Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin teidän ystävyys on katkennut

Lähettäjä: Kysymys 
Päivämäärä:   23.1.25 17:13:59

Otsikossa kysymys.

Re: Mihin teidän ystävyys on katkennut

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   23.1.25 17:22:09

Henkilö A perui jokaisen tapaamisemme viime tipassa parin vuoden ajan, lisäksi kiukutteli etten halua nähdä häntä. Veti myös kilarit kun muistutin yhdestä asiasta jonka hän oli luvannut hoitaa silloin 2 vuotta sitten kun alkoi välttelemään minua.

Henkilö B teki katoamistempun luotani keskellä yötä, enkä saanut häntä kiinni moneen päivään. Oli sen jälkeen todella omituinen.

Henkilö C jankutti koko ajan että minunkin pitää hommata poikakaveri kun hänelläkin on niin ihana mies.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.1.25 17:36:18

Entiset kaverit tekivät pilkkaa mun omaisen kuolemasta. Katkaisin kaikki välit.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.25 17:40:58

Isompi kaveripiiri missä aina piti ottaa huomioon kaikkien ongelmat ja tunteet. Vuosien saatossa enemmän ja enemmän aloin huomata et minun kohdalla tätä ei vastavuoroisesti tehty.
Kun mainitsin asiasta, vähättelin muiden asioita. Noh omiani en koskaan päässyt edes kertomaan, niin annoin olla.

Päivämäärä:   23.1.25 17:41:37

Useimmat ystävyyssuhteet vain hiipuneet vuosien mittaan.
Minulla oli myös ystävä joka perui aina juuri silloin kun olin tekemässä lähtöä. Tiesi kauan minulla kestää valmistautua ja siirtyä tapaamispaikkaan. Teki muutaman kerran ja yhdellä kerralla vissiin unohti, että oli perunut saman tapaamisen minun kanssa ja postasi ig:hen tarinoita toisen kaverin kanssa. Oli siis sovittu, että mennään syömään, leffaan ja siitä istumaan iltaa. Laittoi parin kuukauden päästä viestiä, että voisinko lainata rahaa :'D Juu en voinut ja se oli lopullinen naula meidän ystävyyden arkkuun. Harmitti silloin koska kyseessä oli yksi parhaista ystävistäni jonka kanssa oltiin päiväkodista asti oltu kuin paita & peppu. 25-vuotiaina se tie tuli loppuun.
Itse en jaksa olla aina se joka laittaa viestiä. Joten kun olen lopettanut kuulumisten kyselyn niin vastapuolesta ei kuulukaan enää mitään.

Mihinkään varsinaiseen riitaan tms. Ei ole yksikään katkennut.

Lähettäjä: Mennyttä 
Päivämäärä:   23.1.25 17:42:15

Epärehellisyyteen, ei sovi mun arvomaailmaan että varastetaan rahaa ja käytetään hämäyksenä tilanteessa jossa ollaan menossa pettämään puolisoaan jonkun toisen miehen luo. Mies luulee, että on kaverin luona, mutta todellisuudessa höylätään vieraan kanssa. Kuvottavaa.
Rahan ja omaisuuden vuoksi yhdessä ha esiinnytään ulospäin jotain aivan muuta.

Niin ne ihmiset muuttuu..

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   23.1.25 17:42:18

Katkaisin välit kun tajusin mikä oli ollut "ystävyytemme" ongelma kouluajoista saakka. Se oli se, että olin jatkuvasti se jonka tekemisiä vähäteltiin ja joka oli olemassa vain silloin kun tarvittiin, eli kuskina, olkapäänä, hyödyllisenä kumppanina matkalla (= parempi palkka, enempi rahaa) enkä koskaan kyseenalaistanut näiden "ystävien" elämää, parisuhteita tai toimintaa. Olin aina saatavilla kun tarvittiin, mutta minun ehdotuksiini ei yleensä suostuttu tai jos suostuttiin, niitä jollain tavalla muutettiin niin että yhtäkkiä ne olivatkin ystävien suunnitelmia. En jaksanut enää joten luovuin näistä helmistä (kohdalleni sattui siis kaksi tällaista), koska tajusin ettemme ole koskaan tasavertaisia eivätkä nämä henkilöt koskaan aio kuunnella minun murheitani.

