vahtimista.
Tuolin rikkominen taisi olla äidille liian kova pala, mutta avustushenkilökunta sen kuitenkin rikkoi.
Kuvastaa avuttomuutta nykyajan perheissä, tai huolimattomuutta.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   25.1.25 15:00:55

Juu, ei yksivuotias tietenkään voi tunkea päätään tuolin väliin jos aikuinen on paikalla :D

Miksi ne auttajat eivät sahanneet sitä.tuolia, jos se nyt oli se oikea tapa toimia?

Päivämäärä:   25.1.25 15:06:43

ddde, onko sun kovinkin paha olla itsesi kanssa?

Päivämäärä:   25.1.25 15:15:33

En vaan voi käsittää, miksi minulla olisi paha olla kun olen vahtinut omat lapseni, ettei tuollaisa asioita meille käynyt. Tämä on nykyaikaa kun vanhempia sitoo enemmän kännykkä ja vaikka tupakalla käynti.

Lähettäjä: ttt 
Päivämäärä:   25.1.25 15:18:19

Ihmettelen mitä järkeä on tuollaisa artikkeleita julkaista. Eikö lapsen äidillä ole muuta keinoa päästä julkisuuteen. Ihan outoa, mutta kun lööppi ottaa vastaan kaikenlaista mitätöntä.

Päivämäärä:   25.1.25 15:21:42

:D

Päivämäärä:   25.1.25 15:28:20

Jos lapsi on päästään kiinni jossain niin sitä ei todellakaan jätetä siihen yksin. Kuristuu aika helposti. Vanhempi teki oikein kun soitti häkeen.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   25.1.25 15:48:23

dde/ddde sinä et ollut paikalla, joten et tiedä miten homma oikeasti meni. Lopeta tuo paskan puhuminen ja mene häpeämään.

Päivämäärä:   25.1.25 16:13:23

dde, tai vaikka paskalla, kun se lapsi ehtii siinäkin välissä työntämään päänsä mihin haluaa. Aivan turha alkaa ulisemaan ”ei vaan meillä”, kun sulla ei ole hajuakaan mitä on käynyt. Ei vaan meillä puhuta tollasta sontaa tietämättä asioista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.1.25 16:46:27

Meillä on useampikin saha, mutta kyllä sinne häkeen soitellaan niin paljon turhemmistakin asioista, että aloittaja möyhöttää nyt ihan tyhjästä.

Päivämäärä:   25.1.25 17:10:14

"En vaan voi käsittää, miksi minulla olisi paha olla kun olen vahtinut omat lapseni, ettei tuollaisa asioita meille käynyt. Tämä on nykyaikaa kun vanhempia sitoo enemmän kännykkä ja vaikka tupakalla käynti."

Mitenkäs sinä laitoit ruokaa? Missä lapsesi olivat sillä aikaa? Otitko ne mukaan jokaiselle vessakäynnille?

Lähettäjä: Valvova silmä 
Päivämäärä:   25.1.25 18:51:21

Meillä vilkas 1,5v taapero on valvovan silmän alla, vaikka ruokaa laittaisi ja vessareissuillakin mukana. Eihän lasta heitteille tule jättää.

Päivämäärä:   25.1.25 19:02:41

Jos käyt paskalla ja et ole joka sekunti sillä hetkellä vahtimassa lasta, lapsi on heitteillä? Kristus ssaatana...

Lähettäjä: Valvova silmä 
Päivämäärä:   25.1.25 19:15:17

Se lapsi on tietysti mukana.
Saisi olla jokin kohtuullinen omavastuusumma (esim. 500€) siitä, että pelastuslaitos käy paikalla. Karsisi turhia käyntejä tai ainakin rahoittaisi niitä. Ei sellainen summa paljoa tuntuisi, kun talo on tullessa tai lasarettiin täytyy päästä vauhdilla. Ei tuollainen summa olisi täälläkään kuin n. neljäsosa kuukausibudjetista, eli ei kaataisi maailmaa, mutta ohjaisi toimintaa.

