Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksaisitko kumppanille tämän tekemästä työstä?

Lähettäjä: Mä en taida 
Päivämäärä:   18.1.25 15:29:16

Jos 5v parisuhteessa (töiden vuoksi omat asunnot eri paikkakunnilla) tarvitsisit sellaista huoltoa/korjausta/remonttia autoosi/asuntoosi/pihaasi/mihin onkaan, jonka kumppanisi osaisi tehdä koska tekee sitä työkseen ja sikäli se tulisi tehdyksi myös oikein, maksaisitko hänelle hänen tekemästään työstä (tarvikkeet tietenkin maksaisit itse) kun hän ilmoittaisi, että voin tehdä, mutta se maksaa x euroa? Summa olisi selkeästi edullisempi kuin teettämällä se yrityksellä ns. kuitilla.

Re: Maksaisitko kumppanille tämän tekemästä työstä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   18.1.25 15:32:17

Joo en todellakaan. Kumppani vaihtoon.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   18.1.25 15:33:39

En tietenkään, eikä puolisoni sitä pyytäisikään.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.1.25 15:36:18

Jos maksaisin niin sen jälkeen kaikella minunkin tekemälläni olisi hinta. Jos kääntäisin hänen housunlahkeensa, se olisi suhteessa hänen pyytämäänsä hintaan; jos hänen työnsä hinta olisi ollut puolet alan käyvästä hinnasta, minun hintani olisi puolet ompelijan hinnasta. Jos kävisimme ruokakaupassa, hän maksaisi ostokset ja minä tekisin ruoan, hinta hänelle olisi puolet lounaan hinnasta tai jos oikein pihviä olisi niin puolet ravintola-annoksen hinnasta.

Tämä siksi, että kaikessa kanssakäymisessä on kyse yhteisistä säännöistä ja toimintatavoista. Hän olisi omalla toiminnallaan luonut toimintavatavan, jossa toiselle ei tehdä palveluksia ilman maksua, joten tottakai toimisin samoin, sitähän hän on halunnut.

Lähettäjä: Mä en taida 
Päivämäärä:   18.1.25 15:37:31

Tarkennetaan vielä sen verran, että itsehän en kysynyt tekisitkö, vaan hän tarjoutui itse kun tiesi, että kyseinen homma tarvitsee tehdä. Tarjoutuessaabn ilmoitti, että maksaa tämän verran.

Lähettäjä: Rulla 
Päivämäärä:   18.1.25 15:37:56

Riippuu. Pikkuhommat, kuten vaikka öljynvaihto, menevät ihan kiitoskaupalla, mutta isommista hommista tarjoan maksua. Jos mies tekisi tuntitolkulla töitä jonkin minun asiani eteen, niin minusta olisi reilua joko maksaa tai tehdä vastapalvelukseksi jokin hyvä työ hänelle.

Lähettäjä: ai 
Päivämäärä:   18.1.25 15:39:02

Niin meinaat että kumppanin pitäisi työskennellä sinun yrityksessäsi ilmaiseksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.1.25 15:40:00

No siis automaattisesti ei tulisi mieleen maksaa, mutta pyydettäessä toki maksaisin.

Lähettäjä: jooei 
Päivämäärä:   18.1.25 15:41:27

En, mutta minä tekisin niin, että tilaisin kyseisen palvelun puolison työnantajalta, ihan normaalisti kuin kuka tahansa asiakas. Jos maksan työstä, haluan että siitä maksetaan myös asianmukaiset maksut kuten verot ja saan työlle ja mahdollisille osille ja tarvikkeille myös takuun. Antaisin myös lapikasta ahneelle pihimiehelle.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.1.25 15:44:29

Onko tämä ensimmäinen kerta parisuhteenne aikana, kun kumpikaan on tarvinnut isompaa apua? Miten olette aikaisemmin toimineet?

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   18.1.25 15:44:34

"Niin meinaat että kumppanin pitäisi työskennellä sinun yrityksessäsi ilmaiseksi?"

