Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Köyhän elämää

Lähettäjä: Ö-luokan kansalain 
Päivämäärä:   24.1.25 21:45:21

Kaikkihan on hyvin; on ruokaa ja saa lääkkeet ostettua. +-0 tulot ja menot, joten ei tarvita edes yhteiskunnalta apua toimeentulotuen merkeissä. Vattuakos tässä valittaa.

Tosiasia kuitenkin on, että käy todella mielenterveyden päälle kaikki kikkailu, jotta pääsee edes siihen +-nollaan. Oon vähentänyt mm. suihkussa käyntiä. En oo koko viime vuonna käynyt suihkussa enää päivittäin, vaan nopeesti joka toinen päivä suunnilleen. En ole enää työelämässä, joten voin kotonani haista silakalta.
En käytä enää suihkussa hoitoainetta hiuksiin, koska sen käyttö lisää veden kulutusta. Sain 2v sitten ulkomailta halpaa hiuksiin jätettävää hoitosuihketta, sitä on viimeinen pullo nyt menossa.

Meillä ollaan valonatseja. Valo on päällä vain siellä, missä sitä akuutisti tarvitaan, ei räplätä eikä käytetä turhaan. Iltaisin ollaan esim. pelkän telkkarin valossa. Kesäaikaan ei tarvita vessassa eikä suihkussa valoa ollenkaan, koska molempiin tulee ikkunoista valoa.

Ruokaa ostetaan punalaputettuna ja tarjousten perusteella, tehdään kotona. Käyn kerran vuodessa ulkona syömässä, kun äiti tarjoaa synttärilounaan. Muuten en koskaan.

Jos joku hajoaa, se on sitten voi voi. Niinkui nyt telkkari. Mutta eipä se välttämätön olekaan ollut. Paitsi valon lähteenä... Jos jääkaappi hajoaisi, olisi pakko mennä diakonin puheille. Minkäänlaista pahanpäivänvaraa ei ole olemassa. Toinen lapsi ei harradta mitään, toisen suht edullisen harrastuksen maksaa mummo.

Itellä tuntuu, että vain valuu elämän mukana odottaen, koska tää on ohitse. Elämästä ei löydy mitään mielihyvää; kaikki on pelkkää selviytymistä seuraavaan päivään. Yhtiövastikekin nousee satasella, mistä helvetistä sen pieraisee? Olen katsonut edullisempia asuntoja, mutta monissa tulossa laajoja remontteja tai yhtiövastike muuten ihan hurja.

Ainoa mahdollisuus alkaa olla muuttaa vuokralle. Ollaan sinnitelty, koska asuntolainaa ei oo enää kuin muutama vuosi jäljellä (sekin vedetty minimiin, kaikki lyhennysvapaat käytetty). Haluaisin pystyä jättämään lapsille edes jotain perintönä omia asuntojaan varten. (Tämä ei ole arvokas asunto, joten ei puhuta isoista summista). Mun mies on jo pitkään puhunut vuokra-asumisen puolesta, mutta minä oon pitänyt jääräpäisesti kiinni omasta. Mutta en taida enää jaksaa.

Oli pakko vaan avautua. Kokoajan vedetään ahtaammalle ja ahtaammalle. Kiitos persut ja kokoomus. Kahden eläkkeellä olevan lapsitaloudessa todella tuntuu. Ois edes ulkonäköö ja kroppaa niin, että vois vaihtaa rikkaampaan mieheen. .

Re: Köyhän elämää

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.1.25 21:49:05

No ei kai kukaan käy päivittäin suihkussa.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   24.1.25 21:59:24

Kuulostaa ihan normaalilta elämältä, onkohan sinulla nyt joku asennevamma? Ei tuhlailu ole järkevää, oli rahaa tai ei.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.1.25 22:04:13

En ainakaan lasten takia väkisin asuisi omistuskerrostaloasunnossa. Siinä vaiheessa kun teistä aika jättää, ei ole mitenkään selvää että lapset halua asua just siinä. Ja jos eivät halua, pahimmillaan perintönä saatu asunto on vain riesa. Jos asunto ei ole kovin tuore, siinä tulee äkkiä paljon remontteja ja sijainnista riippuen arvo saattaa vain laskea tai asunto voi olla vaikea myydä tai vuokrata.

