Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tulet toimeen ärsyttävän työkaverin kanssa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.25 21:31:11

Onko sinullakin työkaveri joka saa veresi syystä tai toisesta kiehumaan, ja töitä on pakko tehdä yhdessä suht tiiviisti. Millä keinoilla helpotat omaa oloa? Haluaisin vaan olla normaalisti mutta vaikeaa on. Huom en ole purkanut tilannetta kyseiselle henkilölle (enkä aio) vaan haluaisin rauhoittaa omat tunteet ja yrittää saada fiilikset jotenkin neutraalimmiksi.

Re: Miten tulet toimeen ärsyttävän työkaverin kanssa

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   20.1.25 21:32:30

Ajattelen koko ajan, että tuollaiseksi en ainakaan itse muutu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.25 21:44:13

Yritän pitää puoleni ja muuten olla ajattelematta koko tyyppiä. Onneksi koko muu työyhteisö vihaa tyyppiä vielä enemmän kuin minä eli vertaistukea on saatavilla. Tämä tyyppi on siis korkeassa asemassa ja jostain mystisestä syystä ns. koskematon, ei kuitenkaan (enää) esimiesasemassa, mutta kuitenkin oman tiimini "vetäjä". Hankala ihminen, mutta jostain syystä hänellä tuntuu olevan viimeinen sana lähes kaikessa. Moni meneekin yli ja kiertää korkeamman pomon kautta, jonka kautta tämän saa kuriin. Vaan kun olen päivittäin tekemisissä niin en tietenkään voi samalla tavalla toimia tai muutoin olisi melkein hankittava uusi työpaikka. Omalle esimiehelleni olen kertonut ja hänellä jo ilman kertomistakin samat ajatukset tyypistä.

Mutta kyllä, nytkin meinaa yöunet mennä, koska tyyppi on päättänyt asian x, josta koituu valtavasti täydellisen turhaa lisätyötä monta työpäivää useille ihmisille (erityisesti minulle). Tämän voisi välttää, mutta kun ei vain halua periaatteesta. Tästä kyllä tappelen vielä ennen kuin on liian myöhäistä.

Ylipäätään työpäivät tämän henkilön kanssa ovat taistelua toisensa jälkeen ja se on todella uuvuttavaa. En ole tosiaan ainoa eli nykyään melkein aina yhteisissä palavereissa joku työkaveri tai usein useampikin kirjoittaa yksityistä teams-viestiä tyypistä. Kai se on meille sitä selviytymistä tai asian käsittelyä, kun muutakaan emme voi. Vapaa-ajalla teen vain parhaani, että saisin unohdettua työt tai lähinnä hänet.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.1.25 21:50:24

Hoidan oman osuuteni töistä enkä puhu kuin pakolliset. Muuten pysyn niin kaukana kuin voin. Aina ei onnistu, kun työ on vaihtelevasti parityöskentelyä, mutta silloin pyrin siihen että teen työt nopeasti eikä tarvi ylimääräistä tehdä tai puhua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 21:55:42

Kyllä. Pidän itseäni fiksumpana ja sellaisena haluan pysyä.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   20.1.25 23:02:24

Itse huomaan että välttelen tuolle ihmiselle puhumista. En halua tilanteisiin että hänen kanssa pitäisi hoitaa työtehtäviä. Otan asian aina puheeksi kehityskeskustelussa ja saan pomolta hyviä neuvoja. Huonoa käytöstä ei kuitenkaan tarvitse sietää tai työpaikkakiusaamista. Meillä on töissä nollatoleranssi ja sen tietää jokainen. Minulta ei vaadi paljon mennä pomon puheille. Osaan siis pitää puoleni hankalien ihmisten kanssa koska osaan myös itse hommani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.