Lähettäjä: -------
Päivämäärä: 23.1.25 13:58:37
Jos et saa myytyä eikä sinulla ole varaa vastikkeisiin, kun enää omistusasuntoon ei saa tukea, taloyhtiö tai jos ok-talo, pankki tai ulosottolaitos ottaa sen sinulta jos sinulla on siis siitä velkaa tai vastiketta.
Saat talosta murto-osan joka ei kata mahdollisia velkojasi, mutta ne rahat katsotaan silti omaisuudeksesi joilla sinun pitää elättää itsesi ja käyttää ne elämiseen ennen kuin saat asumistukea tai toimeentulotukea - jos siis saat jotenkin vuokrattua itsellesi asunnon.
Näin valtio säästää hirvittävästi tuloja, kun Kela on ennen maksanut keskimäärin omistusasuntoihin 70e-200e tukea, mutta koska harvemmin asuntoa saa vuokralle tuolla hintaa, joutuvat ne maksamaan huomattavasti enemmän tukea :)
Siis, maksavat tosiaan sen jälkeen kun ovat laskeneet, että talorahat on syöty, oli niitä rahoja oikeasti tai ei.
Minä olen tuossa tilanteessa, asuntoa ei osta kukaan, työttömyys tuli puskista, ikää lähemmäs 60 eli koskaan en tule enää työllistymään, odotan vaon että taloyhtiö ottaa asunnon haltuunsa, saan häädön ja sitten tapan itseni. Toimeentulotukeahan en saa, koska minulla on tämä valtavan arvokas, 30 000 arvoinen vanha perinnöksi saatu osake.
Kämpän pistän päreiksi ja vedän itseni katosta kaulakiikkuun kiitosten kera hallitukselle.
|