Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverin koira retuutti minun koiraa

Lähettäjä: lumia 
Päivämäärä:   23.1.25 12:06:23

Kuka korvaa? Olin pienen koirani kanssa kylässä kaverillani, jolla on isompi, kiltti mutta hieman vauhdikas koira. Koirat leikkivät keskenään ja leikki meni hieman liian rajuksi. Isompi retuutti minun koiraani jalasta, jolloin koirani alkoi ontua.

Tänään iltapäivällä on eläinlääkärin vastaanotto. Molemmat koirat ovat vakuutettuja, en vaan tiedä, miten kattava kaverini koiran vakuutus on.

Toinen kaverini sanoi, että syy on minun, koska itse vein sinne pienen retuutettavaksi. Isomman koiran omistaja ei haluaisi maksaa mitään...

Re: Kaverin koira retuutti minun koiraa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.25 12:09:24

Toitko koiran ilman kutsua sinne. Jos näin, niin sinä korvaat.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.1.25 12:09:58

No ihan ensin se kannattaa selvittää, että onko kaverin koiralla VASTUUvakuutus.. Joko koiravakuutukset tai kotivakuutuksen yhteydessä sellainen voi olla. Tavallinen koiravakuutus ei korvaa toisen osapuolen vahinkoja vaan on sille koiralle itselleen otettu vakuutus.

Jos ei tällaista vakuutusta ole tai se ei jonkun ehdon takia ole käytettävissä niin se on ihan totta, että vika on omasi.. Kuka vie pienen koiran edes leikkimään "ison kohelon" kanssa ja vieläpä sen ison kotiin eli reviirille ? Tyhmästä päästä jne..

Lähettäjä: haukku 
Päivämäärä:   23.1.25 12:10:46

Ei se kaverin koiran vakuutus tai sen puute vaikuta sinuun.

Kun sinulla on koirallesi vakuutus, sinun vakuutuksesi korvaa sinun koirallesi aiheutuneet kulut (vakuutusehtojen mukaisesti, mitä ne nyt kulloinkin onkoaan, lue vakuutuskirjastasi).

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   23.1.25 12:13:59

Silloin kun te yhteistuumin olette koiranne yhteen päästäneet, niin jokainen vastaa itse oman koiransa vahingoista.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.1.25 12:14:32

Sinä vapaaehtoisesti veit koirasi tilanteeseen
Sinä olit paikalla valvomassa tilannetta
Koirat käyttäytyivät täysin odotettavalla tavalla niin kuin koirat käyttäytyy

Kukaan ei korvaa mitään, sinä maksat normaalisti oman koirasi eläinlääkärikulut miten parhaaksi näet

Lähettäjä: lumia 
Päivämäärä:   23.1.25 12:14:47

Kiitos vastauksista! Onneksi otin vakuutuksen koiralleni. Se on vasta alle vuoden ja tämä on jo toinen kerta kun vakuutusta tarvitaan. Ensimmäisellä kerralla koirani söi teepussin siältöä, ja tee on koirille myrkyllistä. Oksennutuksella siitä selvittiin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.1.25 12:16:40

Tässä tapauksessa jokainen vastaa omasta vahingostaan. Vahinkoja sattuu ja vakuutukset on sitä varten. Eli hoidatat koiran omasta vakuutuksesta omalla kustannuksella.

Tuskin kaveri on sua pakottanut ottamaan koiraa mukaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.1.25 12:17:54

Jatkossa kavereiden koirien, varsinkin isompien, kanssa yhteiskävelyille eikä kenenkään koteihin tai muuten kunnolla valvomatta keskenään rallattamaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.25 12:19:38

Oma vikasi. Omistaja on vastuussa koiransa teoista vain jos vahinko johtuu omistajan huolimattomuudesta.

Esimerkiksi jos koira puree ohikulkijan takkiin reiän, omitaja korvaa jos on päästänyt koiran iholle vapaana tai remmissä. Ei korvaa jos ohikulkija itse on änkenyt koiran iholle.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.1.25 12:22:56

Miksi annat pienen koiran leikkiä isomman kanssa? Totta kai vahinkoja voi sattua. Ei kaveri ole velvollinen korvaamaan sinulle mitään.

Päivämäärä:   23.1.25 13:00:22

Sinä itse maksat tai sinun omasta vakuutuksesta.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   23.1.25 13:04:09

Maksat itse, mutta olisi kyllä minulle entinen kaveri jos ei tarjoutuisi itse korvaamaan osaa ja olisi tosi pahoillaan.

Päivämäärä:   23.1.25 13:17:13

"LähettäjäKuu

Päivämäärä23.1.25 13:04:09

Maksat itse, mutta olisi kyllä minulle entinen kaveri jos ei tarjoutuisi itse korvaamaan osaa ja olisi tosi pahoillaan."

Ei menettäisi kaveri mitään, jos lokkiin välit katkeaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.25 13:23:52

Kannattaisko huolehtia siitä koirasta vähän paremmin, sen hyvinvointi on sun vastuulla? Häpeä

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   23.1.25 13:36:41

Tässä tapauksessa jokainen vastaa omasta vahingostaan. Vahinkoja sattuu ja vakuutukset on sitä varten. Eli hoidatat koiran omasta vakuutuksesta omalla kustannuksella.

^ Tämä. Älä päästä pikkukoiraa isomman kanssa leikkimään, loukkaantuminen voi sattua jo vahingossakin, ja jos tulee joku rähäkkä (ja ne kuuluu koiran elämään), niin pienemmälle voi aina käydä huonosti. Ikävä juttu mutta vastuu on omasi kun tuohon tilanteeseen koirasi viet. Maksat ihan itse.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   23.1.25 13:37:01

Olet itse vienyt koiran tilanteeseen, joten kulut ovat sinun vastuullasi. Ei kaverin kuulu korvata mitään.

Päivämäärä:   23.1.25 14:18:34

Oman koirasi vakuutus korvaa tai maksat itse. Ja jatkossa pysyt koirasi kanssa pois toisten koirien läheltä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.1.25 18:08:59

Miksi veit koirasi toisen koiran reviirille?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.