Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos puolison loukkausta ei voi unohtaa

Lähettäjä: Erotako? 
Päivämäärä:   22.1.25 15:30:32

Jos pitkäaikainen puoliso sanoo jotakin henkilökohtaista ja loukkaavaa (normaalissa arkisessa tilanteessa, ilman ns. syytä kuten riitaa), jota ei voi unohtaa vaan se tulee jatkuvasti mieleen ja vaikuttaa väleihin puolison kanssa, onko järkevintä erota?

Re: Jos puolison loukkausta ei voi unohtaa

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   22.1.25 15:36:50

Kyllä. Lapikasta vaan ja sitten tänne takaisin avautumaan lisää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.1.25 15:39:23

Riippuu suhteesta ja loukkauksesta. Ajan kanssa voi loukkauksenkin antaa anteeksi, jos suhde on muuten hyvä ja haluaa pitää siitä kiinni.
Mutta eihän se helppoa ole. Jos olisi mahdollista, niin koe-ero voisi olla kokeilemisen arvoista.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   22.1.25 15:41:33

Jos sinun suhde tai puoliso ei enää tunnu samalta kuin ennen, koska sanottu asia, niin se ei silloin sinusta tunnu. Se on sinun suhde ja puoliso ja jos sinä et suhdetta enää halua, eroahan se silloin tarkoittaa. Syy voi olla mikä tahansa, nyt se on se loukkaus. Puoliso valitsi mitä sanoi, sinä saat valita mitä siitä ajattelet.

Jos sanottu asia on ollut joku ulkonäköön liittyvä loukkaus, jossa sheimataan sinun jotakin ominaisuuttasi (paino, tissit, perse, naama, vertailu johonkuhun toiseen tai toisen kehuminen dissaten sinua) niin kannataa erotessa kuitata vastaavalla asialla, joka jää puolison mieleen. Tyyliin en viitsinyt sanoa kun oltiin yhdessä ja parisuhteessa muut asiat on tärkeämpiä, mutta kun itse otit puheeksi niin sinullakin on x sitä ja tätä, mutta ei se varmaan kaikkia haittaa kun minäkin sitä siedin x vuotta, eihän kaikki voi olla hyvännäköisiä.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   22.1.25 15:41:56

No sehän riippuu täysin siitä oliko puoliso oikeassa.
Jos lihavaa sanoo lihavaksi tai blondia blondiksi niin mitäs sitten.
Anorektikon haukkuminen lihavaksi puolestaan on sairasta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.25 15:44:28

Aseta loukkaus oikeisiin mittasuhteisiin. Entä jos se ei ollutkaan loukkaus, vaan vain toteamus? Totuus on joskus kivuliasta, mutta voi auttaa elämässä eteenpäin.

Voit kysyä puolisoltasi, oliko hänen tarkoitus loukata?

Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken viisauden alku.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   22.1.25 15:46:19

"No sehän riippuu täysin siitä oliko puoliso oikeassa."

Jos mun mies olisi hintelä ja sanoisin häntä kauppareissulla arkisessa tilanteessa hinteläksi, kun hän sovittaisi vaatetta "oot kyllä niin hintelä ettei toi sovi, kävisit salilla reenaamassa" niin vaikka mies olisi kuinka hintelä, tuon sanominen tarkoittaisi että minua häiritsee miehen hintelyys = tyydyn hintelään vaikka oikeasti haluaisin muuta. Loukkaus se olisi, tahallinen ja kertoisi enemmän minusta kuin miehen ulkonäöstä.

Päivämäärä:   22.1.25 15:47:41

Paljon riippuu myös siitä, tajusiko mies loukkaavansa sinua ja katuuko hän sitä vilpittömästi.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   22.1.25 15:51:55

Tämähän riippuu tosiaan ihan siitä, mitä on sanottu, mikä oli taustalla olen tarkoitus, ja miten puoliso suhtautuu siihen, että kerrot loukkaantumisestasi. Onko kyseessä yksittäinen lipsahdus, maltin menettäminen vai toistuva kaava? Onko hän pahoillaan, lupaako korjata tapaansa? Ja vielä tosiaan se, että ylireagoiko kuulija?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   22.1.25 16:20:55

Kaveri aikanaan jätti reilu 30-vuotiaan miesystävänsä, jonka kanssa olivat olleet pari vuotta yhdessä, kun mies oli sanonut kaverille jossain vaatekaupoilla, että kaverin kannattaisi käydä salilla. Se suhde oli siinä ja hän sanoi syyksi saman kuin aloittaja; koska ei pystynyt unohtamaan koska tiesi nyt miehen todelliset ajatukset ulkonäöstään, hän tiesi ettei miehen mielestä ole riittävä tälle ja s-ksipuoli ei olisi kaverille enää ollut sama kuin ennen miehen sheimauksen jälkeen.

