Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työsuhdepuhelin - oma vanha numero vai uusi?

Lähettäjä: soffe 
Päivämäärä:   20.1.25 18:17:12

Eli olen saamassa työsuhdepuhelimen kun alkaa uusi työ. Nyt tuli esihenkilöltä kyselyä, että haluanko pitää oman nykyisen numeroni ja siirtää sen firman maksettavaksi (josta tulisi siis myös työnumeroni) vai ottaa kokonaan uuden numeron käyttöön.

Kumpikohan kannattaisi ottaa? Toisaalta en haluaisi luopua vanhasta numerosta, mutta tuntuu härskiltä antaa se työnumeroksi. Myös hirveä homma vaihtaa numero kaikkiin kanta-asiakkuuksiin ym.

On taas ongelma :D

Re: Työsuhdepuhelin - oma vanha numero vai uusi?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   20.1.25 18:18:55

No kai nyt pidät työpuhelimen ja henkilökohtaisen puhelimen erillään?

Lähettäjä: soffe 
Päivämäärä:   20.1.25 18:20:33

ö: En jaksa kahden puhelimen säätöä. Helpompaa, kun on vaan yksi puhelin kokoajan mukana!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.25 18:23:09

Ihan ilman muuta vähintään erillinen työnumero, jos ei nyt mitenkään kahta puhelinta viitsi kantaa. Sellainen puhelin, missä on kaksi sim-paikkaa, niin saa oman ja työnumeron erikseen.
Saa sitten lomilla ja vapaa-ajalla sen työnumeron hiljennettyä.
Mulla on kaksi puhelinta, enkä koe sitä vaikeaksi, kun työpuhelin on käytössä vain työaikana.

Lähettäjä: Lomat 
Päivämäärä:   20.1.25 18:23:57

^ Suosittelen kahta numeroa (työ ja henkilökohtainen). Entisellä työkaverilla oli vain työnumero ja kun oli lomalla, ei vastannut työpuheluihin. Lähetti vain päivittäin listan numeroista, jotka olivat yrittäneet soittaa ja sitten me työkaverit saatiin soitella listaa läpi ”Timon puolesta tässä soittelen, Timo on lomalla ja olit yrittänyt tavoitella, mitähän asiasi koski”.

Paljon helpompaa, kun voi loman ajaksi laittaa työpuhelimen kiinni.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.1.25 18:35:06

Kenelle kaikille työpuhelinnumerosi näkyy? Nimittäin sitten jos vaihdat hommia tai työnkuvaa, kaikki soittelevat työnumeroosi jonka ovat tallentaneet omaan työpuhelimeensa. Ei niin hauskaa kun numero onkin oma henkilökohtainen...

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   20.1.25 19:11:21

Hommaa puhelin jossa kaksi sim paikkaa, problem solved.

Oman numeron siirtäminen työnantajalle on ihan tavallista. Huomioi että yleensä et saa numeroa enää mukaasi jos vaihdat töitä tai tulet irtisanotuksi. Edestakaisin vaihto ei siis onnistu, tämä täsmennyksenä niille jotka tulee kertomaan että pitivät vanhan numeronsa kun lopettivat jollain työnantajalla. Niin minäkin tein ;D

Tällä hetkellä olen työtön mutta kun tai jos joku päivä taas työllistyn niin ehdottomasti pidän oman numeroni. Työnantajalta työpuhelin ja siihen numero.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.1.25 19:11:36

Mä pidin vanhan omana ja hankin 2 SIM-kortin puhelimen. Periaatteessa numero ei näkyisi kellekään, koska ulos soittaessamme näkyy 020 numero, mutta halusin silti pitää mulla ysärin lopulta olleen numeron ihan omana enkä sotkea sitä töihin. Hankin siihen mahdollisimman halvan liittymän ja käytännössä mulle vaan silloin tällöin soitetaan siihen. Soittoääni on eri eri liittymissä, mutta aika paljon perhe ja kaverit on siirtyneet soittamaan firman numeroon...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.25 19:54:30

Pitäisi oman numeroni henkilökohtaisena ja työnumero erikseen. Sim-kortit voivat olla samassa puhelimessa mutta itse tykkään että työpuhelin on ihan erillinen kapula.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.1.25 20:11:13

Riippuu työnkuvasta. Minulle ei juuri koskaan kukaan soita työasioista, ja niistä harvoistakin 95 % on firman sisältä. Joten yksi puhelin, jonka firma maksaa toimii mainiosti. Siirsin siihen oman vanhan numeroni.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.1.25 20:11:28

Ihmettelen suuresti miksi nämä kahden numeron ehdottelijat haluavat maksaa veroa puhelinedusta, jota eivät käytä? Eihän se toki paljon ole, mutta täysin turhaa. Ellei etuun sitten kuulu sen verran hyvä puhelin, että tällä pääsee kuitenkin voitolle sillä tavoin laskemalla. Esim. Meillä tarjolla olevilla halpisluureilla ei olisi mitään järkeä pitää kahta numeroa ja maksaa veroa puhelinedusta.

Aloittaja: teet niin tai näin, niin jos pidät oman numeron henkilökohtaisena ja otat työnumeron erikseen, niin yritä edes kieltäytyä siitä puhelinedusta, jos mahdollista ellei tarjottu puhelin ole tasokas. Silloin saat puhelimen+liittymän työkäyttöön etkä maksa siitä veroa. Henkilökohtaiset puhelinkulut maksat itse, kuten silloinkin jos sen numeron pidät ja otat rinnalle työpuhelimen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 20:17:52

Erilliset numerot! Se työpaikka on joskus entinen ja silti ne puhelut tulevat sinulle. Vastailin kuukauden työpuheluihin vapaalta irtisanomisen jälkeen, oli aika rasittavaa. Ei siis ollut työvelvoitetta, tai siis ei saatu enää mennä töihin, mutta toki se etu oli voimassa. Oli helpotus palauttaa työpuhelin, mutta harmittaa kun tuli käytettyä omiin juttuihin sitä myös.

Nykyään aikalailla kaikissa puhelimissa on dualsim, pyydä työnantajalta sellaista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.1.25 20:21:55

Olen aina siirtänyt oman numeron firmalle. Eipä ole kukaan soitellut kun työpaikka on vaihtunut.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.1.25 20:27:24

"Ihan ilman muuta vähintään erillinen työnumero, jos ei nyt mitenkään kahta puhelinta viitsi kantaa. Sellainen puhelin, missä on kaksi sim-paikkaa, niin saa oman ja työnumeron erikseen.
Saa sitten lomilla ja vapaa-ajalla sen työnumeron hiljennettyä.
Mulla on kaksi puhelinta, enkä koe sitä vaikeaksi, kun työpuhelin on käytössä vain työaikana."

Nämä kaikki ! Ja vielä yllämainittu ko firmasta aikanaan lähtiessä-hässäkkä.. Ei poikkeuksia.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   20.1.25 20:29:19

Firman puhelin ollut jo yli 20 vuotta ja aina sama numero seurannut työpaikasta toiseen. Eli itse pitäisin oman numeroni ja vain yhden puhelimen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.