Missä yrityksessä? Onko välistä poistunut joku viesti vai missä aloittaja kertoi olevansa yrittäjä? Ymmärsin, että mies on ammatiltaan joku remppaukko ja tarjoutunut tekemään naisystävälle rempan, mutta haluaa siitä rahaa.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   18.1.25 15:44:43

Riippuu paljon tilanteesta. Jos esimerkiksi yrittäjä ja tulee tekemään hommat ihan itse päiväsaikaan kun normaalisti tekisi muita töitään niin ei haittaisi yhtään maksaa. Etenkin jos homma tulisi tehtyä reippaassa tahdissa ilman että minun täytyy huolehtia mistään.Sen sijaan jos hommaa tehtäisiin iltaisin niin että minäkin olen paikalla vähintään seuraa pitämässä ja se edistyy hitaasti normaali työn ohella, silloin ihmetyttäisi kyllä moinen pyyntö.

Toisaalta se miten toinen mahdollisesti perustelee pyynnön, kuinka iso homma on kyseessä ja miten se vaikuttaa esimerkiksi oman omaisuuden arvoon vaikuttaisi asiaan myös. On ihan eri asia pyytää kumppania korjaamaan muutama sähköpistoke tms johon menee maksimissaan tunti ja se on vaan perushuoltoa kuin esimerkiksi kokonaisen saunaosaston remppaaminen jossa menee monta päiv ja joka nostaa kämpän arvoa myös.

Ja siis oletettavasti tässä tilanteessa eletään ihan kokonaan eri talouksia muutenkin eli rahat täysin erilliset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.25 15:45:49

Teettäisin kuitilla jollain muulla.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   18.1.25 15:49:35

Vain tarvikkeet maksaisin.

Päivämäärä:   18.1.25 15:51:03

maksoin kun pyysi. tuntihinta 60e.
vkl oli sitten niin pitkä hinta että totesin että eiköhän tämä tässä. maksoin ja heilautin lapikasta.

Päivämäärä:   18.1.25 15:52:01

Jos kyseessä olisi iso työ, joka oikeasti olisi pois henkilön vapaa-ajasta/ palkasta, niin tilasisin yrityksen kautta. On pihiä pyrkiä hyötymään kumppanistaan. Joku n. tunnin parin homma voisi mennä kiitospalkkana, mutta isompien töiden ei tarvitse. Varsinkin jos välittömästi ei ole jotain millä maksat takaisin.

Lähettäjä: ettämitenoli 
Päivämäärä:   18.1.25 15:52:17

"Niin meinaat että kumppanin pitäisi työskennellä sinun yrityksessäsi ilmaiseksi?"

Kuka tuossa olisi työskentekemässä jonkun yrityksessä ilmaiseksi? Ja onko aloittajalla yritys? Vaikka olisi, niin ei se jos joku remontoi esim. liiketilan lattian, tarkoita että hän työskentelee yritykseSSÄ, vaan yritykseLLE. YritykseSSÄ=tekee yrityksen toimialaan kuuluvia tehtäviä yrityksen nimissä. YritykseLLE=tekee tehtäviä yrityksen toimintaan tai tiloihin liittyen jonkun toisen nimissä ja yrityksen toimeksiasnnosta.

Päivämäärä:   18.1.25 15:58:01

"Sen sijaan jos hommaa tehtäisiin iltaisin niin että minäkin olen paikalla vähintään seuraa pitämässä ja se edistyy hitaasti normaali työn ohella, silloin ihmetyttäisi kyllä moinen pyyntö."

Niin, että kumppani ei tarvitse vapaa-aikaa lainkaan ja hän ei varmaan töiden jälkeen haluaisi tehdä mitään muuta?

Lähettäjä: ex-on x 
Päivämäärä:   18.1.25 16:06:27

Selkeästi remppahenkilö yrittää hyötyä kumppanistaan, koska a) itse tarjoutuu ja b) haluaa rahaa.

