Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran tassujen rasvaus

Lähettäjä: Taava 
Päivämäärä:   23.1.25 12:13:08

Taustaa hieman: minulle tuli hoitoon vakavasti sairastuneen sukulaiseni koira pidemmäksi aikaa. Koiran omistajalta ei nyt saa sen kummempaa neuvoa tai apua tilanteeseen. Koira on hyvin tuttu minulle, mutta aiempaa koirataustaa ei suuremmin ole.

Huomasin, että koiran tassujen anturat(?) ovat kuivat ja vähän halkeilleetkin. Ennen pakkaskelejä olivat ihan okei. Ostin tassurasvaa ja rasvattiin tassut hyvässä yhteissovussa, mutta rasvattuani koira rupesi nuolemaan rasvoja heti pois eikä mitään varmaan ehtinyt imeytymään. Kaipaankin neuvoa, että pitäisikö koiraa estää nuolemasta rasvoja, pukea jotkut tossut imeytymisen ajaksi vai mitä?

Re: Koiran tassujen rasvaus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.25 12:14:49

Joo, jos sinulla on pieniä lapsia niin vaikka vauvan sukat/taaperon jarrusukat

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   23.1.25 12:15:09

Anna rasvaa sisäisesti, eli lisää ruokaan öljyä. Eläinkaupoista löytää sopivia. Sillä on suurempi vaikutus kuin pinnallisella rasvauksella.

Lähettäjä: Piut 
Päivämäärä:   23.1.25 12:53:25

Joo vähän samaa ongelmaa ku alkaa nuolla heti. Laitan yleensä siinä ennen ruuan antamista. Laitan matolle seisomaan ja rasvaan tassut. Sitten alan laittamaan ruokia. Siinä kohtaa ei malta keskittyä muuhun kuin ruokaan. Tai jos on syömässä esim luuta niin laitan sillon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.25 13:40:21

Mun koira ei koske tassuihinsa jos sanon anna tassujen olla. Saa rasvat hyvin imeytyä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.25 13:44:04

Nutrolin skin&coat sisäisesti syötettynä oli meillä paljon parempi kuin yksikään tassurasva.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.