Todennäköisesti itsekin toimisin samoin. Vaikka kuinka sanottu asia olisi totta (vaikka iso nenä) ja tietäisin sen itsekin, se että kumppani sen sanoisi oma-aloitteisesti tarkoittaisi sen häiritsevän häntä ja olevan hänelle siinä mielessä tärkeä. Niin tärkeä, että hän kokisi tarpeelliseksi sanoa, että eikö sun kannattaisi tehdä sun nenälle jotakin.

Ei nuo jutut ole mitään "lipsahduksia" tai oho en ymmärtänyt että se voisi loukata. Kyllä ne sanotaan ihan tarkoituksella vai "lipsahteleeko" teiltä useinkin lihavalle työkaverille läskihuomautuksia tai työttömälle sukulaiselle laiskavihjailuja?

Lähettäjä: hohhoh 
Päivämäärä:   22.1.25 16:27:52

Miksi pitäisi unohtaa? Nyt tiedät, mitä puoliso ajattelee sinusta ja ominaisuudestasi, minkä kommentoinnilla loukkasi. Onko hän ainoa mies/nainen maailmassa ja siksi pitäisi unohtaa ja jatkaa suhteessa ihmisen kanssa, joka ei arvosta sinua eikä pidä sinua viehättävänä/fiksuna/osaavana/mihin sanominen nyt liittyikään? Jos et voi unohtaa niin et voi unohtaa. Miksi haluaisit jatkaa suhteessa, jossa toinen katsoo asiakseen sanoa sinulle mitä tahansa? Jos tämä oli ensimmäinen kerta niin niitä tulee uusiakin, koska tuolla tavalla niitä rajoja kokeillaan - mitä voi sanoa/tehdä - ja jos antaa kohdella itseään rumasti, sellaista kohtelua sitten tulee jatkossakin saamaan.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.1.25 16:51:43

Vaikka olisi kuinka ruma, lihava, riippatissinen selluperse ja tietäisi sen itsekin, niin puolison siitä sanominen ei olisi silti oikein. Ei tarvitse tietenkään mitään maailman kaunein-pskaakaan jankata, koska sinä, minä tai naapurin mirkku ei olla maailman kauneimpia, mutta jos OMA PUOLISO pitää niin epäviehättävänä että kokee tarpeelliseksi sen erikseen kertoa, niin kyllähän se suhde on normaalilla ihmisellä sitten siinä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.25 17:00:19

Muistatteko ne heroin chic-mallit? Että mikään ei maistuu niin hyvältä kuin miltä laihuus tuntuu, ne ajat?

No ex-mieheni unelma oli sellainen luuranko. Olin itse 175 cm ja painoin 56kg mutta en ollut riittävän hoikka hänelle vaan hänellä oli tapana tökkiä tosi kipeästi rintojani, vatsaani ja kylkeeni somellaan ja osoitella näin "läskimakkaroitani."

Sain joka kerta raivarin mutta se intoutti miehen vain jatkamaan. Aivan sairas mieshän se oli mutta oli itselläkin silloin nuorena tyttönä aika vähän järkeä kun katselin sitä niin kauan. Katselin kauan koska 90% muun ajan mies oli tosi kiva.

Yksi kerta mies aloitti taas läskimakkaroistani, ei tainnut päästä lauseessaan loppuun kun olin jo noussut ja alkanut kerätä tavaroitani, avaimen jätin pöydälle enkä enää vastannut yhteydenottoihinsa. Oltiin melkein 5v yhdessä muttei luojan kiitos asuttu yhdessä.

Eroa olin prosessoinut päässä jo kauan koska en enää nähnyt miestä rakastettuna ja hyvänä ihmisenä sen takia etten voinut unohtaa miehen loukkauksia kehoani kohtaan. Miehelle ero oli yllätys ja oli tosi järkyttynyt. Oli vähäjärkinen tyyppi.

