Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keksikää uusi ammatti minulle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.25 16:12:45

Olen aikoinaan opiskellut hevostenhoitajaksi, mutta koska nyt alkaa olla työpaikka vaakalaudalla, pakko alkaa miettii mitäs nyt. Joten opiskelu on varmaan hyvä idea, hevosalan koulutuksella ei ole kauheasti ollu apua työmarkkinoilla.

Ongelma on vain se että minusta ei ole tulossa insinööriä eikä mitään muutakaan vastaavaa fiksua koska mulla on ihan diagnosoitu oppimisvaikeus. Lukemalla en meinaa oppia mitään ja joudun usein lukeen moneen kertaan että tajuan. Tähän mennessä työt on ollu semmosia että ei ole lukea tarvinnut ja näyttämällä on opetettu. Joten mikä ala olisis tälläisen tyhmänkin helppo oppia ? En halua mitään kovin sosiaalista, ennemmin itsekseen puurtamista. Tai jopa etätyö mahdollisuus. Eläimet ja luonto kiinnostaa. Joskus kävin ammatinvalinta psykologilla, siellä nousi esiin vain varastotyöntekijä.

Re: Keksikää uusi ammatti minulle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.25 16:15:24

OF-sisällöntuottaja?

Päivämäärä:   21.1.25 16:18:19

Jos ei kuitenkaan

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   21.1.25 16:18:48

Siivoamaan oppii ainakin helposti, eikä se ole kauhean raskasta hevoshommiin verrattuna. Ei siitä kyllä paljon tienaakaan. Mutta itsenäistä työtä, ja paikasta riippuen voi olla kivaakin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.1.25 16:19:33

Maalari

Lähettäjä: Pakkaaja 
Päivämäärä:   21.1.25 16:35:05

Pystytkö tehdä vuorotyötä?

Elintarviketehtaalle pakkaajaksi. Ainut vaadittava koulutus on hygieniapassi.

Lihataloilla (Snellman, Atria, HK) pakkaajat tekevät pääasiassa kaksivuorotyötä arkisin (viikko aamua, viikko iltaa).

Maitotaloilla (esim. Valio) pakkaajat tekevät pääasiassa 3-vuorotyötä ja myös viikonloppuisin. Lisien kanssa bruttopalkka alkaa 3:lla.

Lähettäjä: Veikkooja 
Päivämäärä:   21.1.25 18:38:18

LVI
Lomittaja

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.1.25 18:44:40

Mitenkä keittiöpuoli tai leipomo? Karjanhoitaja tai lomittaja? Tarjoilemaan? Puutarhalle?

Lähettäjä: åwoihgNOI 
Päivämäärä:   21.1.25 23:16:36

Kengittäjä? Kun sulla on jo hevosalan perustutkinto. Etelä-Suomessa tienaavat tosi hyvin.
Joku puutarha-ala? Rakennusala? tosin se on lamassa just nyt. Metsä-ala? maatalouslomittaja? Lähihoitaja/hoiva-avustaja? Jos tuut toimeen vanhusten kanssa.

Päivämäärä:   21.1.25 23:25:10

Puutarhuri ehdottomasti.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   22.1.25 07:46:40

Kuorma-autokuski

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   22.1.25 07:57:03

Metsuri. Saat olla luonnossa ja tehdä töitä itsenäisesti yleensä sinulle sopivaan vuorokauden aikaan. Fyysistä, mutta ei mahdotonta hevosihmiselle. Töitä tekevälle on varsinkin jos teet toiminimellä. Metsänomistajat arvostavat suomalaista työvoimaa. Monesti urakkapallattua hommaa jos et satu pääsemään palkolliseksi johonkin isompaan firmaan kuten Stora Enso tai Metsä Group.

Lähettäjä: hyvä 
Päivämäärä:   22.1.25 08:13:10

Kannattaa tehdä oma unelmakartta. Sieltä saattaa ponnahtaa suunta jota et ole tullut ajatelleeksikaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.