Lähettäjä: .
Päivämäärä: 22.1.25 10:15:16
Täältä varmasti löytyy raakaruokkijoita, joten avatkaapas tätä maailmaa aloittavalle. Aihe toki on laaja, mutta edes perusteista kuulisin mielelläni. Tai edes vinkatkaa asianmukaisia ja luotettavia lähteitä, joista voin asiasta itse lukea. Tyhmiä kysymyksiä varmasti osa, mutta olen kasvanut nappuloilla ruokailleiden koirien keskuudessa (ovat saaneet raakaa silloin tällöin lisäksi), mutta oman ensimmäisen koiran olisin nyt siirtämässä testiksi nappulasta lihalle epämääräisen suolisto-oireilun vuoksi. Meidän käyttämä nappula käsittääkseni on ihan laadukasta, olen aina luottanut muiden arvioon, kun itsellä ei näistä ruokintajutuista tosiaan ymmärrystä ole.
Ensimmäinen ja polttavin kysymys on, että jos (ja kun) olen tilannut koiralleni kennelrehusta täysravintopullia niin minun ei tosiaan tarvitse antaa noiden pullien lisäksi mitään muuta? Niissä on siis kaikki mitä koira tarvitsee?
Sitten taas jos haluaisin syöttää ihan tavan jauhelihaa, niin mun pitäisi alkaa purkista lisäilemään vitamiinit ja muut?
Tarvitseeko koira hiilareita? Siis riisiä, perunaa tms? Näitähän ainakin nappuloissa on, mutta onko ne vain halvemman hinnan vuoksi?
Kannattaako liha tarjoilla raakana vai kypsennettynä? Miten kypsennys, keitetäänkö tuollaiset pullat vai paistetaan pannulla? :D Jauhelihan voisi varmaan ihan pannulla paistaa, kuten paistan omanikin.
|