Tulee mieleen entinen mies, joka teki kaikenlaisia puuhia kuten imuroi tai pesi autoni, ilman että olin pyytänyt (ei siis ajanut mihinkään autopesulaan vaan ihan ilmaiseksi pihassa) ja teki näistä ison numeron tyyliin minä vaimon auton pesin että ei tarvitse kuraisella ajaa. Auto olisi siis minun hankkimani ja omistamani, ei mikään mieheltä saatu, yhteinen tai lainattu. Jälkeenpäin näytti naamaa kun en maksanut hänelle kymppiä kyseisestä hommasta, "vaikka olisi ollut paljon kalliimpaa käydä autopesussa". Mutta kun en ollut edes menossa autopesuun vaan itse sen auton halusi pestä. Ei ruokakaupastakaan lähetetä kassia oven taakse ja vaadita maksamaan, vaikka en ole sitä edes tilannut.

Lähettäjä: ehh 
Päivämäärä:   18.1.25 16:14:42

"Niin, että kumppani ei tarvitse vapaa-aikaa lainkaan ja hän ei varmaan töiden jälkeen haluaisi tehdä mitään muuta?"

Ymmärrätkö lukemaasi vai luetko edes mihin kommentoit vai vänkäämisen ilostako kommentoit älyttömyyksiä? Aloituksessa kumppani oli ITSE TARJOUTUNUT tekemään. Tyhmähän sellainen on, joka tarjoutuu vaikka haluaa vapaa aikaa ja tehdä töiden jälkeen jotain muuta. Oletettavasti tarjoutuja ei halua. Vai tarjoutuisitko itse tekemään vapaa-ajallasi töiden jälkeen jotakin, jonka vuoksi sinulla ei sitten olisi sitä vapaa-aikaa etkä voisi tehdä muuta töiden jälkeen?

En maksaisi, tietenkään. Teettäisin ihan kuitilla normaalisti. Myös mahdollisille toisinpäin jelppimisille tulisi hinta, jolloin tottakai kumppanikin voisi teettää ne halutessaan muualla. Myöskään yhteenmuuttoa en harkitsisi, jos sellainen olisi ollut suunnitelmissa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   18.1.25 16:20:11

Jos ollaan tosissaan yhdessä niin ei todellakaan raha vaihda omistajaa vaikka olisi isompaakin remonttia. Olosuhteiden pakosta asutaan eri taloissa, vanhoissa taloissa remonttia kun on niin puolin ja toisin tehdään aina sitä mukaa kun keretään.

Päivämäärä:   18.1.25 16:21:14

Maksaisinko pimeästi töitä tekevälle, joka tarjoutuisi avuliaasti tekemään ilmoittaen hinnan ja olisi vielä parisuhdekumppanini? No en.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   18.1.25 16:28:22

Jos kumppani käyttää tähän työaikaa, niin korvaisin ilman muuta. Toisaalta ajattelen, että vakisuhteessa tehdään palveluksia puolin ja toisi, myös ilman rahaa. Jos on isompi palvelus, korvaisin rahallisesti myös tai lomalla tms. Tuo, että hinnoittelee tuolla tavoin työnsä, kuulostaa kuitenkin vain rahastukselta.

Päivämäärä:   18.1.25 16:33:23

En, kun veli käy mielellään hoitamassa etenkin autorempat kunhan itse maksan vain uudet osat :D

Päivämäärä:   18.1.25 16:35:24

"On ihan eri asia pyytää kumppania korjaamaan muutama sähköpistoke tms johon menee maksimissaan tunti ja se on vaan perushuoltoa kuin esimerkiksi kokonaisen saunaosaston remppaaminen jossa menee monta päiv ja joka nostaa kämpän arvoa myös."

Tämä. Tunnin työstä en, mutta vaikka 1-2 viikon saunaosaston remppaamisesta kyllä. Jos kumppani ns ottaa omasta palkkatyöstään 1-2 viikkoa palkatonta vapaata työskennelläkseen minun omaisuuteni eteen, niin maksan kyllä työstäkin jotakin.

Päivämäärä:   18.1.25 17:07:14

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.1.25 15:51:03

maksoin kun pyysi. tuntihinta 60e.
vkl oli sitten niin pitkä hinta että totesin että eiköhän tämä tässä. maksoin ja heilautin lapikasta.

korjaan vielä että 7v oltiin jo yhdessä oltu. tuo nyt piti tehdä ja hän tarjoutui. en edes ymärtänyt kilpailuttaa. oppirahoina meni.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   18.1.25 17:57:00

Minä en taida, lapikasta! Välittömästi! Taitaa olla raha-asiat rempallaan kyseisellä "urholla", kun pitää seurustelukumppania rahastaa. Ja vielä oma ehdotus, vastenmielistä!

