Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Öljylämmitys menee vähän väliä vikatilaan

Lähettäjä: alkaa hermot mennä 
Päivämäärä:   22.1.25 18:44:56

Talo missä asun vuokralla on öljylämmitys. Viime vuosina talviaikaan ja etenkin kovilla pakkasilla järjestelmä menee vikatilaan. On käynyt LVI-ukko muutama vuosi sitten katsomassa koko systeemiä, eikä osannut sanoa mitään mistä johtuu. Nosti suunnilleen kädet ilmaan asian suhteen.

Ja naapurilta tullut arveluna, että alkaa lämmittämään liian aikaisin ja siksi menee vikatilaan. Hänellä maalämmitys menee vikatilaan, kun alkaa liian aikaisin lämmittämään.

Kenelläkään näistä perkeleen systeemeistä mitään tietoa ja mitä tuolle nyt voi tehdä muuta kuin käydä "kuittaamassa" tuo häiriö ja se saattaa sen 12-48 tuntia olla vittuilematta?

Vuokraemäntä ei vaivaudu kovin usein osaavaa ihmistä paikan päälle laittaa, vaan laittaa jonkun tuttunsa, joka ei tuon taivaallista ymmärrä koko hommasta.

Minä en keksi syyksi kuin sen, että joku systeemi tuosta alkaa olemaan tiensä päässä ja pitäisi vaihtaa..

Re: Öljylämmitys menee vähän väliä vikatilaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.25 18:52:54

Vaihda liekkivahti, onko pumpulla painemittaria, jos on niin katso hetki käynistymisen jälkeen ja sitten käyt katsomassa myöhemmin alkaako paine laskea. Onko suutin vaihdettu koska?

Päivämäärä:   22.1.25 18:54:03

Niin ja suodatin vaihtoon myös, öljypoltin vaatii huoltoa kuten muutkin laitteet.

Lähettäjä: magn 
Päivämäärä:   22.1.25 18:57:29

magneettikela/venttiili oli meillä vikana

Päivämäärä:   22.1.25 19:14:37

Nuohooja vuosittain tuon huoltaa ja vuokraemäntä hoitaa tarkemman syynin noille jutuille. Mutta ilmeisesti pitäisi kahdesti vuodessa nuo huoltaa, kun ikää laitteilla varmaan jo 35 vuotta tai enemmänkin? Kesä- heinäkuussa nuo hoidettu.

Minä en vuokralaisena niihin kajoa, koska se ei kuulu minulle vaan kiinteistön omistajan vastuulle hoitaa, että systeemit toimii.

Vuokraemäntä muutenkin koettaa minun niskaani sälyttää täällä sellaiset hommat mitkä ei minulle kuulu pätkääkään ottamatta huomioon, että mitä jos kaikki ei menekään niin kuin Strömsössä, niin vakuutusyhtiö sanoo sitten, että ei kuulu heille korvata kun ei ole käytetty ammattilaista.

Päivämäärä:   22.1.25 19:17:23

Otan muistiin mikä mahdollisesti voi olla vialla, jos ja kun saan tänne jonkun LVI-alan ihmisen, niin voidaan porukalla arvailla mistä kiikastaa.

Päivämäärä:   22.1.25 19:20:33

https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=101204

Lähettäjä: MimmiM 
Päivämäärä:   22.1.25 19:50:56

Ilmaa öljysäiliöstä tulevassa letkussa..

Päivämäärä:   22.1.25 20:08:23

Täällä nyt turha aloittajaa neuvoa kun ei itse tee mitään, hankkikoon sen ammattilaisen katsomaan poltttimen kuntoon ja älä neuvo selän takana. Jos itse maksat öljystä niin kannattaisi myös poltin pitää kunnossa.

Päivämäärä:   22.1.25 20:15:38

Jos minä alkaisin omin päin tehdä jotain, niin mitäpä luulet mitä tekee vakuutusyhtiö, kun käy ilmi et minä vuokralaisena olen mennyt sinne sorkkimaan ja aiheuttanut vahinkoa ja ei, se en ole minä joka sen ammatti-ihmisen hommaa tuohon, vaan vuokranantaja. Hänelle ilmoitin.

Sillä kysyin mahdollisia vikoja, kun viimeksikin kun ammatti-ihminen kävi, niin se oli semmoista jahkailua, kun ei itsekään tiennyt missä vika. Meni enemmän arvailuksi ja että katsotaan nyt tämä ja tämä.... Öljylämmityksen vähentyessä, ei ole noita polttimien huollon osaajiakaan ihan joka LVI-liikkeessä enää.

Yksikin joka täällä päin ollut kenellä jotain osaamista näistä, on jo jäänyt eläkkeelle vuosia sitten.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.1.25 21:11:28

Meilläpäin nuohoaja vaan rapsuttaa noet sisältä. Suutin pitää vaihtaa välillä ja suodatin. Ja voi tietty tulla muitakin ongelmia.

Lähettäjä: Smitten 
Päivämäärä:   22.1.25 21:16:02

Poltinhuoltaja on oikea ihminen tuohon. Ei nuohooja, eikä tavallinen putkiasentaja (lvi).

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   22.1.25 22:51:22

Jos on jo 35 vuotias järjestelmä voi olla tulossa tiensä päähän. Poltin jos jo tuon ikäinen niin ei ole ihme että temppuilee.

Mutta tosiaan turhaa on neuvoa koska itse et voi asiaan vaikuttaa. Korkeintaan jeskustella esim. Vuokran alennuksesta jos lämmitys ei pelaa kunnolla.

On kohtuu kallista investoida uutta lämmitysjärjestelmää siksi vuokranantaja yrittää pitää vanhaa järjestelmää.

Lähettäjä: Veikkooja 
Päivämäärä:   23.1.25 00:02:58

Veikkaan, että tekninen käyttöikä alkaa tulla tiensä päähän. Uutta lämmitysjärjestelmää tilalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.