Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos hevosihminen kertoo pudonneensa

Lähettäjä: Hepan selästä 
Päivämäärä:   18.1.25 23:53:08

Jos ihminen kertoo pudonneensa hevosen selästä, onko se jotenkin paha juttu? Vai pitääkö korostaa, että hevonen kaatui tms?

Re: Jos hevosihminen kertoo pudonneensa

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   18.1.25 23:56:09

Eipä kai se paha ole, jos ei pahasti loukkaannu. Ei sieltä kyllä tarkoitus pudota ole, joten analyysi tilanteesta on paikallaan.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   18.1.25 23:59:49

Sitten se vasta paha tilaanne onkin, jos hevonen on kaatunut, tai edes kompastunut niin pahasti, että sen takia on pudonnut!

Onko sinulle joku kaveri kertonut kaatuneensa hevosen kanssa?

Lähettäjä: Hepan selästä 
Päivämäärä:   19.1.25 00:02:13

Ei, vaan itse putosin kun hepo kaatui ja asiasta tuli puhetta. En älynnyt sanoa muuta kuin että putosin ja kukaan muu ei ollut pudonnut vaan hepo kompuroi tai kaatui tms.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   19.1.25 00:04:11

Mitä sinä nyt varsinaisesti kysyit, ja onko ulosantisi ollut näin heikkoa jo ennen putoamista?

Lähettäjä: Suolet 
Päivämäärä:   19.1.25 00:06:02

Minä ymmärsin oikein hyvin. Et kai erehtynyt menemään kouluratsastustallille ravurin tai länkkärin kanssa?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   19.1.25 00:21:48

,,: mitä sinä nyt ihan aikuisten oikeasti haluat tietää?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.1.25 00:29:03

Kerro, että hevonen kaatui, ja vielä pyörähti ylitsesi, niin saat porukat kunnolla kauhistelemaan tapahtunutta.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.1.25 00:56:08

Siis aloittaja putosi kun hevonen kaatui, mutta sanoi vain pudonneensa.

Muut sen sijaan eivät voi sanoa pudonneensa vaan jos putoavat, niin sanovat että hevonen kaatui? Tai sitten eivät koskaan ole pudonneet vaan pelkäästään kaatuneet. Pitääpä ottaa itsekin käyttöön:D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.1.25 01:02:22

Siis miksi ei voi sanoa että putosi? Kai nyt jokainen hevosihminen tietää että joskus sieltä selästä vaan tullaan alas tyylillä tai toisella. Vai onko joissain piireissä noloa pudota?

Lähettäjä: winder 
Päivämäärä:   19.1.25 01:08:07

Ihan ei nyt aukea tämän aloituksen pointti. Putoamisessa ei ole mitään pahaa, jos ei siis satu pahasti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.25 01:09:20

Vai onko joissain piireissä noloa pudota?
--
On. Ihan jo hötönetissäkin oman elämänsä Kyrat tulevat kertomaan, että eivät ole ikinä pudonneet ja kaikki putoamiset ovat vain huonojen ratsastajien taidon puutetta.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.1.25 01:16:27

Olen pudonnut, olen kaatunut, olen lentänyt esteen sekaan, menty esteellä nurin, ja olen pudonnut kun hevonen kaatui.

Jos minulle sanotaan, että putosin, niin oletan ratsastajan tasapainon menneen jostain syystä ja tippuneen ilman "suurempaa draamaa". Mutta jos ratsastaja sanoi, että hevonen kaatui ja putosin, on tilanne eri (vaikka ei siinäkään mielestäni mitään mahdotonta draamaa ole, mutta ei ole siis perustippuminen.)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.