Lähettäjä: Coconut 
Päivämäärä:   23.1.25 18:02:13

Yhden ystävän kanssa olen joutunut oikeasti lopettamaan suhteen, muuten on käynyt vain ns hiipumista esim välimatkojen takia muuttojen myötä. Tuo yksi ystäväni muuttui ensin omituisesti vittuilevaksi ja sitten ihan suoraan ilkeäksi. Alkoi ns sivaltaa minua asioilla, joiden tiesi olevan minulle sellaisia joilla minua voi satuttaa kaikista pahiten. Ja teki samaa muillekin. Syynä hänellä varmasti oli joku oma paha olo ja yritin moneen kertaan tarjota kuuntelua ja suoraan myös kysellä mikä vaivaa, mutta ei halunnut asiasta puhua. Lopulta asia meni siihen, että hän kommentoi minulle ivallisesti sellaisesta henkilökohtaisesti minulle vaikeasta asiasta (salaisuudesta, jonka olen kertonut vain parille ihmiselle), jota en voi ikinä unohtaa. Silloin minun oli oman hyvinvointini suojelemiseksi otettava itseni tilanteesta irti. Olisi pitänyt jo aiemmin, mutta mielessäni pyöritin liian pitkään vain ajatusta, että en ja selvästi henkisesti huonosti voivaa minulle tärkeää ihmistä jättää yksin ja jopa syytin itsenäni (vaikka saman tyylistä kohtelua antoi myös muille kavereilleen). En tiedä edelleenkään mikä oli syy hänen muuttumiselleen, mutta en ole myöskään valmis ottamaan häneen mitään yhteyttä enää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.1.25 18:13:30

Todella hyvä mutta ostosriippuvainen kaveri valehteli tarvitsevansa rahaa lemmikin eläinlääkäriin, todellisuudessa kulutti lainaamani rahat hotellilomaan itselleen ja perheelleen. Eikä suostunut maksamaan takaisin. Tämän myötä ymmärsin riippuvaisuussairauksia paremmin mutta kaveriksi en enää ottanut.

Toinen tapaus; kaveriporukasta kaikki muutti eri puolille suomea ja jäi sinne. Ei mitään draamaa ja hassua että ystävyydet loppui täysin vain noin. Etäisyyden takia.

Kolmas tapaus; hyvä ystäväni oli erittäin kunnianhimoinen. Tiedätte sen tyypin jolle tärkeimmät arvot elämässä on raha ja status. Itselle oli selvä hankkia esim. hyvä koulutus mutta en koskaan ole välittänyt omaisuuden keräämisestä itseisarvona ja suorastaan inhoan kaikkia ulkokultaisia henkilöstatuksen nostatusasioita. Hyväksyin ystäväni sellaisena kuin hän oli mutta ystäväni ei hyväksynyt minua vaan joka tapaamisella koetti joko muuttaa minua tai halvensi itselleni tärkeitä asioita. Hänen mielestään muut ystäväni olivat luusereita joihin olisi pitänyt laittaa välit poikki koska matalapalkkaisia joista ei koskaan tule mitään, haukkui vaatteeni koska eivät brändiä, haukkui mieheni koska ei ollut tiettyä tulotasoa jne. Katkaisin välit.

Päivämäärä:   23.1.25 18:44:39

Perinteinen: toisen asiat kuuntelin läpi jokaista randomia työkaveria, ikävää kauppareissua, seksikertaa ja flunssaa myöten. Kun johonkin väliin sain sanottua, että olen suunnitellut muuttoa, niin kaveri pomppasi ylös käydäkseen vessassa ja palatessa kertoi jo jotain uutta omaa juttua.

Päivämäärä:   23.1.25 21:03:47

1. Jatkuvaan draamaan, selän takana pahan puhumiseen.
2. Oman elämänkatsomuksensa tuputtamiseen, ylimieliseen ja halveksuvaan asenteeseen toisinajattelevia kohtaan.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   23.1.25 22:15:50

Yhden kanssa lukion jälkeen opiskelut vei eri teille ja eri porukoihin, toinen alkoholisoitui liikaa etten enää viihtynyt seurassa, kolmannen miesystävä ei pitänyt minusta ja ystävyys hiipui sen jälkeen ja loppui sitten kokonaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.1.25 22:24:29

Hyvä ystäväni lopetti lihan syönnin ja tämän jälkeen alkoi haukkua ja arvostella minua päivittäin, kun syön lihaa. Viimein oli laitettava välit poikki, kun en vaan jaksanut enää kuunnella.

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   23.1.25 23:19:52

Mulla on erikoinen tarina: mulla oli tosi hyvä ystävä jonka kanssa vaan ajauduttiin erilleen, eri paikkakunnat jne. Ei mitään riitaa mutta tuli perhe ja kiireet. Sitten menin työasioissa käymään kaupunkiin jossa ystävä asui. Soitin ja iloisena sovittiin että tavataan pitkästä aikaa. Sanoin että otetaan kuvat lapsista mukaan - eikö ole aika normaalia? Tämä siis ennen kännyköitä.
Istuttiin ja syötiin ja juotiin viiniä ja meillä oli tosi hauskaa, ihan kuin silloin ennen. Sitten valokuvat. Ja kamala sanoa mutta ystäväni 3-vuotias oli kertakaikkiaan rumin lapsi jonka olen koskaan nähnyt. Siis ihan oikeasti. Häkellyin täysin, yritin epätoivoisesti keksiä jotain positiivista sanottavaa... sain änkytettyä jotain "hänhän näyttää reippaalta" tms.
Mutta tiesin että ystävä tiesi mitä ajattelin. Ja se oli siinä. Ja itsekin äitinä ymmärrän että oma lapsi on maailman paras ja kaunein, vaikka olisi millainen. Ja jos joku ajattelee toisin, se menee suoraan sydämeen.
Että en voi olla vihainen, pahoillani vaan, koska olisin halunnut olla vielä ystävänä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.