Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskaltaako vintedissä myydä? Onko oikeasti help.

Lähettäjä: Entä huijaukset? 
Päivämäärä:   20.1.25 08:42:12

Vinted kuulostaa näppärältä, mutta sieltä kai tulee paljon huijausviestejä? Erottaako huijausviestit heloisti? Ja ymmärsinkö oikein, että jos vain myyn tuotteita niin minun ei tarvitse maksaa mitään kuluja missään vaiheessa?

Saa myös ehdottaa parempaa paikkaa myydä lasten vaatteita ymv. Facebook kirppareilla olen kyllästynyt siihen av, yv, ostan tämän tai en sittenkään. Tori on muuttunut todella huonoksi käyttää eikä todellakaan ole energiaa varata pöytää ja viedä kirpparille myyntiin. Surettaa heittää roskiin esim täysin siistejä ja vähälle käytölle jääneitä hellyhansenin ja molokidsin takkeja kun niissä on oikeasti hyvät ominaisuudet, mutta ei meillä ole tilaa säilöä. Hopea varten keräsin ison kassillisen vaatetta, mutta autottomana ja työssäkäyvänä ei sinnekkään ole mahdolliisuutta viedä.

Re: Uskaltaako vintedissä myydä? Onko oikeasti help.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   20.1.25 08:47:35

Et painele mitään linkkejä jos joku sinulle lähettää, ne ovat huijauksia. Kaikki tapahtuu Vintedin sisällä ja painat vain heidän nappejaan niin pysyt turvallisella vesillä.
Ei tarvitse myyjänä maksaa mitään, ostaja maksaa tuotteen ja postit ja saat koodin jonka kirjoitat paketin päälle ja viet sen postin tiskille (automaattia ei suositella).

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.1.25 08:48:35

Kuten Lila sanoi. Olen itse sekä myynyt että ostanut paljon tuota kautta.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.1.25 08:50:21

Siis mitä huijausviestejä?

Itse olen tehnyt kymmeniä kauppoja Vintedin kautta, enkä keksi helpompaa tapaa ostaa käytettyjä vaatteita ja kenkiä. Selaan tuotteita, näen mieleisen. Jos on tarpeen, kysyn lisätietoja tai teen tarjouksen jos hinta ei miellytä, jos kaikki on ok niin voin painaa suoraan osta -nappia. En ole vielä myynyt mitään, odotan että on kasassa sopivasti lastenvaatteita, sillä itse tykkään ostaa useamman saman koon vaatteen kerralla samalta myyjältä, ettei tarvitse yhdestä 3e tuotteesta maksaa 5e postien vuoksi.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.1.25 08:52:10

Ja tosiaan mitään linkkejä en ole vielä kertaakaan saanut. Ainoastaan sellaisia viestejä, jossa myyjä on pudottanut suosikkituotteeksi merkkaamani tuotteen hintaa. Ja tämä ei näy linkkinä, vaan keskusteluun tulee Vintedin oma ilmoitus ja nappi josta tuotteen voi ostaa.

Lähettäjä: SK 
Päivämäärä:   20.1.25 09:03:34

Itse laitoin tuotteen myyntiin, ja aika pian tuli joku huijausviesti. Ekaa kertaa meinasin jopa langeta huijaukseen, kun en ollut sovellusta aiemmin käyttänyt, enkä tiennyt miten toimii. Tuli siis viestinä ilmoitus että tuote on ostettu, ja olisi pitänyt painaa jotain linkkiä että rahat siirtyy. Ehdin sitä jo klikatakin, mutta kun monta kertaa sanottiin, että älä sulje ikkunaa kun menet verkkopankkiin, heräsi epäilys, ja suljin sen. Ehdin siis jopa kirjautua pankkitunnuksilla, mutta onneksi mitään rahaa ei kadonnut tililtä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.