Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokamyrkytys subista?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.1.25 00:11:24

Kävin päivällä hakemassa puolikkaan subin ja koko illan vaivannut mahan möyriminen, kuvotus ja vesiripuli, vessassa olen käynyt varmaan kymmenesti eikä loppua näy. Lisäksi palelelee. Ennen tätä olin syönyt yhden mandariinin ja on ollut niin kuvottava olo, etten ole saanut alas kuin laimennettua mehua ripauksella suolaa, imodiumeja ja cuplatonta.

Laitoin subiin jo viestiä aiheesta, jos sairastuneita on muitakin. Miehellä ei ole mitään, mutta hän ei sitä subia syönytkään ja eilen söimme samaa ruokaa.

Onko joku muu saanut yhtäkkiä täysin kirkkaalta taivaalta tällaista? Tuntuu siltä, että takapuoleni on vaihdettu hanaksi ja imodium ei ole auttanut mitään...

Re: Ruokamyrkytys subista?

Päivämäärä:   22.1.25 00:13:20

Luulin siis alkuun, että stressivatsa vaivaa, mutta ei se kyllä näin reagoisi...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.25 00:14:17

Voi olla noroviruskin.

Päivämäärä:   22.1.25 00:24:29

En usko norovirukseen, oireet alkoivat jokusen tunnin syömisen jälkeen, eikä minulla koskaan ole ollut noroa.

Päivämäärä:   22.1.25 00:27:12

Voi hyvin olla. Tuskin on aseptiikka kovin kunnossa noissa paikoissa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.25 00:40:24

Katso Oiva-raportista millaista historiaa kyseisellä Subilla on. Ruokamyrkytykseltä vaikuttaa, vaikka se onkin erittäin harvinainen seuraus suomalaisessa ravintolassa syömisestä. Jos et ole tottunut tulisuuteen ja subi on ollut tulinen, voi siitä tulla hirveä olo. Kokemusta on teiniajoilta. Aina olen rakastanut tulista ruokaa, mutta se kyseinen tulisuus oli liikaa, koska minulle tuli ihan hirveä olo.

Päivämäärä:   22.1.25 00:41:53

"Voi hyvin olla. Tuskin on aseptiikka kovin kunnossa noissa paikoissa."

Öö, niillä on vähän pakko olla hygienia kunnossa Suomessa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.1.25 00:49:29

Nyt on paljon ihan perus mahatautiakin liikkeellä vaikka voihan se toki ruokamyrkytyskin olla. Miehesi voi saada saman parin päivän päästä jolloin subin voi sulkea pois.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.1.25 01:13:45

Sanoisin että todennäköisimmin on just subista. Monestikin subeissa katsonut kun työntekijä kiireessä räplää kassaa, rahoja ja sitten samoilla hanskoilla ei kun salaatteja kourimaan. En myöskään luottaisi että lihat yms on välttämättä tuoreita ja omavalvonta pelaa kun 99% työntekijöistä on nuoria ja ekassa oikeassa työpaikassaan.

Itse en nykyään käy kuin muutamassa tutussa pikaruokapaikassa mistä tiedän että perehdytys ja omavalvonta suunnilleen pelaa.

Päivämäärä:   22.1.25 03:07:43

Käsihygienia ontuu melkein kaikissa paikoissa joissa myyjä koskee ruokaan. Käytetään hanskoja mutta niillä käsitellään ruokaa, rahaa, paketoidaan jne. Eräässä myyntikojussa runnottiin myös käsin roskista tiiviimmäksi jossa oli ruuantähteet, ja taas ruuan kimppuun. Kuvitellaan että hanskat suojaa, no suojaa ne käsiä likaantumasta.

Päivämäärä:   22.1.25 03:21:39

Tämä jatkuu kymmenettä tuntia nyt. :(

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   22.1.25 03:51:34

Voihan mahatauti tulla aloittajan omista käsistäkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.1.25 06:03:00

Ei imodiumia saa käyttää ruokamyrkytystilanteessa.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   22.1.25 06:28:55

Hyvin mahdollista.

Subissa on tullut nähtyä, miten samaa kauhaa käytetään lohelle ja lihatuotteille, joten lähipiirin rankasti kala-allergiset eivät moisissa asioi. En jaksa uskoa, että hygienia noin muutenkaan on yhtään sen parempaa niissä monessa muussakaan asiassa. Suorastaan hassua, että joku olettaa hygienian olevan kunnossa Suomessa näissä ketjupuljuissa :D

Noronhan voi saada ruuastakin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.25 06:38:31

Voihan se olla muutakin mahatautia..
Entäs oma käsihygieniasi?

Joo..siihen on syy miksi en koskaan syö subin kaltaisissa paikoissa.
On varmasti omavalvontaa ruuan suhteen mutta entäs näiden sapuskan,kassan ym.. kanssa tekemisussä olevien käsihygienia.
Kukas sitä valvoo?! Huh..

Lähettäjä: hiukkanen 
Päivämäärä:   22.1.25 06:49:35

Mahataudin saattaa saada vaikka ovenkahvasta, hissien painikkeesta, roskapöntön avaamisesta.Aloittaja on voinut saada pöpön jo esim. kolme päivää sitten.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.1.25 06:55:45

En ole koskaan syönyt subia, minkälainen se on.,miltä maistuu,mistä tehty?

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   22.1.25 07:34:51

"En usko norovirukseen, oireet alkoivat jokusen tunnin syömisen jälkeen, eikä minulla koskaan ole ollut noroa."

Noro ei katso kelloa ja kerta se on ensimmäinenkin. Ihan hyvin voi olla noro tai joku muu vatsatauti tai ruokamyrkytys jostain aiemmasta ruuasta, jota olet syönyt, sillä ruokamyrkytyksen oireiden alkaminen riippuu siitä mikä pöpö sen aiheuttaa. Ruokamyrkytys ei siis todellakaan tule välttämättä heti syömisen jälkeen vaan esim. 12h päästä.

Itse olin juuri vatsataudissa. Sitä on nyt liikkeellä.

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   22.1.25 07:58:32

Juu: Googleta Subway.

Lähettäjä: inssi 
Päivämäärä:   22.1.25 08:37:00

Jos olisit saanut ko paikasta ruokamyrkytyksen, sen olisi saanut joku muukin ja asia olisi jo iltapäivälehdissä.

Ruokamyrkytykset suomalaisista ravintoloista ovat kuitenkin hyvin harvinaisia.

Päivämäärä:   22.1.25 08:53:54

Thaimaalaista kanaa, nam

Päivämäärä:   22.1.25 09:22:32

Noroa epäilisin, ajoitus nyt vain sattui samaan aikaan kun söit Subin ruokaa. Noroa on aivan hirveästi liikkeellä, sen olet voinut saada ihan mistä vain. Vaikka ruokakaupan oven kahvasta.

Se, että sinulla ei ole koskaan ollut noroa, ei tarkoita, ettetkö voisi sitä saada. Päinvastoin, on suoranainen ihme, että olet siltä välttynyt ja on jo melko todennäköistä että sen saat.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.1.25 09:27:52

Minulle taas lääkäri suositteli imodiumia, kun ripuli oli kestänyt jo 5 päivää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.