Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi olla tekemisissä inhoamansa ihmisen kanssa

Lähettäjä: "Dilemma" 
Päivämäärä:   20.1.25 19:36:41

Eli jos on kyseessä ihminen, jonka kanssa sinun ei tarvitse olla esim. Työn tai muun pakottavan tarpeen vuoksi tekemisissä, niin miksi silti pyrit tekemisiin?
Mietin siis erään henkilön motiiveja toiminnalleen. Kysessä on naapurukset, jotka eivät ole väleissä. Naapuri A suuttui naapuri B jostain kommentista (ei siis mikään henk.koht asia) ja siitä lähtien tehnyt kaikenlaista kiusaa. Naapuri B ei välitä A kiukuttelusta, mutta siinä vaiheessa kun naapuri A päätti alkaa säikytellä B: n eläimiä, B totesi ettei reagoi A millään tavoin. Naapuri A on nyt sitten pöyristynyt kun B ei enää tervehdi. Muttei tuo B myöskään ole mitään kiusaa A tehnyt, ei vaan ole huomaavinaankaan. Mikä tuota naapuri A vaivaa kun ei jätä vaan B rauhaan? Olen tuon naapuri B kaveri ja nähnyt A puuhat. Tämä kaverini, naapuri B, on sanonut syyksi toiminnalleen se, että naapuri A alkaa valittaa milloin mistäkin ja tekemään ihan oman päänsä mukaan jos hänen kanssaan viitsii olla tekemisissä. Lisäksi A on niin negatiivinen ettei B jaksa moista. Nyt kun B ei vastaa A mihinkään viesteihin/puheluihin eikä edes tervehdi, A ei jatkuvasti vingu jostain.

Re: Miksi olla tekemisissä inhoamansa ihmisen kanssa

Lähettäjä: Kohteliaisuus 
Päivämäärä:   20.1.25 22:18:58

Talli”kaveri” on todella rasittava ihminen. Välttelen häntä kaikin tavoin. Jos esim. tiedän, että hän on tiettyyn aikaan tallilla (on ilmoittanut esim. kengityksestä tai valmennuksesta), niin pyrin menemään tallille eri aikaan. Jos hän on tallissa hoitamassa hevostaan, yritän tehdä ensin kaikkea muuta (siivoan tarhan, järjestän varustekaappia tms) ennen kuin otan oman hevoseni talliin.

Jos kuitenkin on pakko olla samassa tilassa, niin tervehdin ja puhun sen verran, mitä on pakko. Jos hän puhuu minulle, niin vastailen ”kyllä, ei”, mutta en ala puhua hänelle. Osallistun siis sen verran keskusteluun (tervehtimällä ja kyllä/ei vastauksilla), ettei kukaan voi sanoa, ettei puhu ko. tyypille.

Re: Miksi olla tekemisissä inhoamansa ihmisen kanssa

Lähettäjä: ojb 
Päivämäärä:   20.1.25 23:01:02

Mulla sama. Yks hirvee ämmä tallilla. En kyllä yhtään välttele, tervehdin ja vastaan lyhyesti jos kysyy jotain. Muuten en mitään. Osaan olla kylmä ja pelottavan oloinen ämmä halutessani, luulen että ko tyyppi sekä inhoaa että pelkää mua. Let it stay that way.
Kaikilla muilla on olen tosi ystävällinen ja pidetty tyyppi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.