Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko meni auto-onnettomuuden jälkeen

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.1.25 17:01:03

Kauanko meni auto-onnettomuuden jälkeen tottua taas ajamaan?
Hain just uuden autoni kun vanha on romuna, ja hyi että teki pahaa ajaa.

Re: Kauanko meni auto-onnettomuuden jälkeen

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   24.1.25 17:11:16

Ihan normaalilta tuntui samana iltana töihin mennessä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.25 17:14:00

En ole koskaan ajanut autoa sillä tavalla romuksi, etteikö sillä olisi voinut ajaa heti. Kerran nuorena lähti talvella lapasesta, onneksi ei ollu muuta liikennettä. Vastaantulevien kaistan kautta perä eellä risteävän tien jakajaan. Stoppas siihen. Vahinkojen tarkastus ja matka jatkui normaalisti. Perillä sitten vähän jalkoja tärisytti, mutta kotimatka sujui taas normaalisti, toki rauhallisemmin.

Lähettäjä: Mersulla metsään 
Päivämäärä:   24.1.25 17:26:53

Olen ajanut auton rusinaksi katon kautta ympäri ojaan ja kyllä ajoin heti samana päivänä autoa ja lähes päivittäin siitä eteenpäin. Opin kantapään kautta varovaisemmaksi kuskiksi, muuten ei vaikuttanut ajoihin. Painajaisiin tapahtuna kuitenkin tuli useampia kuukausia, eli jollain tavalla sitä käsitteli vaikka arjen pelkotiloja ei ollutkaan.

Toki kyseessä oli oma vika, eikä mikään puskista tullut onnettomuus, joten järjelläkin tiesin että rauhallisesti ajamalla tämä ei toistu. Traumoja olisi voinut tulla, jos onnettomuus olisi johtunut itsestä riippumattomasta syystä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.1.25 18:42:57

Sen aikaa kun poliisi pääsi paikalle tutkimaan tilanteen, syy ei ollut mun ja auto oli ajokuntoinen vaikkakin romuna. Meni lunastukseen.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   24.1.25 19:20:25

1kk sen jälkeen ku heitin katolleen. Eli ku sain kipsin pois jalasta ni täyty käydä ostaan automaatti vaihteinen ku nilkka oli kipee ja on viäki mut pystyn ajaan jo manuaalillaki.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.1.25 19:29:24

Jos onnettomuuden jälkeen tulee pitkä tauko ajamisesta, esim. loukkaantumisen tai autottomuuden takia, on ihan normaalia, että se ajaminen tuntuu pahalta. On ihan eri juttu hypätä heti takas auton rattiin, kun että pitkän tauon (ja traumaattisen kokemuksen) jälkeen sinne hyppää.
Nyt ei kun reilusti vaan kilometrejä, ettei ajamisesta tule pahempaa peikkoa. Tsemppiä!

Lähettäjä: TekijäEiVinkuja 
Päivämäärä:   24.1.25 19:32:33

Toi vakuutusyhtiöiden lunastushinta on niin @!#$ suuri vitsi.
Itse otin vähän rahaa ja korjasin itse "romun" auton.
Tein itse ja tienasin :))

Lähettäjä: nolottaa myöntää 
Päivämäärä:   24.1.25 19:46:30

Itse en ole pystynyt palaamaan rattiin oman onnettomuuden jälkeen. Ekat kuukaudet meni ihan puhtaasti taukosi vammojen takia, mutta sen jälkeen totesin että ei pysty - henkinen ”vamma” teki totaalisen stopin. Luovutin ja lopetin ajamisen kokonaan. Tyhmää - kyllä, saa haukkua!
Ajoin siis isompaa autoa ja henkilöauto koukkasi omalta kaistallaan eteeni keulaan. En tiedä nukahtiko vai oliko tahallinen epätoivon teko.

Lähettäjä: mp-sennu 
Päivämäärä:   24.1.25 20:33:14

En ole koskaan ollut auto-onnettomuudessa, mutta moottoripyörällä olen kaatunut muutaman kerran ja kerran mennyt ojaan. Joka kerta olen ihan kiukullakin lähtenyt ajamaan heti saman tien (pyörä ei ole mennyt romuksi koskaan) vaikka aina on vtuttanut kuin pientä eläintä, etten vaan alkaisi pelätä ajamista. "Heti takaisin hevosen selkään" jne.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   24.1.25 21:52:02

Olen ajanut vain yhden peurakolarin, joten kokemusta ei onneksi ole mistään "kunnon" onnettomuuksista. Peurakolari ei tuntunut missään, uusi auto alle heti kun sain vanhasta lunastusrahat. Sitä ennen lainasin äidin autoa vähän aikaa, kun töihin piti päästä.

Ps. Sain lunastuksesta enemmän rahaa, mitä olin autosta maksanut puoli vuotta sitten. Oli niin harvinaisen vähän ajettu sen ikäiseksi, että vastaavaa ei ollut saatavissa mistään. Ja hyvä täyskasko, jossa joku ekstra lunastusturva.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.