Lähettäjä: Äityli
Päivämäärä: 17.1.25 19:05:29
Aloin lukemaan kuopuksen synnytyskertomusta kannasta, mutta siellä ei mainita lääkettä jota sain heti kun napanuora oli katkaistu. Oli paniikkikohtaus päällä, keho vapisi ja pelkäsin todella kun viikot oli vasta 35 ja lapsi syntyi keskosena. Vapina oli sellaista kun palelee kunnolla paitsi ettei ollut kylmä. Järki sanoi ettei ole hätää mutta keho ei kuunnellut vaan veti ihme vapinaa.
Ihana anestesialääkäri tsemppasi, tiesin etten voi saada mitään rauhoittavia koska lapsi on kiinni minussa ja heti kun lapsi oli ulkona pyysin ”mömmöjä”. Puolisoni sanoi että (tätä en muista) hoitaja kysyi virne naamalla ”Mitä saisi olla?” Ja oli tuutannut maidon väristä nestettä kanyyliin.
Rauhoituin välittömästi, olin kuin pilven päällä ja leikkaussalin äänet kuuluivat kuin veden alla. Olin läsnä mutten kuitenkaan siellä, rauha kulki koko kropan läpi. Olin tätä ennen synnyttänyt 6 päivää ja käynyt tipalla supistusten keskeyttämiseksi, olin aivan loppu sekä henkisesti että fyysisesti. Tämän aineen jälkeen tilanne laukesi ja palasin ehkä vartin(?) sisällä takaisin maan pinnalle kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olin rauhallinen ja valmis ottamaan vauvan syliin, onneni kukkuloilla.
Miksi lääkettä ei lue Kannassa? Siellä lukee muuten koko synnytyskertomus hyvinkin yksityiskohtaisesti.
|