Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  korvatulpat musiikin kuunteluun

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   21.1.25 20:37:35

Vähän kökkö otsikko mutten keksinyt parempaakaan.

Ongelma on seuraava: joudun työni puolesta lentelemään ympäriinsä, milloin lyhyempiä matkoja, milloin pidempiä. Lennoilla olisi joskus kiva kuunnella musiikkia, mutta tavalliset korvanapit eivät vaimenna lentokoneen melua. Minulla taas on yliherkkä kuulo ja lentokoeen melu ottaa korviin todella pahasti, mistä syystä lennän aina korvatulpat korvissa. Tiedän että on olemassa korvatulppia joissa on bluetooth-yhteys tms eli niillä voi kuunnella langattomasti musiikkia esim kännykästä, tai katsoa elokuvaa jne, ja jotka vaimentavat ulkopuolelta tulevat äänet, kuten vaikka sen lentokoneen.

Vaan millaisia korvatulppia olisi edes olemassa ja missä hintaluokissa pyörivät? Pikaisesti löysin jotain, mutta hinnat olivat alkaen 200e mikä on turhan tyyristä minulle. Toisaalta onko halvemmat napit toimivia niin että ne todellakin vaimentavat kunnolla ulkopuolisen melun mutta silti toistavat musiikin hyvin?

Onko täällä kellään jotain tämän tapaisia? Minkä merkkiset, mistä hommattu, paljonko maksoi, onko ollut hyvät? Kaikki kokemukset otetaan kiitollisuudella vastaan!

Mikkihiirikuulokkeita en voi käyttää, niistä tulee päänsärkyä, jote älkää ehdottako sellaisia. En halua pantamallisia kuulokkeita, vaan nimenomaan napit. Johdolla tai ilman, mutta ehdottomasti napit.

Re: korvatulpat musiikin kuunteluun

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.25 20:43:15

Etkö voi siis käyttää kuulosuojaimiakaan? Olisin ehdottanut kuulosuojaimia nappikuulokkeiden päälle. Olen töissä pitänyt korvatulppia ja nappikuulokkeita yhtä aikaa. Nappikuuloke pitää työntää korvatulpan viereen niin, että korvatulppa turpoaa vaimentamaan ulkopuolelta tulevat äänet.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.25 20:50:40

Vaahtomuovikorvatulppaan voinee myös askarrella rei'än korvanappia varten (ottaa korvanapista silikoniosan pois ja korvaa sen korvatulpalla).

Lähettäjä: akaks 
Päivämäärä:   21.1.25 20:51:15

vastamelukuulokkeet on lienee ratkaisu vaimentaa kohtalaisen paljon lentokonetta kunhan vastamelutoimii hyvin, mutta hintaluokka voi olla ongelma.

Itsellä on nappimalliset applen vastamelukuulokkeet, mutta näistähän olen maksanut sen yli 200e. Seuraavaksi vaihdan tosin merkkiä, näissä käyttöikä ei tunnu olevan älyttömän pitkä. Alkaa toi vastamelu renkata, nyt nämä kestäneet n. 1,5 vuota.

Päivämäärä:   21.1.25 21:05:58

', en voi käyttää mikkihiirimallisia kuulosuojaimia, vaan käytön töissäkin korvatulppia. Minulla on tällä hetkellä johdolliset napit musiikin kuunteluun ja joskus kokeeksi laitoin juuri sellaiset mikkihiirikuulosuojaimet nappien päälle. Jostain syystä ei kuulunut mitään napeistakaan. Alkoi kuulua kun otin mikkihiiret pois, silloin toimi normaalisti, mutta kun laitoin mikkihiiret takaisin päähän lakkasi napeistakin kuulumasta mitään. Mielestäni se oli omituista, mutta kertoi kutenkin sen, että napit ja mikit eivät toimi yhdessä. Ihan sellaiset perus kuulosuojaimet ne mikkihiiret mitä meillä on töissä.

Tuota tee-se-itse versiota voisi kokeilla, ellei muuten niin mielenkiinnosta, mutta yleisesti ottaen hankkisin pidempiaikaiseen käyttöön mieluummin viralliset korvatulpat joista kuunella musiikkia. Jos vain löytyy budjettiin sopivat jostain.

akaks, eikö nuo vastamelukuulokkeet ole juuri sellaisia mikkihiirimallisia? Niitä en voi käyttää, kun minulla alkaa aina särkeä päätä vaikka olisi kevyetkin kuulokkeet. Vai onko napeissakin vastameluversioita?

