Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko olemassa seuraavanlaisia miehiä

Lähettäjä: Liikaa vaadittu? 
Päivämäärä:   17.1.25 15:15:21

Ikää 40v ->, ei alkoholi- tai muuta ongelmaa, työssäkäyvä tai työhaluinen jos työtön, siisti ja hygienia kunnossa, pukeutuu ikänsä mukaisesti ja asiallisesti, osaa käyttäytyä, on sosiaalisesti osaava, ottaa toiset huomioon eikä ole vain minäminä, ei seuraa kymmeniä sometyrkkyjä, ei katsele muita naisia pää kenossa kumppanin seurassa, on kavereita, harrastaa jotakin, haluaa tehdä asioita myös erillään, haluaa omaa aikaa ja sallii sen myös kumppanille, osaa riidellä rakentavasti, ei tarvitse kävellä munankuorilla ettei se hermostu, on avulias - siis on sellainen ihan normaali ja mukava ihminen?

Re: Onko olemassa seuraavanlaisia miehiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.25 15:28:18

Tietysti on olemassa, miksei olisi olemassa? Löytäminen on se ongelma.

Päivämäärä:   17.1.25 15:30:03

On tietysti, eivät tosin välttämättä ole vapaina. Mulla on tuollainen, ei tosin ole vielä noin vanha.

Lähettäjä: Höos 
Päivämäärä:   17.1.25 15:33:45

Osa vaatimuksista olis itelle ehdottomia kyllä, osa aika vaativiakin löytää samasta yksilöstä. Mutta Kannattaa vähän tinkiä niin löytyy helpommin ehkä ihan mahtavakin tyyppi; Hyväksytkö esim työkyvyn ongelmat tai sellaisen jolla ei kaverijoukkoa
Tai erityisemmin harrastuksia. tai mikä on sun vaade hygieniasta (tarviiko peseytyä aamuin illoin suihkussa hangaten vai riittääkö perus hikitreenin jälkeen ja muuten parin päivän välein suihkussa käynti) ja mikä katsotaan iän- ja asiamulaiseksi pukeutumiseksi (puhutaanko puvuista/neule- ja kauluspaidoista vai jostain esim ihan perus farkut ja collegepaita että kelpais).

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   17.1.25 15:39:27

Miksi ihmeessä pitäisi riidellä? Ja vieläpä naisen ehtojen mukaan(?) Olen rauhaa rakastava mies joka ei halua riidellä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.1.25 15:40:31

Totta kai on.
Mun mies on, ja mun lähipiirin kaikki miehet.
Ikähaitari 25-85.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   17.1.25 15:41:12

Ainakin täältä löytyy tuollainen, en anna pois. Valitettavasti kukaan esim hänen kaveripiiristään ei ihan joka kohtaa täytä.. monen suomalaisen ongelma tai ainakin kompastuskivi se alko lopulta on ja vaikuttaa ainakin aika ajoin lähes kaikkiin kriteereihin jos huonosti käy. Mitä vanhempia ovat sen harvinaisempaa on kiinnostua ssometyrkyistä ja ovat jo oppineet naisten tiirailunkin ihan huomaamattomasti yleensä tekemään, nuo ovat siis enemmän poikasten kanssa olevia ongelmia.

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   17.1.25 15:45:09

Tuskin ovat sinkkumarkkinoilla kovin pitkään, eivätkä myöskään vapaudu järin usein.

Lähettäjä: no se 
Päivämäärä:   17.1.25 15:50:51

"Löytäminen on se ongelma."

Tämähän se. Ei tuollaiset hengaa missään juottoloissa tai tindereissä. Harrastuksissa tai töissä ne pitää tavata.

Lähettäjä: Fudge 
Päivämäärä:   17.1.25 15:55:42

Minun mielestäni kuvailit tuossa aloituksessa ihan tavallisen miehen, ei mitään harvinaista. Ehkä minulla on käynyt vain sitten hyvä tuuri siinä, millaisia ihmisiä ympärilläni on.

