Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostan puolisolle auton, valittaa siitäkin

Lähettäjä: Kiittämätön paska 
Päivämäärä:   19.1.25 12:26:18

Alkaa olla mitta täynnä. Olen antanut puolison ajaa omalla autollani, koska se on automaattivaihteinen. Puoliso ei suostu manuaalilla ajamaan. Ostin itselleni manuaalivaihteisen. Nyt myyn manuaalivaihteisen ja olen ostamassa puolisolleni eriä autoa että saisin vanhan autoni omaan käyttöön.

Puolisoni käy töissä mutta ei ole saanut säästettyä autoon rahaa. Maksaa kyllä autoni kulut itse. Tosiaan nyt haluan oman autoni takaisin itselleni ja tarjouduin ostamaan hänelle automaattivaihteisen. Vaan mikään auto ei kelpaa mitä ehdotan. Varaa ei itselläkään ole mitään tuhansien eurojen autoa ostaa. Ehdotin esimerkiksi parin tonnin autoa niin ei kelpaa koska setämäjatuo syy.

Sanoin että ajaa sillä minkä ostan tai ostaa itse autonsa. Nyt mököttää kun aion hakea sen parin tonnin auton hänelle. @!#$ kun mikään ei kelpaa.

T. Mies 34v

Re: Ostan puolisolle auton, valittaa siitäkin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.1.25 12:28:44

Laita poikkis pihalle, niin saat oman autosi käyttöön.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   19.1.25 12:28:49

Et osta autoa. Ajat vaan sillä omillasi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.1.25 12:29:06

Onko puoliso ollut aina tuollainen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.25 12:30:05

Sellaisia ne naiset ovat. Viereisestä ketjusta voit lukea lisää, kuinka eivät suostu senttiäkään maksamaan vaikka laittaisit palkkatyöt telakalle ja urakoisit kylppäriremontin naisen yksin omistamaan sijoitusasuntoon.

Lähettäjä: Kiittämätön paska 
Päivämäärä:   19.1.25 12:35:38

Ei ole aina ollut tällainen. Pyöräili aina töihin, vuosi sitten hommasi ajokortin ja tämä alkoi. Omaa autoa en saanut enää käyttää koska "ei osaa ajaa manuaalia" mutta manuaalilla suoritti inssin.

Tyhmähän minäkin olen ja olen ollut kun oon tämän sallinut. Nyt sitten kostautuu.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   19.1.25 12:44:25

Entäpä jos sen sijaan että purat henkilökohtaisia riitojanne tänne ratkoisitte asiaa puhumalla kuten aikuiset - tai jos ei onnistu ja mittakin on jo täynnä, niin eroa? Huono suhde ei ole hyväksi teidän kummankaan hyvinvoinnille. Ja selkeästi tilanne on jo tosi heikko, kun kunnioitus toista kohtaan puuttuu.

Päivämäärä:   19.1.25 12:49:15

Tee puolisolle palvelus ja unohda automaatit. Manuaalilla ajaminen pysyy muistissa manuaalilla ajamalla. Simppeliä.

Päivämäärä:   19.1.25 12:56:41

Kyllä, olet tyhmä. Jos kerran on ennenkin päässyt pyörällä töihin niin voi jatkossakin mennä. Myyt sen manuaalivaihteisen autosi ja otat automaattivaihteisen käyttöön. Puoliso saa keksiä itse mistä säästää rahat sellaiseen autoon mikä kelpaa. Älä vaan anna periksi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.1.25 12:58:54

Jos nyt maksaa auton kulut itse, niin vaihtamalla takaisin pyörän selkään säästyvät nämä rahat ja niillä voi sitten ostaa myöhemmin sen auton.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.1.25 13:24:23

Jos puolison palkan pitäs riittää siihen että voi auton ostaa niin otat oman auton käyttöösi ja puoliso ostaa itse sellaisen auton jolla haluaa ajaa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   19.1.25 13:30:21

En minäkään ottaisi vastaan parin tonnin autoa. Sen korjailusta tulee jäätävät kulut, eikä voi luottaa että pääsee paikasta a paikkaan b silloin kun haluaa. Käyttäisin mieluummin julkisia.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.1.25 13:45:59

"En minäkään ottaisi vastaan parin tonnin autoa. Sen korjailusta tulee jäätävät kulut, eikä voi luottaa että pääsee paikasta a paikkaan b silloin kun haluaa. Käyttäisin mieluummin julkisia."

Minun kaikki autot on maksaneet 1000-3000 euroa ja oikein päteviä pelejä ovat olleet. Kestäneet aina käyttöä useamman vuoden, ja sitten kun tulee joku isompi remppa, niin laittaa pois ja ostaa seuraavan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.1.25 13:58:18

"LähettäjäL

Päivämäärä19.1.25 13:30:21

En minäkään ottaisi vastaan parin tonnin autoa. Sen korjailusta tulee jäätävät kulut, eikä voi luottaa että pääsee paikasta a paikkaan b silloin kun haluaa. Käyttäisin mieluummin julkisia."

No sittenpähän menet julkisilla tai poljetaan pyörää.

