Lähettäjä: Ei omalla
Päivämäärä: 23.1.25 20:28:54
"Lähettäjäsame
Päivämäärä23.1.25 19:28:11
Lähettäjä: tiuku
Päivämäärä: 23.1.25 11:32:16
Niin monta erilaista ”aivan luonnollista” kärsimystä on ihmisiltä nykyisellä lääketieteellistä onnistuttu lieventämään. En ymmärrä miksi synnytys suunnitellulla sektiolla henkilön itse niin halutessaan halutessaan ei joidenkin mielestä voi olla yksi niistä asioista.
Nappaan edellisestä ketjusta tämän, koska olen miettinyt aivan samaa!"
No vaikkapa siksi, että synnytys on hyvin luonnollinen tapahtuma, joka normaalisti sujuessaan on sekä lapselle että äidille huomattavasti parempi (toipumisen ja elämän alun kannalta) kuin sektio, joka kuitenkin on iso leikkaus!
Itse kammosin kaikista eniten sitä, että joutuisin leikkaukseen, nukutuksi, leikellyksi ja tikatuksi (ja toki lapsen terveyttä). Kipua tiesin tulevan, ja se oli mielestäni ihan ok ja normaalia. Ei sitä enää 10 minuutin päästä muista. Ja onneksi kahdesti vältyin noilta pelkoni aiheilta. Itse asiassa ekan tullessa kätilö tuumi tunnin ponnistuksen jälkeen, että ellei kohta ala syntyä, niin on harkittava jotain toimia... No, minulle se antoi voimaa ponnistaa vielä vähän, ettei tarvitsisi niitä. Eikä tarvinnutkaan.
Toki, jos on riskejä tiedossa tai niitä ilmenee, silloin sektio on usein turvallisin vaihtoehto, mutta en missään nimessä pitäisi normaalina tapana synnyttää siksi, että se on nykyään niin "helppoa"...
|