Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tarkoittaako ettei ole luottotietoja

Lähettäjä: EläinlääkärinLasku 
Päivämäärä:   21.1.25 17:51:36

Osa eläinlääkäriasemista tarjoaa vaihtoehdoksi osamaksua.

Tällöin yleensä tehdään hakemus ja tästä tulee päätös välittömästi saako tätä ”luottoa” vai ei.

Jos saa kielteisen päätöksen niin tarkoittaako se aina, että on luottotiedot menneet?

Mitä muita syitä voi olla?

Re: Tarkoittaako ettei ole luottotietoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.25 17:56:32

Olin myynyt asuntoni Helsingissä, ostanut pienemmältä paikalta uuden käteisellä. Tilillä oli toistasataa tonnia ja luottotiedot kunnossa, olin jo eläkkeellä. En saanut gigantista pesukonetta heidän jollain luotolla jossa ois ollut pitkä takuu yms. syytä en tiedä, no ostin käteisellä lyhyemmällä takuulla.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.1.25 17:58:28

Luottoa ei myöskään saa, jos ei ole vakituista asuntoa.

Lähettäjä: fnn 
Päivämäärä:   21.1.25 18:01:53

Jos on liikaa osamaksuja sinne sun tänne, tai euromäärällisesti liikaa tuloihin nähden, niin silloin tulee se hylätty päätös.

Päivämäärä:   21.1.25 18:10:37

gigantin asiakas tässä taas, ei ollut luotollakaan ostettu mitään, eikä mitään osamaksuja. Ilmeisesti eläkeläinen riitti vaikken ole edes siihen alimpaan eläkeläisryhmään kuuluva eläkeläinen.

Päivämäärä:   21.1.25 18:12:09

"

Päivämäärä:   21.1.25 18:12:22

Ei tarkoita että oisi luottotiedot mennyt. Itse en pystynyt moneen vuoteen ostamaan mitään osamaksulla kun silloin oli osamaksuja useampaan paikkaan, nyt kun on osamaksusopimus vain yhteen paikkaan pystyn taas ostamaan osarilla.

Päivämäärä:   21.1.25 18:13:53

"euromäärällisesti liikaa tuloihin nähden, niin silloin tulee se hylätty päätös"

^ Tämä. Luotonantajan velvollisuus on tarkastaa, että luotonsaajan maksukyky riittää, tähän on ilmeisesti joku taulukko tulot miinus menot jota noudatetaan.

Päivämäärä:   21.1.25 18:31:27

Muutin takaisin suomeen, asuttuani ulkomailla useita vuosia.
En saanut kännykkäliittymää, kun ei ollut suomessa historiassa luottotietoja nähtävillä. Ja rahaa tilillä kyllä oli.
Suomessa asuva sukulainen joutui ostamaan liittymän minulle.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.1.25 19:01:33

En tiedä miten Suomessa, mutta omassa kotimaassa tuli hylkäys kun ei ollut vakituista työsopimusta.

Vaikka tulot olivat olleet säännölliset ja hyvät kaikki vuodet jotka olin täällä asunut, osa-aikatöiden ja opintojen myötä. Ainoa syy ettei ollut vakituista sopimusta oli etten sellaista halunnut, jotta oli vapaus valita työvuoronsa ja olla vapaalla kun itselle sopi.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.1.25 22:07:08

Mä en saanut 13 tuhatta euroa autolainaa, olisi ollut mm vakuutusalennusta jne rahoitusasiakkaille ja melkeen nollakorko. Mulla oli 20 tuhatta euroa käsirahaa :D

Maksoin sit auton käteisellä kokonaan pois. Nettotulot 3700 e/kk about.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.1.25 22:12:08

Myös yksinyrittäjien on vaikea saada lainoja jne. nykyisessä systeemissä, vaikka raha-asiat ois hoidettu hyvin.

Lähettäjä: Sadin 
Päivämäärä:   21.1.25 22:14:03

No ainakin ResursBank kysyi minulta klinikalla nettotulot asumiskulujen jälkeen enkä saanut, kun vastsin miten asia on että 500 e

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   21.1.25 22:20:38

Mielenkiintoista. Laskin, että mulla on yli 10t euron edestä lainoja, mm 2 luottokorttia 1000e luottorajalla (joka käsittääkseni katsotaan kokonaan velaksi riippumatta paljonko käyttövaraa), noin 6t vakuudetonta lainaa, Anyfinilla ehkä tonnin pintaan sekä Klarnalle ja walleylle pari sataa (klarnalla sattui olemaan vielä palautus käsittelyssä). Autolainaa jäljellä 3t ja silti sama paikka myönsi toisen alle 5t lainan kun ostin toisen auton.

Eläinlääkäristä en aikoinaan saanut laskulle kun oli juuri samaiselta luotonantajalta erääntynyt lasku edellisenä päivänä. Maksoin sitten käteisellä.

Päivämäärä:   21.1.25 22:23:28

Yritin ostaa kännykkäliittymän yhteydessä laskutettavan mokkulan, jonka hinta oli 400 euroa, vuoden maksuajalla. En saanut, varmaankin määräaikaisen työsuhteen vuoksi. Määräaikainen työsuhde jatkui osamaksua pidempään, bruttopalkka 3500 €. Automaattinen luottopäätös, ei ihmistä käsittelemässä.

Päivämäärä:   21.1.25 22:24:00

Ja luottotiedot siis kunnossa, ei muita lainoja.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   21.1.25 22:25:54

Ai niin, olen vakituisessa työsuhteessa ja tulot vajaa 3t brutto

Lähettäjä: Pökö 
Päivämäärä:   21.1.25 23:35:38

Perheenjäsen, joka ansaitsee yli kymppitonnin kuussa ja on vain vähän asuntolainaa, ei saanut rahoitusyhtiöltä alta kymppitonnin lainaa. Muita lainoja ei ollut. Omaisuutta mukavasti ja tililläkin oli useampi kymppitonni.

Mitään muuta syytä ei keksitty, kun liian nopeasti maksettu luotto. Kodinkoneliike myi laitteen hintatakuulla, jos ottaa luoton. Mies otti ja maksoi heti pois. Muuta ei keksitty syyksi kuin tämän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.25 23:40:59

Yhä edelleen kaikilla on luottotiedot. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Päivämäärä:   21.1.25 23:43:23

"Mitään muuta syytä ei keksitty, kun liian nopeasti maksettu luotto. Kodinkoneliike myi laitteen hintatakuulla, jos ottaa luoton. Mies otti ja maksoi heti pois. Muuta ei keksitty syyksi kuin tämän."

Kertoo tarpeeksi ihmisen aivotoiminnasta, jos ostaa osamaksulla ja maksaa välittömästi koko hinnan. Mitä v ittua? Lisäksi on huvittavaa miten miehesi on ensin perheenjäsen ja sitten mies. Kamalan salaista :DD

Päivämäärä:   21.1.25 23:44:34

Missään kohdassahan et sanonut, että kyseessä oli osamaksu, mutta lasku ei kerrytä korkoa myyjälle, joten osamaksu on ainoa vaihtoehto vaikkei sitä ole suoraan sanottukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.