Lähettäjä: Smilla
Päivämäärä: 22.1.25 08:26:26
Mä olen aikuisena erkaantunut kahdesta ystävästäni. Molemmat surettavat, mutta en näe, miten olisin voinut pitää ihmissuhteita elossa. Ensimmäisen kanssa olimme aivan tavattoman läheisiä parikymppisestä kolmekymppiseksi, ja vielä, kun saimme molemmat lapsia. Siirryin sen jälkeen itse kunnolla työelämään ja asuin vuoden eri paikkakunnalla. Se jotenkin katkaisi yhteytemme, hän teki parit ikävät oharit ja siitä ystävyys ei enää toipunut, vaikka yritimme varmaan molemmat sitä elvyttää. Olimme aivan superläheisiä monta vuotta, ehkä jotenkin liiankin?
Toinen ystäväni oli taas paras kaverini ihan teiniajoista asti, asuimme kämppiksinä opiskeluajan ja teimme kaiken yhdessä. Nyt hän on asunut kymmenen vuotta ulkomailla ja sitä ei ystävyytemme näköjään kestänyt. Tapaamme ystäväporukkamme mukana mutta sitä eritystä yhteyttä meillä ei enää ole. Hän ei vuosiin ole antanut minulle aikaa täällä käydessään ja on ollut tavatessamme kummallisen torjuva.
Molemmat tilanteet surettavat minua, mutta ymmärrän, että eivät kaikki ystävyyssuhteet kestä läpi elämän, niinkuin eivät rakkaussuhteetkaan. Yritän ajatella, että sain niiltä aikanaan paljon ja ne ovat muokanneet minusta kuitenkin tämän ihmisen, joka olen.
Sympatiaa siis aloittajalle! Minun tekisi sinuna ehkä mieli kuitenkin kysyä vauvajuhlista. Vaikka olisi etääntymässä, mielestäni tämmöisestä juhlista ulkopuolelle jättäminen on tosi ikävää ja haluaisin kyllä tuoda ilmi, miten pahalta se tuntui. Jos taustalla on ollut joku väärinkäsitys tms niin sen tietäminen voisi helpottaa oloa.
|