Päivämäärä:   18.1.25 18:05:39

"Jos ollaan tosissaan yhdessä niin ei todellakaan raha vaihda omistajaa vaikka olisi isompaakin remonttia."

Tää sitten edellyttää, että myös omaisuus on yhteistä. Muuten voi olla niin, että 10v suhteen jälkeen toinen pakkaakin huomattavasti isommat kimpunsa ja kampunsa ja lähtee suhteesta. Monille naisille näin onkin kun ovat makselleet enemmän kuluja ja mm. kaikki lasten kulut olettaen että tosissaan tässä suhteessa ollaan ja sama se on kenen tililtä mikäkin menee ja kenen nimi on paperissa. Ja sitten saakin vuosien päästä karvaasti pettyä kun toinen ei ollutkaan yhtä tosissaan.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   18.1.25 18:07:54

Ei olla toisillemme maksettu mistään, mutta isommista hommista on tunnit ylhäällä. Siis esim. yhteisen asunnon remonttia varten olin kuukausia palkattomalla vapaalla, jos joskus esim. eron takia tästä asunnosta käytäisiin keskinäistä kauppaa, niin siinä kohtaa työ huomioitaisiin rahallisesti.

Lähettäjä: cute 
Päivämäärä:   18.1.25 18:10:29

Sanoisin, että voin maksaa luonnossa, ammattilaisten tuntiveloituksesta voin antaa tuttavankauppaa -20%. Ja siivous-, pyykinpesu-, ruualaitto yms. palvelut hinnoittelen jatkossa rahana.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   18.1.25 18:17:28

Jos kyseessä on niin suuri remontti että se estää normaalin työn tekemisen (esim. 8 tuntia päivässä kahden viikon ajan) olisi kohtuutonta olla maksamatta. Muuten mies "lahjottaisi" aloittajalle kahden viikon palkkansa.

Päivämäärä:   18.1.25 18:21:56

"Ja siivous-, pyykinpesu-, ruualaitto yms. palvelut hinnoittelen jatkossa rahana."

Näitäkö vain sinä teet? Teillä ei jakaudu nää molemmille?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   18.1.25 18:23:15

En. Riippuu toki laajuudesta. Haluan työlle takuun tai veroedun. Pikkuhommat sit hoitus ihan ystävällisyydestä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   18.1.25 18:25:10

En, mutta oma parisuhde on sellainen jossa ollaan molemmat toisen käytettävissä aina tarvittaessa, toisen asiat on omiakin asioita. Mies on remontoinut mun autoa ja rakentanut mun eläimille milloin mitäkin. Minä taas olen auttanut miehen yrityksen asioissa ja ollut apuna harrastuksiin liittyvissä hommissa. Omaisuus on yhteinen.

AP:n tapauksessa on erilliset taloudet, eli vähän eri asia, mutta sitten kyllä olisi minunkin kumppanin eteen tekemällä työllä hinta. Itse en lähtisi tuollaiseen ollenkaan. Mulle parisuhde/perhe on yhteinen yritys, ja mies ajattelee samoin.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   18.1.25 19:32:26

Osa vastauksista on käsittätmättömiä. Niinkuin joku palkkatöissä oleva ottaisi pari viikkoa lomaa tehdäkseen kumppanille jonkun rempan ja haluaisi tästä tältä rahaa, vaikka voisi saada töissä ihan oikean palkan ja verokertymän. Ja tässähän voi olla kyseessä joku yhdessä illassa tehtävä remppa kuten joku autonkorjaus.

Ja termi "tarjoutui". Jos itse tarjoutuu, on tökeröä haluta rahaa. Aloittajalla on sellainen ketkunoloinen lokki, joka esittää olevansa huomaavainen ja avulias, mutta oikeasti on rahanahne hyötymäänpyrkijä.