Ennemmin muuttaisin nyt vuokralle, jotta saatte asumistukea ja kenties rahaa siitä omasta asunnosta, jolloin voitte käyttää näitä rahoja säästeliäästi elämiseen. Siitä on varmasti lapsille paljon enemmän iloa kuin siitä, että joskus aikuisina saavat perintönä vanhan asunnon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.1.25 22:05:38

Vuokralla asuminen on helppoa.
Sulla ei ole mitään velvoitetta jättää lapsille yhtään mitään. He tekevät oman elämänsä. Aika harva oikeesti saa täällä sellaisia perintöjä, jolla mitään tekisi.
Se, että ht-netissä kerrotaan, että käyttötilillä on kymmeniä tai satoja tuhansia rahaa, ei pitäisi vaikuttaa sun elämään.

Jos on noin tiukkaa ja asunto on mahdollista myydä, tehkää se! Ihan turha vanhempien menettää yöunet kun miettii, miten kaikki maksetaan. Lapsilla on varmasti parempi elämä, kun vanhemmat ei mieti, miten saa lainat maksettua. Lapset vaistoaa, usko pois!
Sun elämä on tämä ainoa tällä hetkellä. Eläkää sen mukaan. Jos vuokra-asuminen takaisi vaikka sen, että lapsi saa harrastaa, on se sen arvoista! Se LAPSI tulee arvostamaan sitä, että sai harrastaa.
Ei vuokra-asumisessa ole mitään pahaa.

Päivämäärä:   24.1.25 22:10:02

Jos teillä on enää muutama vuosi asuntolainaa jäljellä, niin en todellakaan muuttaisi vuokralle! Asumiskustannuksenne laskevat hurjasti, kun laina on maksettu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.1.25 22:12:49

No mene hyvä ihminen töihin.

Lähettäjä: akaks 
Päivämäärä:   24.1.25 22:14:06

Oletko varma, ettei nyt ole kurjuuden maksimointia joltain osin? Oletko laskenut paljonko se valo vie sähköä olohuoneessa?

Jos et ole, voin laskea puolestasi. Ledilamppu vie sähkö 4w (tämä jo tehokas)

Jos sähkönhinnaksi lasketaan siirtoinen 20 senttiä/1000kwh ja valo on päällä 10h päivässä, kolmekymmentä päivää kuukaudessa, niin hinta on 0.24 euroa kuukaudessa.

4w x 0.2 e /1000 kwh x 10 h x 30vrk =0.24e

Päivittäiset pitkät suihkut toki näkyy lämpimänveden kulutuksessa reilusti, mutta kovin moni pärjää sillä ettei käy päivittäin suihkussa.

Olisko sitä rahaa mahdollista saada jostain lisää? Oletko työkykyinen ja voisitko mennä töihin? kouluttautua?

Halvempaan asuntoon muuttaminen lienee fiksu suunnitelma, kun rahatilanne noin heikko. Nyt on toki huono aika myydä, mutta toisaalta on hyvä aika ostaa.

Lasten perintöä en nyt miettisiä, jos elät keski-iän mukaan, lapsesi ovat jo keski-ikäisiä silloin kun potkaiset tyhjää. Silloin heillä on toivottavasti jo koulutukset yms kunnossa ja elämänsyrjässä kiinni ilman että perintö vaikuttaa heidän onnellisuuteensa merkittävästi.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   24.1.25 22:22:19

Elämä on raskas omalla tavallaan jokaiselle. Koittakaa löytää jotain, vaikka osa-aikatyötä eläkkeenne lisäksi. Sillä tavalla muutkin elää, tekemällä vaikkei aina jaksaisikaan. Parempaa asennetta kehiin nyt, turha siitä on mitään puoluetta syyttää jos ei ole valmis yhtään ponnistelemaan toimeentulonsa eteen.

Päivämäärä:   24.1.25 22:23:31

Toki kannattaa miettiä lasten perintöä, kun itse on yli 65-v, ja lapset alaikäisiä.

