Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Konetiskitablettien vertailu

Lähettäjä: enmaksa 
Päivämäärä:   21.1.25 12:38:27

https://www.is.fi/asuminen/art-2000010964562.html

Näkeekö joku tämän jutun? Mikä tabletti voitti?

Re: Konetiskitablettien vertailu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.1.25 12:41:24

En tiedä, mutta miksei tuossa näy Lidlin tabletteja, niitä mä käytän.

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   21.1.25 12:45:52

Mielenkiintoista! Harmi ettei pääse lukemaan. Itse käytän tosin nestemäistä geeliä pullosta, saa annostella juuri sen verran kuin näkee tarpeelliseksi.

Lähettäjä: Enmaksa 
Päivämäärä:   21.1.25 12:46:42

Mitä lidliin tabletteja? Siellä on muutamaakin tarjolla.

Lähettäjä: piipa 
Päivämäärä:   21.1.25 13:08:58

Joo, Lidlin halvimmat tabletit on ylivoimaisesti parhaat!

Käytän vain puolikkaan ja on puhdasta!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.1.25 13:11:52

Olen aina pessyt tiskini sun classicilla ja nyt pirkalla, enkä huomaa näissä mitään eroa. En todellakaan ostaisi sitä kalleinta.

Jos tiskit on muka p*skaisia monen tunnin pesun jälkeen, niin voisikohan vika olla likaisessa koneessa?

Lähettäjä: Karkkiako nyt 
Päivämäärä:   21.1.25 13:22:40

Miettikää onko järkeä tuupata näillä arjen valinnoilla ihan turhia kemikaleja kuten hajusteet, meihin ihmisiin.

Änglamärk on ihan kelvollinen marketista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.25 13:24:49

Mä pesen LV:n tuoksuttomilla, puolikas riittää hyvin peruspesuun, kokonaisen laitan jos on tosi rasvaisia astioita.

Mulla ottaa konepesuaineiden tuoksut tosi herkästi nenään enkä halua, että muoviastioissa on sitruunan tuoksu. Tuo tuoksuttomuus rajaa tosi paljon aineita pois.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.25 13:29:40

Kannattaa ainakin pestä se kone kuumalla ohjelmalla aika ajoin. Ettei mene tukkoon jos käyttää tosi vähän pesuainetta.
Itse käytän fairyn nappeja, jäi käyttöön kun lapset oli pieniä. Ne kun ei syövytä niinkuin ne normi myrkyt.

Lähettäjä: Karkkiako nyt 
Päivämäärä:   21.1.25 13:30:06

Ai niin, toi LV on myös viisas valinta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.25 13:30:42

Coop ja Sun olivat testin parhaat.

Päivämäärä:   21.1.25 13:38:48

Me käytetään yleensä fairyn tabletteja. Takuuvarmasti toimivia. Joskus ostetaan testiin jotain muuta viimeksi taisi olla joku sun merkkinen, ihan hyvä sekin oli. Kerran ostettiin iso pakka jotain murupaakkua mikä piti avata pois sieltä pussista, ei siis sulanut pesussa. Kyllä ärsytti semmosta käyttää.

Välillä pestään kone omalla aineellaan. Kuten myös pyykkikone samaan syssyyn.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.1.25 15:12:54

Eilen just ostin uuden paketin Lidlin W5 tabletteja, hyvin on aina astiat tulleet puhtaaksi niillä.

Päivämäärä:   21.1.25 17:32:35

Mulle tärkeintä on ympäristömerkin löytyminen ja sen jälkeen hinta. Coopin oon käyttänyt. En ymmärrä miksi ympäristömerkin edellytyksien täyttymistä ei vaadita kaikilta pesuaineilta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.25 00:57:26

Mikä tekee fairystä paremman tai vähemmän "syövyttävän", onko tähän jotain faktaa? Fairy tablettien jälkeen haju on ihan karmea kun koneen avaa mutta jos ne oikeasti on jotenkin vähemmän myrkyllisiä (?) Niin kaipa sen hajun voisi kestää...

Päivämäärä:   22.1.25 07:29:29

Eli siis Fairy on kaukana ekotiskiaineesta eikä todellakaan ympäristöystävällinen. Päinvastoin, sisältää mm. fosfaatteja jotka ympäristölle pahaksi ja mitälie muita myrkkyjä. Mutta tämmöisiäkin aineita on ok käyttää lainsäädännön näkökulmasta joka on hullua. Mutta tosiaan esim. Coopilta ja Pirkalta löytyy hyviä hajusteettomia tabletteja ympäristömerkillä, jotka ovat käytössäkin hyviä. Eli jos haluatte tehdä pienen ekoteon arjessa, katsokaa pesuaineista ympäristömerkin löytyminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.