Ja ei, en maksaisi. Kun työn teettää kuitilla, saa sille ns. takuun ja kuluttajansuojan. Mutta varsinkaan siksi en, että kyseinen ihmistyyppi on tuttu; jos tuollaisenn kanssa tulee riitaa tai jopa ero, tuollaiset muistuttavat aina siitä, kun silloinkin säästit minun ansiostani x sataa euroa tai haluan takaisin antamani kaulakorun/sen hinnan ja kuitti on tietenkin tallessa. Nämä voivat pitää kirjaa kaikesta ja ilmoittavat, mitä kumppani on "velkaa" erotessa ja tässä velassa ovat mukana niin lahjat, tarjotut kahvit ja ruoat kuin samalla autolla kuljetut lomamatkat (vaikka hotelli ja muut kulut olisi maksettu puoliksi).

Lähettäjä: Joulureki 
Päivämäärä:   18.1.25 19:33:51

En maksaisi (paitsi nyt tuon ainoan kerran) enkä itse velouttaisi.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   18.1.25 19:41:28

Ei muuta kuin hinnoittelemaan omat palvelut. Naisethan tunnetusti istuu kassan päällä. Siinä sitten voitte tehdä oravannahkakauppaa ei välttää rahan siirtely taskusta toiseen.

Päivämäärä:   18.1.25 20:13:27

Minusta tuossa on nimenomaan tarjottu palvelusta, aloittajahan on säästämässä ilmeisesti ison summan rahaa? Varsinkin jos omien töiden päälle tekisi.

Jos maalaan 40h/vk seiniä en todellakaan sitä ilmaiseksi tee vapaa-ajallani, mutta voisin hyvää hyvyyttäni tehdä läheiselle korvausta vastaan. Yleensä maksavat melko saman verran kun saisin nettona, joskus ollaan tehty vaihtarit jostain.

Kyllä työllä on arvo, myös erillissuhteessa. Käyttäisikö aloittaja itse vapaa-aikaansa tehden toiselle ilmaista työtä? On ihan eri asia auttaa arjessa jossain pikkuhommissa kun tehdä jotain oikeaa remppaa. Minä olen meidän suhteessa se jolla on taitoa ja älyä kädentöihin, enkä ole rahaa koskaan ottanut kun ei vuokrakämppiin sellaista remppaa itse tehdä.
Sen sijaan olen kyllä "myynyt" taitoni ja aikaani ja lähtenyt ok korvausta vastaan kuskiksi johonkin minulle työlääseen reissuun, montakin kertaa. En todellakaan ilmaiseksi ajelisi noita reissuja, auton käyttö on ihan täysin rinnastettavissa tässä työkalujen käyttöön remppahommissa. Ja aikani käyttäisin mieluummin aivan muuten, vaikka kotona kahden kesken.

Lähettäjä: Paitsi että 
Päivämäärä:   18.1.25 20:17:30

"hyvää hyvyyttäni tehdä läheiselle korvausta vastaan. "

Tehdä hyvää hyvyyttä ei ole sama asia kuin korvausta vastaan. Hyvää hyvyyttä on ilmaiseksi, korvausta vastaan maksusta.

Päivämäärä:   18.1.25 20:19:20

mulla erikoisosaaminen ja kavereille teen puoliilmaiseksi esim vastapalveluksena hyvä ruoka ja sauna.
muille firman kautta ja normitaksa. ei ole harmaata aluetta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.1.25 20:20:19

No sehän olisi ihan sama kuin jos mun mies tulisi tallilleni ratsastamaan ja veloittaisin häntä siitä.
No ei todellakaan. Parisuhteessa jeesataan toisiamme. Tietty jos olisi joku asunto jonka toinen on myymässä ja rempattaisi sitä yhdessä ennen myyntiä niin vaivanpalkkaa antaisin myyntirahoista.

Lähettäjä: Nams 
Päivämäärä:   18.1.25 22:19:00

Seurustelen automekaanikon kanssa ja eipä oo montaa viikkoa kun oli aamulla laittanut viestiä töihin lähtiessään, että oli ottanut mun auton ja huoltaa sekä katsastaa sen, pyytämättä. Toki olin päivitellyt, että pitäis auto huoltaa kohta puoliin. Kiitin kovasti ja maksoin vaivan palkkaa. Osat maksoin firmalle.