Hyvä tietää ettei ainakaan applea kannata hankkia. 200e on aika suolainen hinta jos kuulokkeet eivät kestä kuin jotain 1,5v.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.25 21:21:38

On nappikuulokkeistakin vastamelumalleja.

Päivämäärä:   21.1.25 21:24:55

Napeissa on myös vastameluversioita. Näyttäisi verkkokauppa.comilta tulevan n. 160 eri mallia, kun rajasi haun nappikuulokkeisiin ja vastameluun.

Vastamelun toteutuksessa ilmeisesti eroja, apple oli siinä hyvä, silloin kun se toimi. Ja toimii nytkyn, mutta usein joutuu yhdistelemään uusiksi puhelimeen/koneeseen jne että lähtee toimimaan. Edelliset applen napit alkoi toinen kuuleko särkeä ääntä, siksi seuraavaksi vaihdan todennäköisesti merkin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.25 21:34:10

Se sana on vastamelukuuloke. On nappiversiota ja kunnon kuulokkeita. Jos haluat laadukkaat, hyvän vastamelusuojan ja käyttöikää pidempään kuin vuoden, kyllä se hinta on siellä 200 kieppeillä tai enemmänkin.

Päivämäärä:   21.1.25 21:38:10

Hyvä tietää. Kiitos.

Kertoisitetko vielä, kuinka kovaa melua sellaiset vastamelunapit pystyvät vaimentamaan? Mietin vain, että kun ne lentokoneet tosiaan ovat melkoisen äänekkäitä vehkeitä, niin mietityttää se, riittääkö vastamelunappien "vastamelu" oikeasti vaimentamaan sen äänen vrt. tavalliset korvatulpat. Lähinnä lennoille olisin etsimässä. Töissä ei oikein voi musiikkia kuunnella muutenkaan, ja silloin kun voi, voin kuunnella avoimesti ilman nappeja.

Minulla ei ole yhtään mitään kokemusta minkäänlaisista vastamelukuulokkeista, siksi tässä kyselen tyhmiä.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.1.25 21:54:46

"Napeissa on myös vastameluversioita"

Tää. Vuosia sitten ostin Sonyn n. 100e napit ja edelleen ovat hyvät

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   21.1.25 21:55:37

Ja vaimentaa kyllä lentokoneen melun, en niitä muualla juuri käytäkään

Päivämäärä:   21.1.25 22:00:07

Ihanaa! Kiitos, kk! Taidankin sitten perentyä sonyyn paremmin.

Päivämäärä:   21.1.25 22:12:50

Kyllä minä noita olen lentokoneessa pitänyt, tosiaan malleista riippuu miten hyvin vaimentaa. Vastamelun idea on suurin piirtein se, että kuuloke kuuntelee ympäristöä ja tuottaa vastakkaisia ääniaaltoja, jotka kumoavat ympäristön äänet, niin että sinulle kuuluu hiljaisuus.

Imuroidessa voi noiden kanssa hyvin kuunnella kirjaa, ruohonleikkurilla kun ruohoa leikkaa, niin sitten pidän kuulosuojaimia noiden päällä.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   21.1.25 22:18:11

Korvatulpat ja kuulokkeet ei nappi.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   22.1.25 08:35:02

Korvan ympärille tulevissa kuulokkeissakin on eroa. Halvoissa kuulosuojaimissa ei ole kupin sisäosaa muotoiltu korvan mukaan, joten totta kai se painaa. Se, että sulla on paskat vehkeet, ei kuitenkaan tee niistä kaikista huonoja. Ks. esim. Bose QuietComfort 35 II sisäosan muotoilua. Siellä on korvan mallinen kolo. Ei paina läheskään niin helposti kuin korvanlehteen osuva malli. Hintaa toki tulee, mutta halvalla ei saa hyvää.

Jos sitten nimenomaan korvatulpat haluat, niin esim. Finnfonic tekee kuulokkeellisia tulppia. Saat juuri itsellesi sopivat tulpat muotoonvalettuna.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.