Lähettäjä: Ø 
Päivämäärä:   24.1.25 22:28:23

Siis miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa teidän eläminen? On kuitenkin omaisuutta asunnon verran.
Ihan sama mitkä puolueet päätöksiä tekee, yhteiskunnalta vaan loppuu rahat, se on karu totuus.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.1.25 22:42:01

Miksi ette tee töitä?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   24.1.25 22:47:49

"Meillä ollaan valonatseja. Valo on päällä vain siellä, missä sitä akuutisti tarvitaan, ei räplätä eikä käytetä turhaan. Iltaisin ollaan esim. pelkän telkkarin valossa. Kesäaikaan ei tarvita vessassa eikä suihkussa valoa ollenkaan, koska molempiin tulee ikkunoista valoa."

Nykyisten led-valojen aikana tämä on ihan turhaa haihattelua, josta saatava säästö on hyötyyn nähden täysin mitätön. Jos maksat itse sen lämpimän suihkuveden lämmityksen niin jätä jonain kevyenä viileänä päivänä vielä yksi suihku välistä, niin poltat sillä niitä valoja kohtuullisessa määrin vuosikaudet. Pahoittelut myöskin vaikeasta aineenvaihdunnastasi (ottaen huomioon ettet tee töitäkään), itse ja puolisoni jätämme monesti suihkun välistä ja käymme vain joka toinen päivä jos ei ole hellettä tai tullut kuntoiltua tai muuten rehkittyä, eikä kumpikaan silti ehdi sinä aikana alkaa haista silakalta tai paskalta kuten niin moni täällä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.1.25 22:49:06

Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi kirjoittaisi tänne että voi kun saisi sellaisen akan joka kävisi vielä töissä, että olisi rahaa vähän enempään?

Päivämäärä:   24.1.25 22:52:48

Ø ei ymmärtänyt sitten lukemaansa. Sanoin nimenomaan, ettei saada yhteiskunnalta mitään ylimääräistä kuten esim. toimeentulotukea, me pärjätään just ja just itse.

Olemme molemmat vakavasti sairaita ja pysyvästi työkyvyttömyyseläkkeellä. Antaisin mitä vaan, jos pystyisin tekemään töitä. Meillä on avustajat himassa helpottamassa meidän arkea, joten ihan oikeesti ollaan sairaita.

Kiitos vastauksista, sain paljon pureksittavaa.

Lähettäjä: Näppylä 
Päivämäärä:   24.1.25 22:54:21

Jos sähkönhinnaksi lasketaan siirtoinen 20 senttiä/1000kwh ???? Mitennii 1000???

Lähettäjä: Ø 
Päivämäärä:   24.1.25 23:08:46

Valitusvirrestä sain sen käsityksen että yhteiskunnan pitäisi elämistänne rahoittaa, kun muuten ei pärjää.

Jos eläkkeellä olette, niin ette ole kuitenkaan töissä ollessanne hankkineet riittäviä säästöjä?

En ole vielä eläkkeellä, mutta koko ikäni säästänyt, joten tulen pärjäämään myös eläkkeellä.

Lähettäjä: heippa 
Päivämäärä:   24.1.25 23:15:23

onnistuitte kuitenkin vakavasti sairaina (molemmat?) hankkimaan lapsia...

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   24.1.25 23:18:42

No jos laina on kohta maksettu niin ei asuntoa kannata sillon myydä, varsinkin nyt kun markkinoilla on huonot ajat.

Oletteko käyneet ruoka-avussa tai kirkon avustuksista pyytäneet apua? Ruokajono?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   24.1.25 23:21:11

"onnistuitte kuitenkin vakavasti sairaina (molemmat?) hankkimaan lapsia..."

Onko kaikki sairaseläkeläiset olleet syntymästään asti sairaita? Vai olisiko ehkä mahdollista että lapset on tehty ennen sairastumista?

Lähettäjä: åäoWIEF 
Päivämäärä:   24.1.25 23:22:37

Harvinaista että avioparin molemmat osapuolet sairastuvat yhtäkkiä niin vakavasti etteivät kykene työntekoon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.1.25 00:41:53

"No ei kai kukaan käy päivittäin suihkussa. "

:"""DDDD Mitä vttua minä juuri luin??? Öö kyllä käyn, itsestäänselvyys.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   25.1.25 00:47:51

”Harvinaista että avioparin molemmat osapuolet sairastuvat yhtäkkiä niin vakavasti etteivät kykene työntekoon.”

