Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palkittujen kirjojen sinkkukirjapiiri

Lähettäjä: Poikamies 
Päivämäärä:   20.1.25 14:44:26

Tällaisen ehdotuksen tein kansalaisopistolle. Tuskin menee läpi, mutta kovasti kaipaan paikkoja, joissa voisi tutustua sinkkunaisten pään sisältöön. Mistään ihan hötöstä en jaksaisi kuitenkaan keskustella, vaan kirjoilla pitäisi olla myös henkisyyttä kehittävää arvoa.

Seurakunnalla näyttää olevan jotain sinkkukävelyitä, mutta kävellessä on vaikea tutustua moneen, enkä ole edes kirkon jäsen (ateisti).

Re: Palkittujen kirjojen sinkkukirjapiiri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 14:56:38

Luen kyllä todella paljon, mutta tällaisessa hiertäisi kaksi asiaa:
1. Valitsen uuden kirjan fiiliksen mukaan ja saatan valita kirjaa melko kauankin. Lukuinto loppuisi, jos pitäisi käskystä lukea jotain tiettyä.
2. En lue palkittuja kirjoja.

Ideana siis kiva, mutta omalla kohdalla ei toimisi, joten en osallistuisi.

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   20.1.25 14:58:00

Siellä ei sitten voi yöräytellä mitä sattuu.

Lähettäjä: Poikamies 
Päivämäärä:   20.1.25 15:06:51

"1. Valitsen uuden kirjan fiiliksen mukaan ja saatan valita kirjaa melko kauankin. Lukuinto loppuisi, jos pitäisi käskystä lukea jotain tiettyä."

Minä yritän lukea monipuolisesti, myös sellaista, joka vaatii vaivannäköä ja tarpeen siirtoa. Luen esimerkiksi tiiliskiviklassikoita, vaikka niissä voi olla pitkiä pätkiä minulle liian vaikeaa (moraalifilosofia, kristilliset ja historialliset sisällöt) tai hyvin tylsää ainesta.

Ilmoittauduin myös kansalaisopiston tyttökirjojen lukupiiriin, mutta valitettavasti se peruttiin osanottajapulan vuoksi. Tyttökirjat ovat minulle vieraita, joten olisi ollut mukava tutustua niihin porukassa.

"2. En lue palkittuja kirjoja."

Miksi? Usein niitä ei ole palkittu turhaan. Olen lukenut niin ison kasan dekkareita ja chick litiä, että niiden tenho on kaikonnut. Kaipaan jotain henkisempää, kasvattavampaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 15:17:46

Ehkä palkittujen kirjojen välttämisessä on pohjimmiltaan kyse kapinoimisesta. En halua lukea kirjoja, jotka ovat nyt "in", vaan haluan lukukokemuksen olevan tavallaan... orgaanisempi.
Sen verran pitää perua aiempaa viestiä, että olen kyllä lukenut Statovcin Bollan, joka on Finlandia-palkittu. Muistelin että sen sai Kissani Jugoslavia, ja sitten tietysti tämä uusin. Tykkäsin Bollasta, siinä oli muutamia kielellisiä kohtia, jotka jäivät muistiin.

En kaipaa kirjallisuudelta henkisyyttä tai vastaavaa, vaan luen mieluusti ihmisten tarinoita. Historiaa eri aikakausilta ja eri aihepiireistä. Myös dekkareita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.25 15:25:06

>tyttökirjojen lukupiiriin

Oletko homo vai pedofiili?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.