Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  HPV/Papa muutokset ja paraneminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 20:29:11

Löytyykö muita, joilla solumuutokset on parantuneet itsestään? Omalla kohdalla 5 vuoden kolonoskopiassa ja papakokeissa käymisen jälkeen pitkästä aika Papa on normaali. HPV on edelleen positiivinen, mutta näyttää siltä että solumuutoksista on päästy eroon (tai sitten papan ottaja on mokannut haha). Voi tätä ilon päivää jos säikähdyksellä selviän tästä!

Re: HPV/Papa muutokset ja paraneminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 20:38:27

Mulla oli korkeanriskin hpv kaksikin eri. Useamman vuoden, Papa aina puhdas mutta kolposkopiassa näky jotain solumuutoksia. Kuitenkin nyt oli viimeks kaikki puhtaat ! Hetken olin kans epäilevä että uskoako että se vaan noin lähtee. Taistelin sen kans varmaan 5 vuotta, pelossa. Tais mennä 5 vuotta että tuli puhtaat paperit

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.1.25 20:39:31

Mulla oli myös papassa muutoksia melkein 10 vuotta. Vihdoinkin ollut kahtena vuonna puhtaat papat, ja voi että on helpottunut olo!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.1.25 20:42:25

Mulla ei ihan niin onnekkaasti käynyt, meniköhän jotain 3-4 vuotta kun ei se virus lähtenyt millään niin kolonoskopian kautta piti mennä sitten sähkösilmukkahoitoon, löytyi vaikeita syövän esiasteita. Ne poistettiin ja sit piti viel käydä sen jälkeen kerran vai kaksi kolonoskopiassa ja muutama vuosi papakokeissa säännöllisesti ja vikalla kerralla otettiin pelkkä hpv testi enää, se oli viime vuoden puolella. 2015 koko homma alkoi ja seuranta loppui vasta viime vuonna, kun sain lopulta täysin puhtaat tulokset. Seuraavaksi on sitten perus joukkotarkistus parin vuoden päästä.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   20.1.25 20:44:49

Hetken aikaa piti pohtia miksi aloittaja on ravannut kolonoskopiassa, jos kohdunkaulassa on ollut solumuutoksia, mutta taisikin tosiaan olla kyse kolposkopiasta.

Itselläni papa on muutaman kerran olut poikkeava, mutta aina puolenvuoden/vuoden kontrollin kohdalla normaali.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.1.25 20:51:54

Haahhah, en ole aloittaja mutta puhelin korjannut multakin tekstinsyötössä kolposkopian kolonoskopiaksi :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.