Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ns. kevyt herkku, ehdota?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.25 22:04:13

Olen painoa pudotellut vuoden alusta ja menty ilman minkäänlaisia herkkuja. Huomenna kiinnostaisi vähän napostella jotain ruokavaliosta poikkeavaa ja haen ideoita johonkin kevyeen herkkuun. En halua nyt ratketa mihinkään karkkiin, suklaaseen tmv., ei itseasiassa tee edes mieli, vaan jotain sellaista kevyttä. Voin vaikka leipoakin jos on vinkata jotain. Ideoita?

Re: Ns. kevyt herkku, ehdota?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.25 22:07:28

En tiedä meneekö kevyeen kategoriaan mutta karkkitaateleita pieni määrä on itselle jotenkin "henkisesti helpompi" herkku kuin vaikka karkki.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.1.25 22:07:38

Dippivihannekset tai rahkaletut marjoilla, suhde 1 dl rahkaa, 1 muna, marjoja päälle.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   23.1.25 22:11:08

Herkku?
Mulle herkku on mango, papaija, ananas ja katkaravut. Tai savusta lohi ja nappstele sitä! Myös grillikans on pirun hyvää.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.1.25 22:11:41

Ja kannattaa tsekata niiden karkkitaateleiden kalorimäärä, voipi yllättyä...

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   23.1.25 22:11:46

Skyr vaniljarahka, vähän kaloreita ja hiilareita, ja hyvää on.

Lähettäjä: mui 
Päivämäärä:   23.1.25 22:14:26

Jäätelö on oma suosikki. Siitä saa otettua kohtuullisen määrän, kun ottaa jonku pikarin.

Lähettäjä: Hyvää 
Päivämäärä:   23.1.25 22:27:13

Pullapitkosta siivuja ja aitoa voita päälle. Nauti kahvin tai teen kanssa.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   23.1.25 22:51:56

On hyvä idea löytää terveellisempiä vaihtoehtoja. Totaalikieltäytyminen harvoin toimii. Muistan itse joskus aloitelleeni esim. banaaniletuilla, hedelmäsalaatilla, kuivatuilla hedelmillä jne. Nykyään syön ehkä yhden pullan päivässä kahvin kanssa ja siihen se jää.

Lähettäjä: Eipä omalla 
Päivämäärä:   23.1.25 22:53:44

Marjarahka makeista herkuista, itse tekisin kyllä vaan parempaa ruokaa, esim. jonkun pastan tai ostaisin juustoa ja joisin viinilasillisen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.1.25 23:01:12

Ananasrenkaat!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.25 23:13:52

Tein viime viikonloppuna puolukkapiirakkaa. Pohja valmiina kaupasta, joten siinä oli sokeria. Täytteeseen vain paljon puolukoita, kermaviili, kaksi kananmunaa ja purkki vaniljarahkaa, jossa siinäkin oli sokeria. Muutoin en lisännyt sokeria ollenkaan.

Hyvää oli noinkin, mutta voisin kokeilla seuraavan version mustikoiden ja puolukoiden sekoituksella.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.1.25 23:29:51

Minulla oli aiemmin kompastuskivi kaikki suolaiset sipsit ja snacksit. Vaan sitten kerran testasin dippivihanneksia siihen sijaan ja aiettä kun ovat paljon maukkaampia ja terveellisempiä. <3 Lisäksi tykkään rahka/ hedelmäjutuista. Ostat vain maustamatonta rahkaa ja 1-2 suosikkihedelmääsi ja sekoitat. Mun suosikki on appelsiini- tai mandariinirahka.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.1.25 00:00:55

Pakastetut viinirypäleet. Kuulostaa kämäiseltä mutta ne on todella todella herkullisia. Viinirypäleissä on kaloreita mutta ei niitä saa pakastettuina koko punttia kerralla syötyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.1.25 02:02:12

Pirkka Amppari-mehujää. Varmaan muissakin mehujäissä on vähäisesti kaloreita, mutta noi on mun lemppareita. Vesimelonissa myös on tosi vähän kaloreita, tosin enpäs ole ajatellut kuinka hyvin sitä on tähän vuodenaikaan saatavilla.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   24.1.25 02:15:07

Muistin juuri jokin aika sitten vanhan herkkuni ananaspalat (mieluummin tuoreet) + kreikkalainen jugurtti (sekaisin). Ei ehkä terveellisin mahdollinen, mutta parempi kuin se karkki tai suklaa. :)

Lähettäjä: hiphei 
Päivämäärä:   24.1.25 03:53:15

Ällön kanssa samoilla linjoilla.Dippikastike esim. rasvattomaan kermaviiliin.
Babyporkkanoita, kukkakaalia, parsakaalia ym.keitettynä. Oikeasti hyvää.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   24.1.25 04:31:58

Hedelmärahka
Rahkaletut ja marjat

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.