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   17.1.25 16:02:15

"Hyväksytkö esim työkyvyn ongelmat tai sellaisen jolla ei kaverijoukkoa"

Minusta ainakin on vähän eri asia johtuuko työkyvyn ongelmat esim. risasta selästä vai siitä yleisemmästä. Risa selkä harvemmin aiheuttaa käytöksen arvaamattomuutta, epävakautta tai sosiaalisen kanssakäymisen ongelmia. Kavereiden puute taas kertoo myös jotakin (toki jos on kotoisin kauempaa ja kaverit jääneet sinne, mutta kai silloinkin niitä kuitenikin on ja yhteyttä pidetään - jos ei niin laittaa miettimään, miksi).

Hygienia taas minulle tarkoittaa vähintään sitä, että ei haise, pesee hampaat päivittäin, ei kulje tukka rasvaisena, käy parturissa säännöllisesti eikä pure kynsiään (epähygieenistä ja kamalan näköiset).

Lähettäjä: Kamomilla 
Päivämäärä:   17.1.25 16:04:57

Lähettäjä: Fudge
Päivämäärä: 17.1.25 15:55:42

Minun mielestäni kuvailit tuossa aloituksessa ihan tavallisen miehen, ei mitään harvinaista. Ehkä minulla on käynyt vain sitten hyvä tuuri siinä, millaisia ihmisiä ympärilläni on.

Samaa olin tulossa sanomaan, mielestäni / tuntemieni ihmisten perusteella suurin osa miehistä täyttyä nuo kriteerit.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   17.1.25 16:11:02

"Miksi ihmeessä pitäisi riidellä? Ja vieläpä naisen ehtojen mukaan(?) Olen rauhaa rakastava mies joka ei halua riidellä."

Minä tiedän jo varttuneemman, naimisissa olevan miehen, joka on oikein ylpeä siitä, että hän ei riitele vaan lähtee paikalta jos "vaimo haastaa riitaa" = haluaa keskustella jostakin, mistä mies ei ole samaa mieltä tai mikä on miehelle epämiellyttävä aihe. Heidän liitossaan ei riidellä, mutta ei siinä myöskään ole juuri positiivisia asioita, koska kaikki lakaistaan maton alle ja sitä mistä ei puhuta, sitä ei ole olemassa.

Naisen ehtojen mukaan; minulla on ollut mies, jonka riitely oli aiheen vierestä v-tuilua ja vanhojen muistelemista. Jos riidan aihe oli se, että mies on aina myöhässä sovitusta, hän alkoi jankata siitä kuinka vuosi sitten minä moikkasin liian iloisesti työkaverimiestä kaupassa ja kuinka sukulaisellani on huono auto. Minun ehtojeni mukaa riitely olisi ollut asiassa pysymistä, mutta ei siinä mitään, voi noinkin riidellä. Ei ole kauaa suhdetta eikä niinollen riitaakaan.

Päivämäärä:   17.1.25 16:31:37

Asioista voi tarvittaessa keskustella rauhallisesti ääntä korottamatta silloin kun se molemmille sopii. Rakentava keskustelu ei ole riitelyä.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   17.1.25 16:45:51

"Asioista voi tarvittaessa keskustella rauhallisesti ääntä korottamatta silloin kun se molemmille sopii."

Jaa ajattelit että jos sä olet myöhässä nyt taas jälleen, pitää vain hymyillä iloisesti, että keskustellaan tästä rauhallisesti ja ääntä korottamatta sitten paremmalla ajalla?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   17.1.25 16:55:24

On, mun puoliso :) En kyllä sanois että ees riidellään. Ei oo koskaan riidelty. Eri mieltä olemme olleet, mutta koska molemmat on ratkaisukeskeisiä ja joustavia, on tähän mennessä aina keksitty ratksisu ilman riitaa.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   17.1.25 16:56:17

On niitä, mutta harvassa. Omani löysin, kun jaksoin muutaman vuoden lappaa moskaa ja etsiä sen seasta helmeä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   17.1.25 17:00:05

” Jaa ajattelit että jos sä olet myöhässä nyt taas jälleen, pitää vain hymyillä iloisesti, että keskustellaan tästä rauhallisesti ja ääntä korottamatta sitten paremmalla ajalla?”
No kappas, meillä molemmat on aikuisia ihmisiä, jotka ei tahalleen myöhästele ja huomioi toisen muutenkin. Muutenkin äänen korotus on mun mielestä usein yhtä tyhjän kanssa, koska toinen menee vain puolustuskannalle ja järkevä keskustelu tyssää siihen.

