Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sini- lattiakaivosihti

Lähettäjä: Ei mahdu? 
Päivämäärä:   20.1.25 10:20:22

Vai mikä se nyt on nimeltään, mutta se, joka laitetaan suihkun lattiakaivoon ja se kerää kaikki hius-yms. Nöyhdät.
Edellisessä talossa yritin sellaisen laittaa, en saanut sopimaan. Nyt olen muuttanut ja sama juttu.
Tuli mieleeni, et enkö vaan osaa asentaa sitä oikein, vai onko Suomessa oikeasti monen kokoisia lattiakaivoja ja ritilöitä siinä päällä.

Re: Sini- lattiakaivosihti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.25 10:31:44

Ei sitä sinne kaivoon tungeta vaan asetetaan kevyesti kannen alle

https://youtu.be/WXxznmcI4_A

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   20.1.25 10:44:24

Olen ostanut kerran jonkun muun merkin sihdin ja se ei sopinut. Nuo Sinin sopivat (ja ovat ikävä kyllä paljon kalliimpia).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.25 11:20:14

Kaivojen koko vaihtelee jonkun verran ja eri ritilät ovat myös eri korkuisia ja varmaan eri kokoisiakin. En tiedä, onko nykyään jotain standardeja, mutta ainakin eri ikäisissä kylpyhuoneissa näin.

Jos Sini ei sovi niin vastaavaa tuotetta on jollain muullakin merkillä (jota en nyt muista). Ne olivat meidän lattiakaivoon vähän turhan pieniä joten kertaostokseksi jäi. Mutta ehkä aloittajalle sopisivat sitten paremmin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 11:29:32

Osta oikean kokoinen niin mahtuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 12:28:32

Tulinpa nyt kehuskelemaan itseäni tähän ketjuun.

Olen jo vuosien ajan käyttänyt Sini lattiakaivosuodattimia, ja olen saanut ne ongelmitta paikoilleen. Ja olen TODELLA uusavuton lähes kaikessa, ihme että kerrankin on sellainen asia, jonka olen osannut tehdä, ja joku muu (esim. ap) ei.

Lähettäjä: Nuu 
Päivämäärä:   20.1.25 12:31:45

4:ssä eri asunnossa olen Sinin sihiä käyttänyt.

2 asunnossa kaivon irtoava kansi oli pyöreä ja sen verran pieni, että sihdin muovireunat sai kannen päälle.

1 asunnossa irtoava kansi oli pyöreä, mutta niin iso, ettei reunoja saanut kannen päälle. 1 asunnossa irtoava kansi oli neliö eikä sihdin reunat mahtuneet päälle. Näissä molemmissa kannen reikäosa (josta vesi valuu viemäriin) oli pyöreä ja kannen alapuolella reikien ulkopuolella meni sellaisia pieniä kohoumia ympyrän muodossa. Sihdin muovireunan sai pingotettua niiden kohoumien ympärille ja sitten vain sihdissä oleva pitempi muoviliuska reiän läpi. Muoviliuskasta vetämällä sai kannen helposti irti, kun tuli aika vaihtaa sihti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.