Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljon isoja hyytymiä, kuukautiset

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.1.25 00:41:44

Minulla on aina ollut hyvin runsaat kuukautiset, siitä asti kun ne alkoi. Ja epäsäännölliset. Nuorempana saattoi kierron pituus olla vaan kaksi viikkoa ja vuoto kesti 7-9 päivää. Kävin usein lääkärillä, yksi diagnosoi pcos ja toinen oli taas sitä mieltä, ettei sitä ole. Prolaktiini oli noussut 2015-2018 koko ajan, nyt en tiedä onko enää kun sen tutkinta unohtui.
No mun kierto on nykyään 4-5 viikkoa pitkä, vuoto kestää yleensä 5 päivää ja kolme ekaa päivää vuodan kuin seula ja hyytymiä tulee paljon ja ne on mun mielestä ihan valtavan kokoisia. On myös vatsakipuja, mutta ne pysyy aisoissa nykyään, kun muistaa kiskoa 600mg buranaa säännöllisesti ettei kivut ehdi alkaa edes. Mietin nyt, että pitäisikö nousta hyytymistä huolestua vai johtuukohan vaan siitä, että kierto on niin pitkä ja vuoto aina runsasta, että nyt vaan sitten ehtii hyytyä enemmän ennen kuin alkaa?

Re: Paljon isoja hyytymiä, kuukautiset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.25 00:51:43

Hyytymät ovat ihan normaali osa kuukautisvuotoa. Se on se kohdun limakalvo, jonka poistuminen on koko vuodon ja kramppien pointti.

Lähettäjä: jo 
Päivämäärä:   19.1.25 00:55:37

Minulla tuollainen liittyi vaihdevuosiin. Eli ennen kuin vuoto väheni lähes kokonaan, se oli valtaisaa ja juurikin tuollaista isoja hyytymä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   19.1.25 01:48:31

Toivottavasti ei sentään enteilee vaihdevuosia, kun ikää vasta 34v.

Juu tiedän, että on normaalia, mutta näiden määrä on nyt kasvanut mitä se ennen on ollut. Lapsesta saakka olen siis kärsinyt runsaista kuukautisista, hyytymistä ja kivuista. Nyt kierto on muuttunut ja samoin vuoto. Aiemmin, jos kierto oli välillä pitkä niin pystyi ennustamaan, et vuotokin on sit entistä runsaampaa. Kenties sit johtuu siitäkin nämä jatkuvat megahyytymät nyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.