Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Siis miten ihmiset muistaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.25 19:11:19

Miten toiset muistaa kaikki puhelimiensa ja tietokoneittensa merkit ja mallit ja käyttöjärjestelmät sun muut?? Itse tiedän vain jos ne lukee jossain isolla. En esimerkiksi tiedä edes minkä merkkinen puhelimeni on tai vaikka mikä näytönohjain koneessa on..en kyllä edes tiedä mitä se näytönohjain tarkoittaa. Minulle on nämä kerrottun joskus mutta en todellakaan muista

Re: Siis miten ihmiset muistaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.25 19:12:03

Muistin kanssa muutenkin vaikeuksia, mikää abstrakti asia ei jää päähän ja jos kuen jotain tietoa en osaa sitä hetken päästä enää kertoa kovinkaan tarkasti.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.1.25 19:14:24

Tiedän puhelimeni merkin ja mallin, koska tutkin asiaa ennen ostamista ja päädyin tähän hyvästä syystä, eli minua kiinnostaa. Tiedän tietokoneeni merkin, koska näen sen joka kerta kun käynnistän laitteen. Mitään muita teknisiä tietoja en laitteistani tiedä, koska ei kiinnosta.

Harva muistaa satunnaisia sana- ja kirjainyhdistelmiä jos asia ei ole itselle merkityksellinen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.25 19:25:18

En muista. Muistan heppojeni suvut ja mistä on yhtään paremmat varusteet ostettu ja kun mussukka voitti ekan starttinsa silloin... no, aika kauan sitten. Nämä ovat niin merkityksellisiä asioita, mutta toisaalta eivät jokapäiväisiä. Muistan myös monen kaverini lankapuhelinnumeron. En kyllä muista puhelimia tai tietokoneita, enkä edes, montako autoa minulla on ollut. Sen kuistan että sain ylioppilaslahjaksi Nokian puhelimen. En muista yhtään, miten kirjoitukset menivät. Siis en oikeasti yhtään.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   21.1.25 19:28:46

En muista puhelimeni, autoni, tietokoneeni merkkiä enkä mallia. Salasanoja ja rekisterinumeroita muistan joten kuten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.25 19:28:57

En muista. Käyttäjätilien tunnukset ja salasanat muistan, mutta ei ole mitään hajua mikä puhelin mulla on kädessä. Joku Honor se on. On läppärikin, mutta merkistä ja mallista ei ole muistikuvia, sitä kun niin harvoin tarvitsee ja siksi on yleensä kaapissa. Saati että jotain näytönohjaimia muistaisi, pffft.

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   21.1.25 19:29:35

En muista... :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.25 19:29:48

Helposti – olemalla mies.

Lähettäjä: Rapa 
Päivämäärä:   21.1.25 19:30:21

Ihminen yleensä muistaa sen, mikä oikeasti kiinnostaa ja jonka voi liittää johonkin konkreettiseen. En minäkään todellakaan muista mikä näytönohjain koneessani on vaikka se on minulle sanottu, koska asia ei ole koskaan kiinnostanut enkä ole tarvinnut sitä tietoa mihinkään.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.1.25 19:38:14

Yksi, mikä ei ole koskaan kiinnostanut eikä jäänyt päähäni: autonmerkit.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.1.25 20:29:59

Koneiden kanssa teen töitä ja IT&tekniikka kiinnostaa muutenkin, joten todellakin muistan köyttikset, merkit ja mallit.

Vähän mulle sama, kuin miten muistan hevoseni rodun, sukupuolen, satulamerkin jne.

(Enkä tartte penistä ja palleja siihen että muistan mikä läppäri mulla on tai mikä käyttis pöytäkoneessa…)

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   21.1.25 20:39:02

Önko sillä väliä muistaako käyttiksen tai koneen merkin. Toimiihan ne kuitenkin.

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   21.1.25 20:54:17

En muista tietokoneeni merkkiä, mallia tai käyttöjärjestelmää. En muista puhelimeni merkkiä tai mallia, vaikka olen sen itse valinnut ja ostanut. Tuijotin puhelinta etsiessäni ominaisuuksia ja hintaa, en nimeä. Osaan kyllä nimetä muutaman, mitä se ei ole.

Autosta tiedän merkin ja mallin, mutta en esimerkiksi käyttöönottovuotta, vaikka mies on sen varmasti minulle kertonut joskus. Johtuen siitä, ettei se kiinnosta minua. Kuten ei ylläolevatkaan asiat.

En jaksa laittaa päähäni asioita, jotka eivät minua kiinnosta. Nytkin siellä vie muulta muistilta tilaa jo jotain lapsuudenaikaisia puhelinnumeroita ja ala-astekavereiden toiset nimet ja syntymäajat. Loppuu kapasiteetti, jos koittaa muistaa kaiken epäoleellisen tiedon, mitä tulee vastaan.

Lähettäjä: tiia 
Päivämäärä:   22.1.25 08:26:27

En muista, mutta tiedän mistä voin ne nopeasti tarkistaa jos tarvitsee. Esim. auton rekkarin olen kirjoittanut ylös puhelimen muistioon ja kännykän mallinhan näkee sieltä kännykän asetuksista.
Mulla on muistikirjoja joihin olen kirjoittanut esim. auton tarkat tiedot, huollot ja katsastukset yms. On myös salasanat ylhäällä jossain muistikirjoissa, mutta niitä en oikein muista pitää ajan tasalla silloin kun ne muuttuu.

Mutta en mä mitään yhtäkkiä kysyessä muista. Joutuessani poliisikuulusteluun en muistanut edes autoni väriä, merkin sentään. Ihmisten nimiä joudun selaamaan facebookin kaverilistalta, kun saatan unohtaa ihan tuttujenkin ihmisten nimiä. Toisaalta mulla on niin laaja tuttavapiiri, että ei se ole ihmekään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.