Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tauko parisuhteessa

Lähettäjä: Ppp 
Päivämäärä:   19.1.25 23:29:11

Hankaluuksia suhteessa miehen mielenterveyden kanssa, jotka vaikuttavat rajusti minuun. Saattaa mennä välillä pitkiäki ai

Re: Tauko parisuhteessa

Päivämäärä:   19.1.25 23:32:47

Sori, lähti kesken.

Miehen mt ongelmat vaikuttavat myös minuun. Saattaa sekoilla rahojen ja päihteiden kanssa. Sanoin että nyt muutan ainakin pariksi kuukaudeksi pois ja sinä menet terapiaan ja hoidat itsesi kuntoon. Että katsotaan asiaa kun et ole noin epävakaa.

Sovittiin myös että ei säätöjä ulkopuolisten kanssa. Toimiiko tämmönen erätauko? En vaan haluaisi kärsiä ja stressata miehen ongelmien takia ja haluaisin palata sen ihanan ihmisen kanssa yhteen mikä hän parhaimmillaan on. Miten olisi paras? Ollaanko tekemisissä ja jutellaan ja nähdään vai totaalihiljaisuus?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.25 23:39:04

Hyvä että laitoit pisteen sekoilulle.

Yhteydenpidon ja parisuhteen pilkku sääntöjen sijaan miettisin, kuinka toimit ja miten pitkään odotat, jos mies ei teekään kuten toivot, tai ei edistykään terapian tai muun hoidon avulla takaisin ihanaksi ihmiseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.25 23:42:49

Ei toimi.

Sinun on hyväksyttävä, että sitä "ihanaa ihmistä" ei tässä todellisuudessa enää ole. Teidän todellisuuttanne ovat mt-ongelmat ja päihteet. Mies ei kunnioita sinua eikä itseään, kun ei ole hakenut apua ajoissa.

Tuo tulee menemään joko niin, että toinen teistä onnistuu ruinaamaan toisen takaisin ja ralli jatkuu ennallaan, tai sitten niin, että huomaat miten kevyttä ja kivaa sinulla on ilman parisuhteenne ongelmia. Paluuta entiseen ei kuitenkaan ole.

Mt- ja päihdeongelmainen ei muuten tule kunnioittamaan mitään sopimuksia pätkän vertaa. Hänelle sinä olet nyt "akka joka lähti". Hän tulee tekemään ensin kaikki mahdolliset temput, koska kokee sen oikeudekseen, ja sen jälkeen itkee sinulta anteeksiantoa, koska sitä hänen hauras mielensä haluaa: loputonta ehdotonta anteeksiantoa, ansaitsi hän sitä tai ei.

Sinun pitää kunnioittaa itseäsi enemmän. Lähde lopullisesti.

Lähettäjä: njet 
Päivämäärä:   20.1.25 00:01:17

Tuskinpa toimii, se on vain valmistautumista lopulliseen eroon. Mutta joillekin tämmöinen "pehmeä lasku" toimii paremmin kun ei ole rahkeita ja uskallusta oikeaan eroon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.25 00:09:23

"En vaan haluaisi kärsiä ja stressata miehen ongelmien takia ja haluaisin palata sen ihanan ihmisen kanssa yhteen mikä hän parhaimmillaan on."

Mies ei mitä ilmeisimmin pysty olemaan se ihminen, jonka kanssa haluat olla. Kerta toisensa jälkeen toivot, että mies muuttuu ja petyt, kun niin ei tapahdu. Hyvä, että pidätte tauon. Mutta mieti tarkkaan, jos meinaat palata miehen kanssa yhteen, sitä ihanaa ihmistä ei ole, mistä yrität väkisin pitää kiinni. Se on sinun luoma mielikuvasi, mitä voisi olla, ei todellisuus.

Päivämäärä:   20.1.25 00:31:35

Mies ei siis kokoajan sekoile pitkin poikin kyliä eikä ole mikään lähikapakassa hengaava narkki joka nukkuu yönsä ojan pohjalla.

Hankala lapsuus ja muutti kotoa 15-vuotiaana yksin omilleen. Tutustuin hänen äitiinsä enkä yhtään ihmettele miksi on sellainen kun on. Mies siis käy töissä normaalisti, saattaa olla kuukausia todella rakastava ja ihana ja unelmapuoliso. Sitten yhtäkkiä saattaa olla todella epävakaa, johon itse reagoin todella vahvasti sillä olen sekoiluun loppu ja näin riita syntyy. Ei ole sekoillut mitenkään hurjan pahasti, mutta vähän semmosta että ei kuulu ihan minun arvoihin.

Lähinnä tauolla haluaisin että mies osottaisi että olen hänelle niin tärkeä kuin sanookin ja hoitaisi itsensä kuntoon jotta voitaisiin jatkaa yhteiseloa. Käsittelemättömiä traumoja ja ehkä jokin mt-ongelma, ehkä epävakaa? Ei hän minusta ole paha ihminen, jokaisella meistä on ongelmia.

Kyllä minä häntä rakastan ja välitän mutta haluan nyt ottaa etäisyyttä ennen kuin itse ylikuormitun liikaa. Jos se tarkottaa sitä että haluan erota, niin sitten se on niin mutta haluaisin että mies saisi avun ja tasapainon elämään vaikka ilman minua.

Lähinnä mietin miten tuo yhteydenpito tauon aikana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.25 00:45:28

Ei tuollaisia ongelmia muutamassa kuukaudessa korjata. Voidaan puhua vuosista.

Lähettäjä: Risu 
Päivämäärä:   20.1.25 06:00:19

Onko hänellä mikä(än) diagnoosi? Ilmeisesti ei ainakaan ota lääkkeitään, jos sellaiset on? Onko päihteet huumeita vai alkoholia?
Olen todistanut läheltä huumeriippuvaisen rakkaan elämää, ja jos asiaan liittyy kovat huumeet, niin oman kokemuksen perusteella sanoisin: juokse äläkä palaa.
Ja hän oli siis mieleltään ihan terve tai tarkoitan ei omannut mitään mt-diagnoosia, hänestä vaan tuli ns puhtaasti addikti. Yli 30 v menestyvä aikuinen mies, jolla homma alkoi ns bilehuumeista työmatkoilla ja napsahti koukkuun siitä. Ja se oli menoa sitten, sotkeutui siihen verkkoon pahasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.