Päivämäärä:   17.1.25 17:07:57

Jos englanti sujuu niin suuntaa ulkomaille. Saatat yllättyä miten monet muut kansalaisuudet kohtelee naistaan eikä tuijottele mitään insta peffoja avoimesti. Muilla kansalaisuuksilla on myös hyvät käytöstavat vrt 50/50 suomi mies joka sanoo "tee ite".

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   17.1.25 18:04:28

Mulla on, tuttavapiirissä on, enkä muunlaisten kanssa kyllä jaksa edes olla tekemisissä. Mutta varattuja ne on kaikki, vapaana varmaan vaikea löytää.

Lähettäjä: Ulrika 
Päivämäärä:   17.1.25 18:12:21

Minä löysin kaikki nuo kriteerit täyttävän miehen Tinderistä, molemmilla oli tuolloin ikää 45v. Tuon listan lisäksi meillä on jopa sama harrastus ja muutenkin hyvin samantyyppiset elämäntavat ja -tilanteet, sekä mielenkiinnon kohteet. Mies ei ehtinyt olla Tinderissä kuin reilun kuukauden, oli ollut sinkkuna 3v ennenkuin koki olevansa valmis uuteen suhteeseen.

Päivämäärä:   17.1.25 19:09:53

Onhan meitä, miksi pitäisi olla kiinostunut sinusta, mitä sinulla on tarjota. Meneekö kaikki sinun vaatimusten ja ehtojen mukaisesti, pystytkö ap joustamaan mistään itse asettamistasi rajoista.

Lähettäjä: Komppaan 
Päivämäärä:   17.1.25 19:15:11

LähettäjäKamomilla
Päivämäärä17.1.25 16:04:57

Lähettäjä: Fudge
Päivämäärä: 17.1.25 15:55:42

Samaa olin tulossa sanomaan, mielestäni / tuntemieni ihmisten perusteella suurin osa miehistä täyttyä nuo kriteerit.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.1.25 19:20:25

Mä löysin tuollaisen parikymppisenä ja oon pitänyt itselläni. Nyt ollaan vähän yli 30v, eli toki ikä ei vielä täsmää.. mutta on tosiaan varattu, kuten suurinosa hyvistä miehistä tässä iässä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 21:00:48

Joo, kyllä meitä on.

Meillä vaan on itsellämmekin joitain vaatimuksia parisuhteen toiselle osapuolelle, esimerkiksi:

-henkisesti stabiili ilman psyykelääkkeitä
-käy töissä ja pystyy elättämään itsensä ja mahdolliset olemassa olevat lapsensa
-ei ole katkera
-ymmärtää olevansa itse vastuussa tunteistaan eikä syytä niistä muita
-kykenee rauhalliseen ja ratkaisukeskeiseen keskusteluun myös vaikeista asioista
-käyttäytyy/pukeutuu edes jollain tasolla naisellisesti

Itse ainakin olen hyvin joustava ulkonäön, sosiaalisen aseman, asuinpaikan ja monen muun asian kanssa jos vaan nuo edellä mainitut asiat täyttyy. Tällä iällä olen mielummin yksin kuin vietän enää aikaa jonkun sekopään kanssa.

