Lähettäjä: Tätsy
Päivämäärä: 18.1.25 23:46:36
Entinen, suht edullinen määräaikainen kiinteä sähkösopimukseni on tulossa tiensä päähän, uuden hankinta siis ajankohtainen. Asustelen vuokralla vanhassa rintamamiestalossa, puulämmitys, tukena (vanha ja varmasti sähkösyöppö) ilmalämpöpumppu. Kylpyhuoneessa lattialämmitys, muuten nämä peruskodinkoneet.
Pörssisähkön kokeilu houkuttaisi, sillä tämän hetkiseltä yhtiöltä saatu uusi tarjous ei houkuttele - sinänsä olisin kohtuullisella hinnalla valmis kiinteän uusimaan, hintojen kyttäys ei varsinaisesti houkuttele. Kuitenkin pörssisähkön hinnat ovat olleet niin alhaalla, minulla on sinänsä mahdollisuus vaikuttaa ainakin suurelta osin sähkönkäyttöön ja muutenkin olen ilta-yö-painotteinen eläjä, joten suunnitelmassa pitää nuo lämmittimet pienellä päivisin ja vääntää isommalle öisin :D
Millaisia sähkösopimuksia teillä on tai ollut saatavilla viime aikoina, eritoten pörssi kiinnostaa. Kokemusta CheapEnergy- ja Vihreä Älyenergia-yhtiöistä, näitä hintavertailu mulle tyrkyttää. Millä on oikeasti merkitystä kokonaishinnan kannalta? Sähköyhtiön marginaalit on kuitenkin sentin kymmenesosia, onko sillä kuin suuri merkitys on se 0,4 vai 0,6 senttiä spot-hinnan päälle?!? Kuukausimaksut näyttävät vaihtelevan siinä 4-6 e/kk välillä, tämäkö on ero paremman ja huonomman sopparin välillä - siihen euroonkin mahtuu "muutama" kilowattitunnin marginaali....
Kokemuksia, mielipiteitä ja ajatuksia kaivataan tästä, ah niin ihanasta, meitä kaikkia koskettavasta aiheesta :p
|