Lähettäjä: Kyllä
Päivämäärä: 18.1.25 23:34:32
Et kuitenkaan halua kuolla, koska muuten et olisi täällä puhumassa vaan olisit tehnyt itsellesi jotain. Sinun on siis pakko elää niin kannattaa tehdä siitä omasta elämästä niin miellyttävää kun se vielä on mahdollista. Oletko fyysisesti terve? Kannattaa käydä vaikka katsomassa vakavasti sairaita ihmisiä ja heidän toiveita edes saada olla elossa, antaa perspektiiviä.
Hakeudu uudestaan ammattiavun piiriin. Olet varmasti masentunut. Sittenhän syyt siellä taustalla pitää hoitaa että voit nauttia elämästä. Velat voi maksaa pois, hanki apua niiden asioiden järjestämiseen. Mitä sinä haluaisit tulevaisuudessa ja mistä haaveilet? Sitten yksi askel kerrallaan kohti unelmia. Olin itse kymmenen vuotta sitten melkein koditon, noin 20000 velat, ei töitä, ei ystäviä jne. Suunnittelin itseni tappamista. Haaveenani oli kuitenkin hankkia unelma-ammattini, harrastaa, oma koti jne. Valmistun kohta korkeakoulusta, velat ovat reilusti pienentyneet, minulla on ihana työ ja harrastuksia. Isoja unelmia tulevaisuuteen. Olen terve, mikä on näistä se kaikkein arvokkain asia.
|