Mies 42v

Lähettäjä: Nola 
Päivämäärä:   17.1.25 21:08:14

-käyttäytyy/pukeutuu edes jollain tasolla naisellisesti

Mielenkiintoinen lista, mutta saanko kysyä mitä tällä tarkoitat? :) Mitä naisellinen pukeutuminen tarkoittaa noin miehen näkökulmasta? Itse olen urheilumerkkien vaatteissa arjessa viihtyvä ja jäin miettimään miten esim se nähdään, onko ns turn off? (toki meikkaan ja käytän vähän koruja, joten ehkä se pelastaa ?). Muuten täytän ainakin nuo kriteerit, joten ehkä minullakin on toivoa löytää kumppani :D
t: 30 v sinkku, joka alkanut miettimään että elämänkumppani olisi kiva löytää

Lähettäjä: OffTopic 
Päivämäärä:   17.1.25 21:16:22

"pystytkö ap joustamaan mistään itse asettamistasi rajoista."

Ap ei laittanut esim. mitään ulkonäkö-, ammatti- tai varallisuusrajoituksia, että pitäisi olla tietyn pituinen, tumma, 200ke/v tienaava laatikkoleukainsinööri, ainoastaan olemus- ja käytösvaatimuksia, joiden toteuttaminen ei ole kiinni ulkonäöstä tai rahasta. Pitääkö sellaisistakin joustaa, on liian vaikeaa kohdella naistaan asiallisesti?

Miehillä vaatimukset taas ovat kaikenlaisia pitää olla sellainen perse, tuollaiset tissit, tällaiset hiukset, huulitäytöt. Jos mies joustaa niin naisen pitää ymmärtää, että silloin miehen on ihan pakko ainakin katsella ja tilaisuuden tullen muutakin niitä mieleisiä ja nainen ei saa siitä sanoa mitään, mitäs on niin ruma, oma vikansa.

Lähettäjä: Oona 
Päivämäärä:   17.1.25 21:17:03

Omani täyttää kaikki (noh on nuorempi) paitsi ei ole sellainen hirveän sosiaalinen mutta kahdenkesken pääsee loistamaan enkä itse välitäkään sellaisista ns tyhjän höpöttäjistä ( small talk tyypit) Tää ei lähde vaihtoon ikinä <3

Päivämäärä:   17.1.25 21:27:23

Jokaiselle se tarkoittaa varmaan eri asioita.

Itselleni lähinnä sitä, että henkilöstä täytyy olla jotain feminiinisyyttä mikä viehättää. Itselle esimerkiksi lyhyet hiukset naisella on aikamoinen turnoff ja olisihan se kiva, jos parempaan ravintolaan lähdettäessä löytyy vaatekaapista muutakin kuin addun verkkarit, kuluneet farkut, dimexit tai jumppakuteet. Itsellä kauluspaita ja pikkutakki esimerkiksi kuuluu ihan jokapäiväiseen vaatetukseen lomallakin.

Kotona sitten ollaan yleensä ”pieruverkkareissa” ja ulkoillessa siihen sopivissa vaatteissa.

Lähettäjä: hehee 
Päivämäärä:   17.1.25 21:28:50

"Mitä naisellinen pukeutuminen tarkoittaa noin miehen näkökulmasta?"

Katso instagramista.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   17.1.25 22:15:32

"Itselle esimerkiksi lyhyet hiukset naisella on aikamoinen turnoff"

Sinulle sitten varmaan sopii, että naiselle on miehessä turnoff esim. lyhyet jalat, huono iho teiniaknen jäljiltä tai vinossa oleva hammas? Vaikka olisit kuinka mukava mies niin ei käy kun oli se akne yläasteella.

"Itsellä kauluspaita ja pikkutakki esimerkiksi kuuluu ihan jokapäiväiseen vaatetukseen lomallakin."

Siis kesälomalla hengaat ns. ihmisten ilmoilla kauluspaidassa ja pikkutakissa kun on joku 27 astetta ja arska paistaa? Tilannepukeutuminen on ainakin hallussa.

Lähettäjä: Nola 
Päivämäärä:   17.1.25 22:28:44

Lähettäjä-
Päivämäärä17.1.25 21:27:23

Jokaiselle se tarkoittaa varmaan eri asioita.
Itselleni lähinnä sitä, että henkilöstä täytyy olla jotain feminiinisyyttä mikä viehättää. Itselle esimerkiksi lyhyet hiukset naisella on aikamoinen turnoff ja olisihan se kiva, jos parempaan ravintolaan lähdettäessä löytyy vaatekaapista muutakin kuin addun verkkarit, kuluneet farkut, dimexit tai jumppakuteet. Itsellä kauluspaita ja pikkutakki esimerkiksi kuuluu ihan jokapäiväiseen vaatetukseen lomallakin.