Eli totta kai maksan kumppanille vaivan palkkaa, mutta en todellakaan jos pyytäisi sen 120e/h mitä firmalla työ maksaisi.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   18.1.25 22:24:14

"Tehdä hyvää hyvyyttä ei ole sama asia kuin korvausta vastaan. Hyvää hyvyyttä on ilmaiseksi, korvausta vastaan maksusta."

-Olen kyllä hyvää hyvyyttäni tehnyt korvausta vastaan remonttia esim. sukulaisen sijoitusasuntoon. Ilman lähisukulaisuutta JA asunnon omistajan hankalaa tilannetta en todellakaan olisi hassanut viikonloppuani ylimääräiseen työhön pelkästään rahan takia, vaan vaati sitä hyvää tahtoa aika paljon palkan lisäksi. Siihen väliin vaan olisi ollut mahdoton löytää äkkiseltään luotettavaa remppareiskaa, jonka työjälki kelpaa yhdellä yrityksellä.

Lähettäjä: Kieliside 
Päivämäärä:   18.1.25 22:29:42

Jos on kumppanisi työajasta pois, silloin kuuluu korvata. Ja silloinhan kumppani tekee tappiolla, jos olisi muuten täysi kirja.

Päivämäärä:   18.1.25 22:40:42

Riippuu siitä että laittaako taulun seinään vai kaakeloiko koko kylpyhuoneen kauttaaltaan uusiksi.

Kyllä näin hierojana ja valokuvaajana vtuttaa sukulaiset jotka olettaa että ilmaiseksi heitä hieron aina käydessä tai kuvaan useamman tunnin juhlat ilmaiseksi. Sitten kun iskee hinnaston eteen, ei tarvitsekaan tehdä.

Lähettäjä: Monni 
Päivämäärä:   18.1.25 22:52:39

En mkasaisi, ellei yhteinen tarkotus olisi tehdä talodellinen hyöty yrittäjyyden kautta. En tekisi senkään takia, että itse joutuisin kiitollisuudenvelkaan.
Toki en seukkailekkaan asentajien kanssa vaikka omistan auton ja asun omakotitalossa.

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   18.1.25 23:03:31

Jos summa on edullisempi verovähennystenkin jälkeen, niin tottahan toki kannattaa maksaa!
Jos on eri taloudet, niin ymmärrän että silloin ei duunailla yhteiseen pottiin ja oman alan työn tekeminen vapaa-ajalla tuskin on myöskään kauhean motivoivaa. Ette jaa muitakaan kuluja, niin minkä vuoksi miehen pitäisi lahjoittaa työpanosta ilmaiseksi?

Päivämäärä:   18.1.25 23:27:14

Zoin sanoa että joskus erehdyin tekemään, työt lisäänty ja lisäänty. Mitään en saanut vastapalveluna. Kaikki viikonloput tein remppaa ladylle Viikkotyön jälkeen. Joskus pyysin jotain kuskaamista niin sekin oli liikaa.
Huvittavaa oli jälkikäteen että hänen ex oli mennyt samaan vipuun ja joskus kuulin että minun jälkeenkin oli yksi mies langennut samaan, ja sen jälkeen oli jo uusi ilmaistyöntekijä taas pyydyksessä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.1.25 00:42:36

Ongelma tässä on jo se, että mies kehtaa edes kysyä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.1.25 01:47:22

"En tekisi senkään takia, että itse joutuisin kiitollisuudenvelkaan."

Tämä. Olen joskus erään eksän antanut tehdä suhteen aikana tietyn korjaushomman, kun itse vaati ja alkoi kiukutella "jaa enkö mä osaa, ei mun tekemänä kelpaa nönnönnöö" kun sanoin ettei tarvitse vaan teetän ihan kuitilla ja firmalla. Jotta ei tarvinnut enempää riidellä, annoin sen sitten tehdä, josta seurasi sitten erotessa se että alkoi kiukutella itse vaatimansa homman tekemisestä. Järkevintä, ettei anna edes lamppua vaihtaa niin ei tarvitse kuunnella myöhemmin kiukuttelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.