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   22.1.25 17:08:26

Mieheni sanoi minulle, että jos hän ei saa vapaasti nähdä työkaveriaan niin meidän suhde on sitten siinä. Menisi tämän työkaverin puolesta kuulemma vaikka tervapataan, enkä minä ole hänelle läheskään niin tärkeä joten olisi helppo päätös valita tämä työkaveri jos minun ja hänen välillä pitäisi valita. Olin ollut mieheni kanssa yhdessä tuolloin melkein 20 vuotta ja hän oli tuntenut tämän naisen noin 4 kuukautta. Tästä tapahtumasta on aikaa jo muutama vuosi, mutta se kaihertaa edelleen todella pahasti. En vain pääse tästä yli kun ajattelen, että työkaveri jonka mies on tuntenut 4 kk on miehelle paljon tärkeämpi kuin minä. Tilanne oli se, että minulla oli töitä ja sanoin, että miehen pitää itse hoitaa lapselle hoitopaikka jos menee tämän työkaverin kanssa syömään ja viettåmäån viikonloppua. Minun äidilläni joka usein hoitaa lastamme oli omaa menoa ja miehellä tiedossa työvuoroni, oli vain unohtanut ne.. Sitten koki, että minä rajoitan hänen kavereiden näkemistä kun en alkanut enempää etsimään lapselle hoitopaikkaa, että voi tavata tätä naista. Kai mies oli jossain tunnekuohuissa, mutta silti on rumasti sanottu, että työkaveri jonka on tuntenut 4 kk on hänelle paljon tärkeämpi kuin minä ja jos pitäisi valita niin meidän tiemme eroavat koska hän ei kavereita hylkää ja peru illanviettoa.

Yhdessä ollaan edelleen enkä tiedä miksi koska en ole tuon jälkeen enää uskonut miehen välittävän minusta ja olen valmistautunut jo siihen, että ei meidän suhde kauaa kestä eikä se oikeastaan edes enää sureta minua.

Lähettäjä: Huom 
Päivämäärä:   22.1.25 17:13:10

Näissä arvostelijamiehissä (arvostelevat omia kumppaneitaan tai ihan vaan naisten ulkonäköä yleensä) on useimmiten se yhdistävä asia, että mitä "täydellisempi" naisen pitäisi olla, sitä vähemmän miehellä on oman ulkonäkönsä puolesta varaa muita arvostella.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.1.25 17:22:22

Nanna: Mulle olis ollut entinen parisuhde tuollaisen jälkeen.

Ja ei, en unohtanut ex-miehen loukkauksia, otin eron kun hetki oli oikea.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   22.1.25 17:24:12

Nämä on kuitenkin suhteellisia asioita. Mun puoliso kokee loukkauksena sen, jos ystävällisesti pyydän viemään kahvikupin tiskikoneeseen.

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   22.1.25 17:24:46

Nanna//Arvosta itseäsi ja eroa. Ansaitset paljon parempaa. Tuo miehen kommentti oli ihan oikeasti todella törkeä eikä todellakaan tarvitse päästä yli jotta suhde jatkuisi. Eihän tuollainen mies kanna edes lapsen hoidosta osuuttaan joten mitä sinä ihan oikesti tuollaisella miehellä teet. Et mitään.

Eksä arvosteli ulkonäköäni. Olisi pitänyt treenattu salipylly. En päässyt kommentin yli ja huomasin, että miehen kosketus alkoi inhottamaan eikä seksi enää tuntunut miltään. Ei mennyt kauaa kunnes päätin erota, sillä ansaitsin parempaa. Eipä se mies minua rakastanutkaan. Se oli pakko minulle kertoa erotessani miehestä. Ei vaan ollut itse osannut kuulemma erota.

Lähettäjä: se 
Päivämäärä:   22.1.25 17:31:04

Vaikka mulla olisi tennispallosukassa-riipparit tai metrinen lattaperse niin jos mies niistä minulle sanoisi tyyliin voisit homma silarit tai reenata persettäs, en koskaan unohtaisi eikä mies ja suhde olisi enää sitä mitä ennen. Vaikka kuinka sanottu olisi totta. En minäkään kertoisi miehelle hänen virheistään, vaikka kuinka olisivat totta. Sitä sanotaan normaaleiksi käytöstavoiksi ja muiden huomioonottamiseksi.

Päivämäärä:   22.1.25 17:32:04

Tapailin yhtä nuorta miestä joskus itsekin parikymppisenä. Poitsu ehdotti ehkä kuukauden tapailun jälkeen, että kävisin ottamassa silikonit.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   22.1.25 17:37:40

"Eksä arvosteli ulkonäköäni. Olisi pitänyt treenattu salipylly."