Kyllä mulle aiba 2000e lahja kelpaa.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   19.1.25 14:10:47

"Viereisestä ketjusta voit lukea lisää, kuinka eivät suostu senttiäkään maksamaan vaikka laittaisit palkkatyöt telakalle ja urakoisit kylppäriremontin naisen yksin omistamaan sijoitusasuntoon."

Linkkaa ihmeessä keskustelu, jossa nainen ei suostu maksamaan miehelle sijoitusasuntonsa kylppärirempasta, jota varten mies ottaa töistään vapaata. Onko poistettu kun en sellaista löydä, missä tuollaista joku vaatisi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.1.25 14:15:02

"En minäkään ottaisi vastaan parin tonnin autoa. Sen korjailusta tulee jäätävät kulut, eikä voi luottaa että pääsee paikasta a paikkaan b silloin kun haluaa."

Tämä. Ja miksi miehen pitää noin halpa auto ostaa/maksaa, tuollaisen luulisi saavan itsekin hommattua.

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   19.1.25 14:17:16

Väärä sukupuoli. Mene muualle ulisemaan. Uli uli uli.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.1.25 14:17:46

"Linkkaa ihmeessä keskustelu, jossa nainen ei suostu maksamaan miehelle sijoitusasuntonsa kylppärirempasta, jota varten mies ottaa töistään vapaata. Onko poistettu kun en sellaista löydä, missä tuollaista joku vaatisi?"

No juuri näin. Pikkuisen kun laittaa sopivaa lisää siihen juttuun niin sisältö olennaisesti muuttuu ;)

Mutta aloittaja tosiaan pitää tilanteen simppelinä: jos ei sinun löytämäsi autot kelpaa niin se on ostettava oma tai jatkettava sillä pyörällä. Rahaa pitäisi riittää jos nyt on sinun autosi kuluja maksanut... mikä taas on vähän perseestä sinun puoleltasi eli yksin ei puolisokaan nyt ole hyväksikäyttäjä tai rasittava tai mitä ikinä nyt koetkaan.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   19.1.25 14:19:34

Hankkikoon eukko itse autonsa.

Päivämäärä:   19.1.25 14:19:36

"Minun kaikki autot on maksaneet 1000-3000 euroa ja oikein päteviä pelejä ovat olleet. Kestäneet aina käyttöä useamman vuoden, ja sitten kun tulee joku isompi remppa, niin laittaa pois ja ostaa seuraavan."

Tämä. Ja minä sentään tienaan kuusinumeroisia summia vuosittain ja ajan luokkaa 80 000km vuodessa.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   19.1.25 14:24:14

"Pikkuisen kun laittaa sopivaa lisää siihen juttuun niin sisältö olennaisesti muuttuu ;)"

Jep. Jos keskustelun aloitus olisi "mies ei suostu siivoamaan omia jälkiään kotona vaan jättää vaatteetkin lattialle", kommentit olisi tyyliä miksi miehen pitäisi siivota jälkensä kun on maksanut monen sadan tonnin omakotitalon ja sisustanut sen lokkimuijansa mielen mukaiseksi, joka ei viitsisi edes siivota vastineeksi ilmaisesta asumisestaan, menisi muija töihin eikä loisisi miehen elättinä. Roolithan ei jostakin syystä voi millään olla toisinpäin......

Lähettäjä: todellisuudessa 
Päivämäärä:   19.1.25 14:27:07

Jos keskustelun aloitus olisi "mies ei suostu siivoamaan omia jälkiään kotona vaan jättää vaatteetkin lattialle", kommentit olisi tyyliä mies munista hirteen, ihan sama kenen talo ja kuka on maksanut mitäkin mistäkin.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.1.25 15:25:56

Aloittaja: nyt vaan ostat ihan minkä vaan ajokin, vaikka manuaalin ja sanot puoliskolle jotta tuossa on, sillä saat ajaa, sinä ajat sillä vanhalla. Ja pidät siitä kiinni. Sua nimittäin vedätetään ihan kuusnolla. Ja sille toiselle puoliskolle pikku vinkki: älä ole noin hemmetin avuton, se ei auta ketään. Terkuin: 40v nainen

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.1.25 15:30:46

Tosin jos mä olisin aloittajan paikalla, sanoisin että polkupyörällä pääset, jos mikään ei kelpaa. Säästyneillä rahoilla ostaa itselleen sit mieluisan. Ja kyllä, minä lainaan maasturiani puolisolleni, jos tarvitsee vetoautoa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.1.25 15:32:42

Miten tilanne luiskahti siihen, että puoliso omii auton ja esittää vaatimuksia? Onko teillä muutenkin sellainen talous, että useamman tonnin ostoksia tehdään ristiin rastiin miten sattuu? Vai onko se vain tämä autoasia, jossa jostain syystä puoliso on ihan eri planeetalla, ja miksi et ole jo ottanut asiaa esille?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.1.25 15:33:26

” Mutta aloittaja tosiaan pitää tilanteen simppelinä: jos ei sinun löytämäsi autot kelpaa niin se on ostettava oma tai jatkettava sillä pyörällä.”

Tämä. Jos ei tarjottu auto kelpaa, olkoon ilman. Piste.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   19.1.25 16:18:44

No jo on kiittämätöntä... Jos puolisoni olisi tarjoutunut ostamaan minulle auton, minkälaisen hyvänsä, olisin ikionnellinen. Puolisosi ei taida arvostaa sinua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.