Okei, kiitos vastauksesta ja näkökulmastasi. Tämä on mielenkiintoista! Vaikka toki ymmärrän, että kyseessä on vain yksi mielipide eikä minun tarvitse tai ole lainkaan tarkoituskaan sinua viehättää :D Pitkät hiukseni on minulle itselleni tärkeä asia, hauska kuulla että se ainakin jotain miestä miellyttää. Tilanteen mukaan pukeutuminen kuuluu myös mielestäni yleissivistykseen - eli juuri esim ravintolaan sopivat vaatteet eikä jumppakamoja jne. Mielestäni ulkoisissa kriteereissä ei ole mitään pahaa, itsekin haaveilen miehestä, joka mätsäisi olemukseltaan sporttiseen tyyliini (en esim pukumiehestä). Mutta mistäpä sitä ikinä tietää löytyykö sellaista (tai ketään) rinnalle koskaan vai kolahtaako sittenkin vaikka joku ihan toisenlainen tyyppi mitä mielessäni haaveilen.

Päivämäärä:   17.1.25 23:52:45

En ole kuullut kaveripiirissäni heteromiehestä jonka mielestä pitkä tukka naisella ei olisi hyvännäköinen. Enkä ole itse poikkeus tästä säännöstä. Ei se nyt tietenkään silti tarkoita että hiukset olisivat tärkeämpi asia kuin se mitä on niiden alla.

Lähettäjä: Curly 
Päivämäärä:   17.1.25 23:59:36

Ihan naisena kiinnostaa, onko miehistä millainen tahansa pitkä tukka hyvännäköinen? Vaikka olisi kuinka kulunut, latvoista hamppuuntunut ja ohut lirukin? Suurin osa naisista ei ajattele, että mitä pitemmät sen upeammat, vaan pitkä on hyvännäköinen silloin kun se on myös hyvässä kuosissa, kiiltävä ja tuuhea, ei mikään kaksi karvaa kahta puolta vaikka vyötärölle ulottuisikin. Itse juuri lyhensin puoleenselkään ulottuvaa tukkaani 10cm, koska latva oli sellainen hamppuinen.

Päivämäärä:   18.1.25 00:01:26

Katsoin maailman miesluettelosta ja sieltä näkyy, että ei ole olemassa tuollaisia miehiä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   18.1.25 00:12:36

"Ihan naisena kiinnostaa, onko miehistä millainen tahansa pitkä tukka hyvännäköinen? Vaikka olisi kuinka kulunut, latvoista hamppuuntunut ja ohut lirukin? "

No ei tietenkään. Silmät miehilläkin on päässä. Mutta koska pitkiä hiuksia näkee vain niillä, joiden hiuslaatu on todella upea, osa miehistä jotenkin kuvittelee, että kuka vain nainen voi päättää kasvattavansa sellaisen.

Toki saa niitä ihan fyysisiäkin kriteerejä olla, joihin henkilön valinnat eivät vaikuta. Toiselle kaljuuntuva päälaki on ehdoton turn off, toinen ei deittaile alle 190 cm miestä, jonkun mielestä naisella pitää olla pitkä, paksu pähkinänruskea tukka ja joku pitää isoja rintoja välttämättömyytenä. Ja jokainen saa itse päättää mitkä ovat ne ovat turn off:it.

Päivämäärä:   18.1.25 00:29:40

Mun ex. Vapaalla jalalla joten olepa hyvä.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   18.1.25 06:03:40

On, mutta eivät nuo ominaisuudet saa välttämättä syttymään. Liekkiä jos on, otan mieluummin huonojakin ominaisuuksia kuin periaatteessa täydellisyyttä hipovan laimean yksilön.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.