Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Italialaisista kysymys

Lähettäjä: jaahas 
Päivämäärä:   19.1.25 22:40:56

Olen viime aikoina katsellut Italiassa tehtyjä elokuvia joissa näyttelee italialaisia ja olen kiinnittänyt huomioon erääseen seikkaan. Joko he ylinäyttelevät tai sitten se on vaan sen maan luonteenpiirre että elehditään, ilmeillään ja tungetaan iholle naamaa väännellen . Vähän niin kuin suomifilmit ennen vanhaan,
Ei minua haittaa, kädet käy ja puheen mukana koko keho elehtii verrattuna tähän suomalaisten jäyhään tapaan olla paikoillaan ilmeenkään värähtämättä.
Tietysti "kummisetä"- elokuva oli jäyhempää ja aurinkolasien takaa sikari suussa juonitellaan bisneksiä.
Nyt siis teille jotka olette käyneet ja eläneet Italiassa kauemmin kysymys: onko sen maan ihmiset luonnostaan noin eläväisiä ilmeiltään ja eleiltään vai onko näissä elokuvissa liioiteltu roolihahmojen karikatyyri?

Re: Italialaisista kysymys

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   19.1.25 22:48:50

"tai sitten se on vaan sen maan luonteenpiirre että elehditään, ilmeillään ja tungetaan iholle naamaa väännellen"

Kyllä se tämä on. Eräs italiassa paljon oleskellut ranskalainenkin totesi että kaiken melko arkisenkin on siellä koko ajan oltava suurta draamaa ja esitystä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.25 22:54:25

Italialaiset on ärsyttäviä pellejä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   20.1.25 01:33:15

Mulla oli italialainen työkaveri joka kilahti milloin mistäkin. Jos kone ei heti toiminut, tyyppi sai melkoiset raivarit. Saattoi myös kilahtaessaan paiskoa tavaroita.
Sitten mulla in italialaisia kavereita, jotka asuvat Italiassa. Siellä vieraillessani he ovat kyllä käyttäytyneet ilman mitään draamaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.