Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen hengitys haisee, miten ottaa asia esille?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.1.25 13:28:08

Huvittavaa, että kysyn täällä, mutta kysynpä silti.

Yhdessäoloa takana 10 vuotta ja mies ei mikään innokkain hampaiden hoitaja. Nyt hengitys alkanut haisemaan niin, ettei tee mieli enää pussailla tai olla lähellä.

Help!

Re: Miehen hengitys haisee, miten ottaa asia esille?

Lähettäjä: Voivoi 
Päivämäärä:   17.1.25 13:29:14

Sun hengitys haisee.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.1.25 13:29:20

Nuuh nuuh "ootko sä syöny jotain outoa? Ei et? Vähän niinku hengitys haiskahtaisi. Ehkä on aika vaihtaa hammasharja ja käydä hammaslääkärissä".

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.1.25 13:33:49

Kysy että milloin sä oot viimeksi käynyt hammaslääkärissä ja olisko aika mennä/unohitko pestä hampaat aamulla..?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.25 13:38:44

Minä olen vain sanonut, että hengityksesi haisee. Ja haluan, että minullekin sanottaisiin. Voisi sitten hoitaa sitä mikä sen aiheuttaa, kun tietää.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.1.25 13:39:26

Voi johtua ihan elämänhallinnan ongelmista. Ei jatkoon.

Päivämäärä:   17.1.25 14:06:12

Jos toinen ei vain viitsi pestä suutaan niin kyllä siitä voi sanoa ihan suoraankin (sairaudet ovat eri juttu kun niillehän ei itse voi mitään). Että "olen huomannut ettet pese hampaitasi kovin usein ja sinun hengityksesi on alkanut haista, minun on vaikea olla lähellä sinua sen hajun takia". Kyllä henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen on kumppanin huomioonottamista, jos ei sitä viitsi tehdä niin ei kauheasti piittaa kumppanistaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 15:52:11

Samaa mieltä kuin edellinen. Varsinkin pitkässä parisuhteessa asiasta voi vain sanoa. Ymmärrän, että olisi vaikeampaa uuden tuttavuuden kanssa. Itse arvostin, kun mieheni sanoi minulle, että hengitykseni haisee. Hammaslääkärissä löytyi tulehdus, joka ei näkynyt omaan silmään ulkoisesti.

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   17.1.25 15:55:10

Muistuttelisin miestä hammaskiven poistosta, ehkä hammaslääkärissä sitten paasataan siitä suunhoidostakin samalla, jos hänet saa ensin sinne.
Jollain on sellainen purukalusto, että vaikka kuinka hinkkaisi niin ei pysy raikkaana jos ei käy raaputtamassa kertymiä aika-ajoin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.1.25 16:39:50

Mä sanoin omalle kumppanille suoraan. Meni hammaslääkäriin ja nykyään käy säännöllisesti hammaskivenpoistossa. Ei haise enää.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   17.1.25 16:45:22

Olen ihan vaan todennut lähitilanteessa, että kylläpä on tuhti hönkä, hengittelisitkö toiseen suuntaan. Saatan myös mainita, että tuoksahtaa siltä kuin olisi aika käydä hammaskiven poistossa. Hammashoidossa käynnit on aina auttaneet, ollut hammaskiveä tai reikä tai jotain.

Miten olette onnistuneet 10v pitämään välit niin kohteliaan etäisinä, että asiaa on tarpeen tiedustella?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   17.1.25 17:09:30

Sanoin miehelleni, koska hän jostain syystä vähensi hammaspesujen määrää kahdesta yhteen sen jälkeen, kun menimme naimisiin. Iltaisisin siis alkoi jättää pesemättä. En montaa kertaa katsonut, vaan kun yritti illalla lähestyä seksin merkeissä, sanoin, että olen huomannut muutoksen ja jos minun kanssani naimisissa haluaa pysyä, hygieniasta ei aleta joustaa. Ei kuulemma ollut tehnyt sitä tietoisesti, mutta sanominen tepsi ja nyt muistuu myös iltapesu mieleen.

Päivämäärä:   17.1.25 17:47:02

Minäkin sanoin ihan suoraan jo suhteen alussa.

Ei ollut hygieniasta loppujen lopuksi kiinni. Mies puunasti hampaitaan ja kävi useaan otteeseen hammaslääkärissä. Ei auttanut.

Todettiin paha refluksi. Haju tuli mahasta asti.
Vaiva hoidettiin ja nyt on hajuton mies:)

Päivämäärä:   17.1.25 17:53:24

Vielä ihan vinkkinä, että tämä on aika yleistä että paha haju ei tule suusta. Jos suu hoidettu mutta yhä pahaa hajua niin se tulee silloin alempaa. Silloin yhteys sisätautilääkäriin.

Päivämäärä:   17.1.25 20:13:08

Hammaskiven poisto auttoi itselläni tähän ongelmaan! Eli mars hammaskiven poistoon.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.1.25 20:39:42

Mun miehen hengitys haisee, kun hän laihduttaa (sellanen jokavuotinen itsekurijuttu). Eli voi liittyä muuhunkin kuin hampaisiin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.1.25 20:41:17

"Pitäiskö sun mennä suuhygienistille, sun hengitys on alkanut haista? Ja ruveta pesemään hampaita kaks kertaa päivässä."

Lähettäjä: Nonna 
Päivämäärä:   17.1.25 20:53:25

Sanoin että sun hengitys on alkanut haista todella pahalle. Oli hammasmätä. Ja se todella haisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.