Taannoinen deitti oli tällainen, keski-ikäinen mies joka seurasi somessa kaikenlaisia pylly- ja täytehuulitilejä ja ihan asioikseen näytti niitä minulle. Ei arvostanut kun sanoin, että jos naisystäväsi menee ja treenaa tarakkansa ja laittaa ankkahuulet, menetko mukaan salille vai mitä sinä aiot tehdä isolle mahallesi ja tikkujaloillesi.

Päivämäärä:   22.1.25 17:38:10

Jos kumppanin tarkoitus on ollut loukata tai alistaa, eroaisin. Jos olen tulkinnut vain asian loukkaavana annan olla keskustelun jälkeen.

Nanna, miehesi ihan tahallisesti on loukannut sinua sanomalla että toinen nainen on sinua tärkeämpi. Tuo on henkistä väkivaltaa. Miksi hän sanoi sinulle noin? Satuttaakseen sinua. Satuttaakseen sinua niin pahasti ettet enää ikinä estä häntä hänen sivusuhteessaan tai muuten kyseenalaista häntä. Oli siinä seksiä tai ei, niin tuo on pettämistä. Hän antaa parhaat palansa sivusuhteessa.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   22.1.25 17:56:01

Ehkä erikoisin mies tätä lajia oli sellainen, joka parin kuukauden jälkeen alkoi vihjailla silikoneista että ovat sitten "ojossa" ja salilla käymisestä että pitää olla muodokas ja lisäksi hoikka (muodokas tarkoitti siis silkkareita ja isoa persettä). Olin hoikka, jonka ystävällisesti kuin suurenakin kehuna myönsi. Hassua tässä oli se, että kun oli näyttänyt sukujuhlistaan kuvia, niissä seurassaan oli ei todellakaan hoikka saati treenattu vaan tosi tukeva, mahakas ja isoriippurintainen nainen. Se oli kuulemma hänen entinen avokkinsa. Olisin olettanut eksänsä olevan kunnon salibeibe timmeine kroppineen, koska vaatimukset olivat sellaiset.

Päivämäärä:   22.1.25 18:49:40

"No sehän riippuu täysin siitä oliko puoliso oikeassa"

Ah, tämä kiusaajien vakiolause "kyllähän totuuden saa sanoa". Toki tätä lausetta viljelevät eivät koskaan siedä totuuden sanomista silloin kun se totuus sanotaan heistä itsestään...

Joka tapauksessa sinunkin kannattaa kysyä itseltäsi, miksi pitäisi saada tahallaan loukata toista. Koska loukkaushan vaikka ulkonäön haukkuminen on. Esimerkiksi minulla on parantumaton ihosairaus ja on sinänsä ihan totta, että ihoni on pahan näköinen, tiedän sen oikein hyvin itse, mutta en silti halua että sitä totuutta tullaan hieromaan naamaani sanomalla se ääneen. Minkä takia toiselle ihmiselle pitäisi päästä sanomaan tällaisia asioita, mitä tarkoitusta se palvelee?

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   22.1.25 18:54:08

Näitä lukiessa tulee vaan mieleen se, miten kauneusihanne on edelleenkin vääristynyt, vaikka sen eteen on tehty paljon duunia ettei 90-luvun "heroin chic" -tyyli olisi enää tavoittelemisen arvoinen. Nyt on sitten äärimmäinen X-kroppa, muhkeat huulet ja persettä korostava vaatetus in.

Nykyisin tilannetta pahentaa filtterit ja tiktokit ja muut, joissa näkee epärealistisen muotoisia ihmisiä, jotka ovat laittaneet aivan saakelisti aikaa ja rahaa ulkonäköönsä tai maalanneet kasvonsa peittoon kaikkine varjostuksineen. Ei ihme että nuoriso tuntee riittämättömyyttä kun kokevat että pitäisi näyttää sellaiselta, mikä ei tavan tallaajalle ole mahdollista.

Ilmeisesti tämä puree sitten moniin miehiinkin, ajatellaan että oma emäntä voisi näyttää tuollaiselta kun pari kertaa viikossa kävisi salilla vähän kyykyllään ja toki silareihin voi nainen pikku lainan käydä hakemassa...

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   22.1.25 19:10:47

Herkkähipiäistä sakkia....minä loukkaan ties ketä ja milloin...sorry. viimeksi eilen seksin jälkeen tokaisin et mites tähän pään alle saataisiin lihasta kun ei pysy.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.