Harvinaista, mutta ei mahdotonta. Tänä päivänä on liki mahdoton päästä eläkkeelle, vaikka kuinka on täysin työkyvytön. Niin ei tässä mistään lorvikatarrista ainakaa ole kyse.

Toivo, ettet itse ole koskaaan samassa tilanteessa.

Aloittajalle tsemppiä!

Lähettäjä: ssssddd 
Päivämäärä:   25.1.25 01:53:10

Elämä on valintoja täynnä.
Aloittaja haluaa elää elämäänsä kituuttaen, itse vastaavassa tilanteessa möisin asunnon pois ja muuttaisin vuokralle.

Lähettäjä: rf 
Päivämäärä:   25.1.25 08:11:29

Et ole tosissasi. Oikeasti suihku ja halpa hiustenhoitoaine ei monta senttiä maksa / pesukerta. Nykyiset led-valot kuluttavat todella vähän. On kuitenkin ollut varaa käydä ulkomailla ostamassa hiustenhoitoainetta.

Helpoin tapa jatkaa elämää olisi nyt muuttaa vuokralle ja myydä asunto. Ja kouluttaa lapset niin, että pääsisivät töihin jo 20-vuotiaina, ammattikoulun jälkeen. Ja mikä tärkeintä: opettaa lapset huolehtimaan itsestään ja rahoistaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.25 08:23:22

rf, Nimenomaan kouluttaa lapset niin, ettei sama köyhyys ja kituuttaminen jatku. Kunnolliset ammatit, joissa vapaa-aika myydään kalliilla, eikä halvalla. Opiskelu ottaa aikansa, mutta siinä vaiheessa lapset kustantavat jo itse elämänsä. Ei köyhien perheiden lapsista kuulu taas tulla köyhiä.

Lähettäjä: vikke 
Päivämäärä:   25.1.25 08:40:24

Kuulostaa ihan tavalliselta elämältä, asuminen on elinkustannusten nousun myötä tosi kallista meillä kaikilla pienituloisilla.
Meillä ollaan samalla tavalla säästäväisiä. Sähkölämmitys pienellä, muuten käytössä ilppi ja takka. Valoja ei tietenkään pidetä turhaan tai lutrata suihkussa, teinitkin ymmärtävät tämän. Ruokaa ostetaan edullisesti tarjouksista ja hyödynnetään pakastin. Hedelmät ja juurekset satokauden mukaan, ja syksyisin marjastetaan ja sienestetään. Itse saan oikeasti mielihyvää kun pystyn valmistamaan hyvää ruokaa edullisesti. Ulkona en syö oikeastaan ikinä. Harrastuksina aikuisilla (lähes) ilmaiset lenkkeily, pyöräily ja luonnonvesissä uinti.

Mielestäni ihminen saa olla tyytyväinen kun oma talous on edes sellaisessa tilassa, että tuloilla katetaan menot. Toki hyvä olisi saada hiukan säästöön, mutta tosi moni pyörittää omaa talouttaan velkarahalla, siis ihan moni tuntemani keskituloinenkin, maksellaan vaikka polttoaineita tai ruokakauppaan luotolla. Kun ollaan plusmiinusnolla- tilanteessa niin sehän on parempi kun monella muulla.

Lähettäjä: akaks 
Päivämäärä:   25.1.25 08:47:01

os sähkönhinnaksi lasketaan siirtoinen 20 senttiä/1000kwh ???? Mitennii 1000???

Olet oikeassa, tuolla on tuo k liikaa

0.2 euroa / tuhat wattituntia.

Sähkön hinta kun ilmoitetaan kwh:ssa niin tuo tuonne ajatuksissa jäi.

Laskelmahan sinänsä on oikein.

