Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Polvi vaivaa, ei kulumaa

Lähettäjä: Mikä vika 
Päivämäärä:   21.1.25 10:18:32

Polvessa tuntuu pistos ja leposärkyä. Kipu on jossain sivussa sisällä.
Toisaalta helpotti kun ei ole kulumaa. Polvi röngtenkuvattiin.
Onko jollain löytynyt jotain syytä polvikipuun vaikka kuvat on hyvät?
Ikää on ja eläkeelle pääsen jonkun ajan päästä.

Re: Polvi vaivaa, ei kulumaa

Lähettäjä: piipa 
Päivämäärä:   21.1.25 10:37:31

Oletko loukannut joskus polvesi?

Mulla on vanha kolarivamma polvessa ja oireilee kuin olisi nivelrikko

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   21.1.25 10:43:51

Minulla polven kipuilun aiheuttaa liian tiukat lonkan koikistajat. Yksi fyssari sen keksi ja sen jälkeen on moneen kertaan tullut testattua, jos teen venytykset, ei kipuja ole, jos en tee, tulee kivut takaisin

Lähettäjä: Polku 
Päivämäärä:   21.1.25 10:46:49

Takareiden jänteet yhdistyvät tuossa kohtaan ja niiden kipu sekoitetaan usein polvikipuun eli kyse ei välttämättä edes ole polvesta vaan takareiden jänteistä.

Minulla kyseisellä alueella kivun aiheutti väärän mallinen kuntopyörä eli en saanut säätöjä kohdilleen mikä sitten aiheutti polven sisäsyrjän alueella kipua. Kipu helpottui kun lopetin kuntopyöräilyn ja palasi kun aloitin sen samalla pyörällä.

Kyse siis voi olla ihan tulehduksesta alueella eli jokin asia liikunnassa yms. Sinulla aiheuttaa tulehduksen alueella ja sitä myötä kipua. Polvi pitäisi muutenkin röntgenin lisäksi ultrata, sillä röntgen ei paljasta kaikkea.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.1.25 11:21:17

Käy vielä magneettikuvissa, yksityiselle pääsee eikä maksa maltaita. Onko ylipainoa? Entä lihaksisto, hierotyu säännöllisesti? Yllä hyviä syitä polvikivuille.

Lähettäjä: Mikä vika 
Päivämäärä:   21.1.25 11:39:04

Työterveys kattaa laajasti kuvaukset onneksi. Teen raskasta ruummiillistä työtä jalkojen päällä pitkiä päiviä. Työasennot sisältää taakkoja ja etukumaria asentoja. Raskaiden kärryjen myöntämistä.
Lonkistä saattaa olla hyvinkin peräisin.
Jonkin verran turvotusta sisäsivulla on myös.
Vähän ylipainoa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.25 15:10:51

Mulla, puhtailla röntgeneillä, näkyi magneetissa: rustovaurio luuhun, murtuma luussa, kierukkavaurio, bakerin kysta ja jännevammoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.25 15:14:25

Juu, käy ihmeessä vielä magneetissa!
Mullekin sanottiin, ettei ole kulumaa röntgenin perusteella, mutta päätettiin sitten ottaa vielä magneettikuvat, kun ei muutakaan vikaa niissä röntgenkuvissa näkynyt. No, kulumaahan siellä, paikoin ei ole rustosta enää mitään jäljellä! Tokihan tässä vaiheessa hoito on kipulääkitys, leikkausta mietitään vasta sitten, kun ei näiden kanssa enää mitenkäänpäin pärjää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.