Lähettäjä: Ujo
Päivämäärä: 21.1.25 13:29:25
Lähettäjä: j
Päivämäärä: 21.1.25 12:37:54
Mulla ei ole muita ihmissuhteita kuin isä ja sisko. Työpaikka on, siitäkin puolet tehdään etänä, eikä työpaikalla ole ns. kavereita. Allekirjoitan pisteen sanat täysin, yksinkin on parempi olla kuin lyttäävän ihmisen kanssa
No minä en allekirjoita. Sinä et ole yksin, jos sinulla on isä ja sisko ja työpaikka. Kyllähän siinä leffassakin se teki pallosta kaverin ja olisi varmasti mielummin jutellut vaikka ilkeelle ihmiselle.
Lähettäjä: V
Päivämäärä: 21.1.25 12:41:59
Ei mullakaan ole yhtään ystävää enkä oikeen sellasta edes kaipaa. Viihdyn hyvin yksin, olen aina viihtynyt. 2 teinilasta on.
Jaa, sinä et ole yksin. Sinulla on 2 teinilasta. Ja onko työpaikkakin jossa sosiaalisia kontakteja? Minäkin voin paremmin suht yksinäisenä teininä, kun oli kuitenkin se ilkee äiti samassa taloudessa. Vaikka väität ettet kaipaa ihmisiä tuskin silti selviäisit erakkona.
Ja kun puhun, että oli kavereita eikä niitä ollut kuin pari kerrallaan ja harvoin näki, ne eivät olleet läheisiä ja lähestulkoon näin vain sitä yhtä kumppania. Ja todellakin henkisesti voin paljon paremmin väkivaltaisessa suhteessa kuin nyt, sekin on parempi oikeasti kuin totaali yksinäisyys. Eikä kyse ole siitä, etten kykenisi olemaan myös yksin, vaan siitä ettei ketään ole saatavilla kun tarvitsisi eikä pitkään ollut eikä muutosta näy.
Ja tuntuu hirveen isolta kynnykseltä mennä johonkin vapaaehtoistoimintaan tai aloittaa harrastus, kun menen käyttäytymään sinne kuin joku autisti. Harjoituksen puutteesta johtuu se, ettei normaali sosiaalinen kanssakäyminen tunnu oikein onnistuvan, vaikka koen, että oon ihan normaali ihminen. En erakkoluonteinen enkä ees introvertti. Ujo ja ahdistunut ja syvästi traumatisoitunut vain, jotka on ne mun liikuntarajoitteet. Jos joku muuttaa uuteen kaupunkiin ja heti saa paljon kavereita turha sen on kuvitella, että kaikilla on samat lähtökohdat. Joka tapauksessa oon todella onneton, voimat edes normaaliin siivomiseen ja hygienaan on kadonnut ja silti vaan jotenkin pakko jaksaa yrittää uusiin sosiaalisiin tilanteisiin ja olen sellainen, että jo normaaleissa voimissa uusien ihmisten tapaaminen on haastavaa varmaan pitkälti traumojeni takia. Kun pääasiallinen ihmiskontakti oli edes väkivaltanen kumppani, jaksoin vielä elää erityisen terveellisesti.
|