Lähettäjä: -
Päivämäärä: 24.1.25 15:09:16
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 24.1.25 10:01:37
Nyt näyttäisi, että mut taidetaan jättää jostain "yhteisestä" tekemisestä poiskin, koska yhtä kalenterivarausta tehdessä huomasin, että näillä kahdella kollegalla oli palaveri tiimin asioihin liittyen ja vielä mun osaamisaluetta, jep jep.
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 24.1.25 10:10:37
Mitä esimiehesi sanoo, kun kysyt miksi järjestetään sinun työtehtäviäsi koskevia palavereita, joihin sinua ei kutsuta? Kai teillä on vuosittain tavoitekeskusteluita, joissa esimiehen pitäisi kysyä myös työssäviihtymisestä? Vai onko joku näistä tiimiläisistä sun esimies?
^ Tähän pakko sanoa että jos haluaa olla työntekijä, josta myös se esimies tykkää, niin ei kannata sysätä kaikkia ongelmia ensikädessä esimiehen riesaksi.
Heillä on muutakin hommaa ja vaikka se tuntuukin epäreilulta, niin viime kädessä se tyyppi on mieleisempi työntekijä jatkossakin joka pyrkii ratkaisemaan itseään koskevat ongelmat ensikädessä itse eikä vaivaa ylempää porrasta ennen kuin on itse edes pyrkinyt saamaan muutosta aikaan.
Aloittajalle; on ok olla hiljainen ja keskittyä omaan tekemiseen, mutta älä missään nimessä jää muiden jalkoihin. Alusta asti pitää ottaa sellainen asenne että olet työyhteisön tärkeä ratas ja sinua ei voi jättää tärkeistä asioista ulkopuolelle.
Jos näet että joku on palaveerannut ilman sinua, otat yhteyttä sanoen että hei, näin palaverin joka koski asiaa x. Briiffaisitko jälkikäteen palaverin aiheista jotta pääsen kärryille, ja muistathan jatkosa kutsua myös minut mukaan minua koskeviin aiheisiin, kiitos.
Sama homma työtehtävien omimisessa. Teen itse töitä tiimiläisen kanssa joka puoli vuotta pyrki järjestäen omimaan minulle annetut tehtävät. No se on voivoi, joka kerta otin sen neutraalisti esille yleisillä kanavilla alleviivaten että tämä on minun työtehtävä, ja joka kerta kun hän edisti omaa työtehtävääni, jätin huomiotta ja tein sen itse. Tosin oma ala on IT- alalla joten samaa työtä voi teoriassa moni tehdä samaan aikaan, jolloin voin vain jättää huomiotta toisen tekeleet ja työntää oman versioni projektiin.
Vähän sitä ownershippiä ja itsetuntoa, olet tekemässä siellä sinun työtehtäviä, piste. Ei kannata muuttua ilkeäksi, ei kannata juoruilla, pidät vain selvästi kiinni omista asioista ja järjestelmällisesti puutut asioihin. Vasta, VASTA sitten mennään esimiehen puheille, ei ensikädessä mennä itkemään ylemmälle portaalle. Olen saman virheen tehnyt monta kertaa ja siitä ei ikinä seuraa mitään hyvää. Vasta sitten esimies mukaan kun on mustaa valkoisella siitä että olet yrittänyt ja ollut erittäin selkeä näille ulosjättäjille ja työnhamstraajille omasta roolista ja siitä mihin palavereihin itse kuuluu ja mitkä tehtävät ovat sinun, ei muiden tehtäviä.
|