Lähettäjä: Win 10
Päivämäärä: 19.1.25 17:18:44
Ihan ensin kerron, että olen tyhmä kun en ollut ottanut varmuuskopioita. Ei kannata kysyä miksi, koska soimaan itseäni ihan tarpeeksi siitä, etten näin tehnyt.
10 v vanha Asus läppäri jossa win 10 käyttöjärjestelmä. Tähän asti toiminut moitteetta, tosin vähän hitaasti. Pari päivää sitten alkoi jumittaa ja juntturoida.
Lähtee päälle, sisäänkirjautumisvaihe kestää. Mutta lopulta pääsee siitä ohi. Mutta tämän jälkeen sitten onkin ongelmia.
Menee ikuisuus, että alapalkkiin ilmestyy kuvakkeet.
Ei jaksa avata resurssienhallintaa, että pääsisin käsiksi tiedostoihin, jotka haluaisin talteen. Kun klikkasin alapalkin kuvaketta, meni kone jumiin niin, ettei edes kello siirtynyt 50 minuuttiin.
Laitoin koneen päälle klo 11 jälkeen aamulla. Sen jälkeen olenkin saanut katsella vain taustakuvaa.
Hiiri liikkuu ja taustakuva vaihtuu. Muuta kone ei jaksa tehdä.
Mikä auttaisi?
On siis ollut tällainen jo pari päivää. Eilen ja tänään.
Uudelleenkäynnistys ei ainakaan eilen auttanut. Illalla otin koneesta johdon ja akun irti ja annoin olla vartin, ennen kuin laitoin sen takaisin. En yrittänyt enää tuolloin käynnistää konetta uudelleen.
Kovin montaa käskyä/toimintoa en ole koneelle tänään antanut. Muutaman kerran olen koettanut saada sen avaamaan resurssienhallinnan, en muuta. Hiirtä liikutan välillä, ettei kone mene "nukkumaan".
Googlasin ohjeita, miten koneen saisi palautettua johonkin aiempaan palautuspisteeseen, mutta ne sanovat vain "kirjoita hakukenttään tätä ja tota ja sitten klikkaa...". Mutta kun tämä kone ei jaksa edes sitä, että ymmärtäisi hakukenttään kirjoittamisen!
Onko jotain muuta tapaa saada kone palautumaan aiempaan palautuspisteeseen? Niin, etten menetä tiedostoja.
Auttakaa te viisaammat tyhmempiä.
Miten saan koneen palautettua johonkin aiempaan palautuspisteeseen, että se toimii taas sen verran, että saan tiedostoja talteen?
Ja kyllä, otan tiedostot talteen ja opin nyt, että kaikki tärkeä pitää olla varmuuskopioituna ja niin edelleen. Sitä ei tarvitse toistella...
Tämä on tosiaan vanha netinselailuläppäri, kaikkeen järkevään hommaan minulla on uudempi läppäri ja sen tärkeät tiedostot on tallennettu pilveen. Mutta haluaisin silti tältä vanhalta jotain tiedostoja talteen.
|