Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten prisman käsiskanneri toimii?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.25 21:33:58

Olen nähnyt niitä siellä mutta en ole perehtynyt käyttöön kun uusi asia jännittää :D

Eli otan skannerin, laitan sen päälle (?) ja sitten kun otan tuotteen, voin skannata sen ja laittaa tavaran suoraan omaan reppuun (?) jonka jälkeen kuitenkin vielä jonotan kassajonossa ja maksan kassalla?

Antaako skanneri skannata saunaoluet vai tuleeko myyjä silloin paikalle tai pitääkö mennä myyjän luo?

Entä jos skannaa jonkin tuotteen vahingossa kahdesti tai päättää ettei otakaan jotain tuotetta?

Re: Miten prisman käsiskanneri toimii?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.25 22:03:42

Skannerin käyttöön tarvitsee s-etukortin. Ip-kassalle maksu, harvemmin tarvii siis jonottaa. Alkoholista en tiedä. Jos kaikkia tuotteita ei saa skannattua tai on tullut jotain virhesyöttöjä, niin myyjän kutsuu siihen ip-kassalle. Pakata saat mihin haluat, mutta pistotarkastuksia on.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 22:14:25

Näytätä s-etukorttia lukijaan ja se vapauttaa sinulle skannerin. Sitten vaan tuotteita skannailemaan, ja voi pakata suoraan omaan kassiin. Ainakin missä itse olen käynyt, on alkoholia voinut skannata, toki huomauttaa siitä ja kassalla tulee myyjä tsekkaamaan paperit. Tuotteen voi myös poistaa itse sillä skannerilla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 22:15:49

Ja jos skanneri ei tosiaan lue jotain tuotetta, niin yleensä siinä ip kassalla sitten saa sen luettua

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   17.1.25 22:29:31

youtubesta löytyy "Prisma Kerää ja skannaa -ohjevideo"

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   17.1.25 23:24:33

Jos ostat alkoholia, ei anna edetä maksuvaiheeseen ennenkuin myyjä käy kuittaamaassa että osto ok.
Ja ajoittain on pisto tarkastuksia että myyjä piippaa joitakin tuotteita vaikka olisit ne jo pakannut ja tarkistaa että olet ne piipannut.

Skanneria ei tarvitse laittaa päälle, haet sen s-etukortilla ja ennen itsepalvelu kassaa luet palautusviivakoodin ja sitten kassalle. Jos et haluakkaan ostaa jotain tuotetta, skannaat sen uudestaan ja poistat.

On helppokäyttöinen.
Voi maksaa myös normi kassalle mutta ei toki järkeä ellei itsepalvelu kassat ole pois käytöstä jostain syystä.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   18.1.25 06:56:40

On helppo, ei kannata jännittää. Itse ekalla kerralla vain hetken mielijohteesta nappasin sen ja hyvin suunnistin

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   18.1.25 07:06:39

Hah, lähi kesken. Siis selvisin.
S-etukorttia näytetään skanneritelineessä olevaan kortinlukijaan. Teline vapauttaa sinulle yhden skannerin. Sitten vaan piippaat viivakoodin kaikista tuotteista ja pakkaat miten haluat. Mä laitan suoraan kauppakassiin.

Jos et otakkaan jotain tuotetta, skannerissa on nappi poista tuote.

Alkoholi (+muut ikärajatuotteet) ja alelaputetut kannattaa pakata erilleen, koska kassalla myyjä tulee auttamaan niiden kanssa.

Itsepalvelukassajon lähellä on skannerin palautuspiste, johon skanneri viedään ja kuitataan että on skannannut kaiken. Sitten vaan itsepalvelukassalle maksamaan. Ei ole yleensä jonoa. Kun skannaamoseen tottuu, on nopea tapa käydä kaupassa.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   18.1.25 07:11:20

Olen miettinyt miten tilanne hoidetaan jos tulee inhimillinen virhe, syytetäänkö heti varkaaksi? Eli ottaa väärän hintalapun vaa'asta tai jokin tuote jää lukematta syystä x? Kassalla se menee kassatädin piikkiin. Itse en siis jotenkin haluaisi tuohon ryhtyä, jos joku päivä pistotarkastuksessa selviäisi että olen tehnyt virheen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.