Päivämäärä:   25.1.25 19:25:48

1,5-v usein liikkuu ja on vilkas. Ainakin tuntemani, terveet taaperot ovat vilkkaita. Mutta onneksi sinä olet täydellinen mutsi jonka muksu on paikoillaan aina kun käsket.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.1.25 19:26:07

Tuommoinen tapahtuu sekunnissa. Ei auta vaikka kuinka olisit vieressä.
Mun ekan kultsun pää sujahti pentuna parvekkeen kaiteen väliin sekunnissa, vaikka seisoin aivan vieressä.
Onneksi mies oli kotona, ja haki rautakangen, millä nosti sitä lasikaidetta. Ja pentu sai päänsä vapaaksi.

Ei lastakaan voi itsessään kiinni pitää 24/7. Kaikkea nyt vaan tapahtuu, ei sille voi mitään. Älytöntä vatvoa asiaa anonyyminä netissä.

Päivämäärä:   25.1.25 19:31:34

"Valvovan silmän alla" ei kaiken estämiseen riitä. Sun pitäisi teipata se mukelo paikalleen jos meinaat olla varma ettei mitään koskaan satu.

Päivämäärä:   25.1.25 19:32:13

.: kyllä sitä siinäkin voi sattua. (Ymmärsin kyllä:))

Päivämäärä:   25.1.25 19:32:53

Entäpä kun tämmönen täydellinen mutsi on yksin 1,5-vuotiaan ja 3-vuotiaan kanssa? Molemmat lapset tottelee kuin koulutetut virkakoirat? Oletko valvova silmä muumien Vilijonkka?

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   25.1.25 19:36:46

Kyllä minulla oli saha, vasara, porakone, meisseleitä, taltta yms. tavaraa jo 17v, kun muutin rivitaloon yksin asumaan.

You never know.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   25.1.25 20:39:31

Oma lapseni liukastui ja satutti itsensä, olin itse puolentoista metrin päässä enkä pystynyt estämään tilannetta.

Lapsen isä oli samanlainen kuin tuo Valvova silmä tai ddde, syytti minua ja kiukkusi miten minun olisi kuulunut kyetä ennakoimaan ja estämään tilanne. Itse hän tapahtumahetkellä pelasi pleikkaria kuulokkeet päässä....

Päivämäärä:   25.1.25 22:50:18

"En vaan voi käsittää, miksi minulla olisi paha olla kun olen vahtinut omat lapseni, ettei tuollaisa asioita meille käynyt. Tämä on nykyaikaa kun vanhempia sitoo enemmän kännykkä ja vaikka tupakalla käynti."

No jostain syystähän sinulla on tarve asiasta mitään tietämättä mollata muiden toimintaa. Omiin valintoihinsa tyytyväisen, normiempatiakyvyllä varustetun ihmisen ei yleensä tarvitse.

Päivämäärä:   25.1.25 23:38:53

----En vaan voi käsittää, miksi minulla olisi paha olla kun olen vahtinut omat lapseni, ettei tuollaisa asioita meille käynyt. Tämä on nykyaikaa kun vanhempia sitoo enemmän kännykkä ja vaikka tupakalla käynti."---

---No jostain syystähän sinulla on tarve asiasta mitään tietämättä mollata muiden toimintaa. Omiin valintoihinsa tyytyväisen, normiempatiakyvyllä varustetun ihmisen ei yleensä tarvits---

Sinulla on syyllisyydentunne korkeallä. Ymmärrät jopa kirjoitukset ihan väärin ja käännät asiat. Syyllisyys pakottaa tyyliisi.

Päivämäärä:   26.1.25 00:07:06

Miksi minulla olisi syyllinen olo?
Olitko sitten paikalla ja tiedät miten asia meni vai mitä ymmärrän väärin?

Päivämäärä:   26.1.25 08:36:28

Ddde provoaa ja yrittää ylentää itseään. Lapsia hänellä ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.