Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oikeasti elämänhalu on lopussa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.1.25 20:27:12

En tiedä miksi pidän itseäni elossa. Mitään halua elää ei ole. Järkyttävät velat löytyy, töitä ei ole eikä nykymenolla myöskään tule koska lama. Pidän itseäni ongelmajätteenä jota kaikki hyljeksii.

Re: Oikeasti elämänhalu on lopussa.

Lähettäjä: abraxa 
Päivämäärä:   18.1.25 20:42:20

Ymmärrän. Olin itse samasntyylisessä tilanteessa. Velat tai ulosottokaan eivät tarkoita maailmanloppua.
Vaikka työttömiä jatkuvasti nykyään syytellään, ei ole työttömien vika että töitä ei riitä kaikille.
Soita tähän numeroon ja kerro rehellisesti ajatuksistasi.
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   18.1.25 20:52:42

Lamaa ei ole näkyvissä. Velka on vain rahaa ja niitä voidaan järjestellä.

Jos ruoka, uni ja liikunta on jo kunnossa, tarvitset pikaista ammattiapua. Onko kunnassa mielenterveyshoitajan/psykologin päivystys? Yhteystiedot löytyy kunnan/kaupungin nettisivuilta. Varaa heti huomenna aika, ja kartoita tilanne. Olisiko lääkityksestä apua yli kuopanpohjan. Ensi kuussa on taas planeetat uudessa asennossa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.1.25 22:08:39

Kriisi puhelinta ja lääkkeitä olen kokeillut, eivät vastanneet minulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.25 22:16:19

Ihana kun olet elossa! Velat eivät kerro mitään ihmisarvostasi. Älä murehdi rahaa. Todella moni muukin on ilman töitä, on ollut, tulee olemaan. Ja he ovat arvokkaita ihmisiä kaikki. Sinäkin. Jostakin hyvästä syystä olet saanut lahjan, sinulla on aikaa. Voisit tehdä jotain sellaista, johon kiireisessä oravanpyörässä ei ehdi paneutua. Sinulla on mahdollisuus ja kaikki toivo.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   18.1.25 23:34:32

Et kuitenkaan halua kuolla, koska muuten et olisi täällä puhumassa vaan olisit tehnyt itsellesi jotain. Sinun on siis pakko elää niin kannattaa tehdä siitä omasta elämästä niin miellyttävää kun se vielä on mahdollista. Oletko fyysisesti terve? Kannattaa käydä vaikka katsomassa vakavasti sairaita ihmisiä ja heidän toiveita edes saada olla elossa, antaa perspektiiviä.

Hakeudu uudestaan ammattiavun piiriin. Olet varmasti masentunut. Sittenhän syyt siellä taustalla pitää hoitaa että voit nauttia elämästä. Velat voi maksaa pois, hanki apua niiden asioiden järjestämiseen. Mitä sinä haluaisit tulevaisuudessa ja mistä haaveilet? Sitten yksi askel kerrallaan kohti unelmia. Olin itse kymmenen vuotta sitten melkein koditon, noin 20000 velat, ei töitä, ei ystäviä jne. Suunnittelin itseni tappamista. Haaveenani oli kuitenkin hankkia unelma-ammattini, harrastaa, oma koti jne. Valmistun kohta korkeakoulusta, velat ovat reilusti pienentyneet, minulla on ihana työ ja harrastuksia. Isoja unelmia tulevaisuuteen. Olen terve, mikä on näistä se kaikkein arvokkain asia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.