Lampun kuukausikulutus on siis:

4w x 0.2 e /1000 kwh x 10 h x 30vrk =0.24e
lampun kulutusteho, kerrottua yhden wattitunnin hinnalla, kerrotaan ajalla (tunneilla ja vuorokausilla) mitä pidetään päällä

Lähettäjä: voivoivoi 
Päivämäärä:   25.1.25 09:01:32

Älä aloittaja valita ja syytä kokoomusta ja persuja.
Mikset syytä muitakin hallituspuolueita ja entisiä hallituksia joiden velanottoa nyt paikataan.
Aloittajalla on mahdollisuus laittaa asunto myyntiin ja mennä vuokralle. Rahaa jää vielä sievoinen summa säästöönkin ja lapsillekin koittaisi parempi elämä. Mutta ei. Valita elämääsi ja persuja ja äläkä vaan tee mitään oman ja lastesi elämän eteen.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   25.1.25 09:01:34

Mä en muuttaisi mihinkään kohta omaksi maksetusta omistusasunnosta. On ihan matemaattinen tosiasia, ettei Suomella ole varaa nykyisen kaltaiseen hyvinvointijärjestelmään. Asumisen ja arjen elämisen tuet yhteiskunnan taholta tulevat pakosti heikkenemään, oli hallituksessa mitkä puolueet tahansa.

Kun asuntolaina on kokonaan maksettu, kannattaa alkaa kerryttää puskuria pahan päivän varalle. Kun kuukaudessa tuloja jää asuntolainan lyhennyksen verran enemmän, se helpottaa kummasti ihan kaikkea.

Lähettäjä: Kaija 
Päivämäärä:   25.1.25 09:04:36

Mä elän noin vaikkei tarvitsisi

Oon nuuka, pihi ja elänyt lapsuuteni köyhyydessä. Siksi en osaa elää muulla tavalla.
Toki olen töissä mutta ostan vain -60 ruuat, teen kaiken itse, harrastukset ilmaisua, kävelen töihin. Kesällä uin enkä suihkuttele kotona, talvella käyn avannossa.

Ja pankkitili paisuu…

Lähettäjä: hiiiiippa 
Päivämäärä:   25.1.25 09:15:43

"Mä en muuttaisi mihinkään kohta omaksi maksetusta omistusasunnosta."
Näyttää vaan ettei aloittaja saa maksettua lainoja paria vuotta enää.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.1.25 10:26:42

Ei kannata mennä vuokralle. Kun laina maksettu niin helpottaa. Miksi pitäisi joka päivä käydä suihkussa jos ei käy esim hikisellä lenkillä?
Kokoomusta ja persuja turha syyttää Suomen ahdingosta - ovat olleet niin vähän aikaa hallituksessa.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   25.1.25 10:30:52

Jos se laina on oikeasti ihan just mksettu, ei kannata muuttaa, mutta mikä on ihan just? Vuosi vai esim 6 vuotta? Jos ei meinaa elämässä selvitä, joku useampj vuosi on todella pitkä aika. Lapsieniästä riippuen se voi olla jopa se koko aika kun lapset on enää kotona. Ka pahimmassa tapauksessa asuntoon tulee vielä putkiremppa tms jolloin kulut kasvaa jälleen.

Jos kumpikaan vanhemmista ei ole töissä, voisi muuttaa halvempaan: kenties pienemmälle paikkakunnalle.

Päivämäärä:   25.1.25 10:42:15

"Älä aloittaja valita ja syytä kokoomusta ja persuja.
Mikset syytä muitakin hallituspuolueita ja entisiä hallituksia joiden velanottoa nyt paikataan."

Nimenomaan!

Itsellä myös työkyky menetetty ja oon kuntoutustuella, asuntovelkaa on yli 120k ja aina ei riitä rahat kaikkiin laskuihin. Asun yksin okt maalla ja maksan kaikki ihan itse. Säästän myös sähköä sammuttamalla turhat valot ja käyn vain kerran viikossa saunassa ja suihkussa. Muuten voi pestä itsensä sienellä kun pesuvadissa vettä. Ei haise kroppa.
Tänä talvena ei ole tarvinnut ostaa polttopuita vaan kaikki on omasta takaa, kotipihalta kaadettuja puita ja mökiltä isoja myrskyn kaatamia pystyynkuolleita kuusia.

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   25.1.25 10:46:59

Mene ap ihan rohkeasti ruokajakeluun. Pystyttekö tekemään kotona jotain töitä lisäksi? Jotain myyntityötä, käännöksiä, käsityökursseja tms?

Päivämäärä:   25.1.25 10:54:42

Jos aloittajan mielestä punalappuisten ruokien ostaminen on jotenkin noloa, niin se kertoo ehkä enemmän siitä, kuinka siellä ruokakaupassa yleensä käyttäydytään. Eli kun pitääkin ostaa halvempia tuotteita ja katsoa vähän hintojakin, niin heti ahdistaa.

Eniten suomalaisilla rahaa menee asumiseen ja ruokaan. Siitä asumisesta on äärimmäisen vaikea säästää, mutta ruuasta sen sijaan on paljon helpompaa. Kaikki turha pois, lapset eivät kuole siihen, etteivät juo limsoja ja mehuja. Tarkka budjetointi yleensäkin kaikessa.

Meillä menee ok-talon kuukausikuluihin 200 euroa, kun ei ole enää asuntolainaa. Sillä rahalla ei maksaisi edes kaksion vastiketta.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.1.25 10:55:33

Ryhdy ukraanaiseksi sota pakolaiseksi. Suomi vatio maksaa heille rahaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.1.25 11:30:58

Meitä on kolme ja vesilasku on yleensä 55e kuussa. Suihkussa käydään joka toinen päivä ja mulla on pitkät hiukset. Suihkussa menee n 5 min ja hyvin ehtii pestä hoitoaineenkin pois.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.25 11:33:26

Kannattaa ainakin nyt niille lapsille painottaa, että pitää kouluttautua ja hankkia ammatti, jolla elää. Surullinen tilanne.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   25.1.25 12:29:14

"Jos teillä on enää muutama vuosi asuntolainaa jäljellä, niin en todellakaan muuttaisi vuokralle! Asumiskustannuksenne laskevat hurjasti, kun laina on maksettu."

TÄMÄ!
Aloittajan tilanteessa ainoa järkevä ratkaisu on maksaa se asuntolaina loppuun, jotta omat asumiskulut saa järkeväksi. Vuokralle muuttamalla ne tulee aina olemaan kohtuuttomat.

Päivämäärä:   25.1.25 13:36:52

Ihanaa, että osa ymmärtää lukemaansa. Sitten on näitä muita, jotka tulkitsevat ymmärtämättä. RF: kirjoitin, että SAIN ulkomailta eli tuliaisina. En että KÄVIN ITSE OSTAMASSA. Ja mistä hemmetistä joku keksi, että punalappujen ostaminen koetaan nolona? Kukaan ei myöskään sanonut, että sairastuimme samaan aikaan. Lapsia tehdessä minä olen ollut jo sairas, mieheni ei. Mutta onko sairaus este lasten hankinnalle?

Puskuria oli hankittuna aikaisilta työvuosilta, mutta se on kulunut vuosien mittaan. Jäin alle noin kaksvitosena sairauteni takia pois työelämästä (sikäli jos se teille edes kuuluu). No, se siitä.

Olen ajatellut vähän samaa kuin pari kommentoijaa. Kunhan tarkalleen 4v jaksaa, jäisi kuussa käteen melkein 700e enemmän, kun laina on maksettu. Sitten ei olisi enää mitään hätää. Kun lapset muuttaa samoihin aikoihin nuorempikin pois, voidaan muuttaa vaikka kaksioon tai vaikka yksiöön tästä nykyisestä kolmiosta.

Hyvä, kun hieman potkitte myös rutinan ja valittamisen osalta!! Huomaan uivani melko syvissä vesissä ja on varmaan aika tarkastaa taas masennuslääkityksen riittävyys. Ilmeisesti se on turhan matala tällä hetkellä.

Järjellä kyllä tiedän, että meillä on asiat oikeesti ihan hyvin verrattuna moneen muuhun. Joskus vaan tuntuu seinät kaatuvan päälle ja tulee tällaisia purkauksia. Osa teistä mahtavista ymmärsi, että empatia kantaa pidemmälle siinä hetkessä kuin näsäviisastelu ja "olisit tehnyt näin"-kommentointi. Mä ja me ollaan aina tultu toimeen omillamme vaikkakin niukasti, ei olla oltu työnvieroksujia ja sossurottia. Siitä saan sentään olla ylpeä.

Kiitos keskustelusta! Kuten sanoin, tällä oli silmiäavaava vaikutus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.