Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ideoita pieniin lapsiystävällisiin häihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.25 12:11:59

Häät suunnitteilla. Aikuisia vieraita 30 ja allekouluikäisiä lapsia 5 (ei yhtään sisaruksia vaan pikkulasten vanhempia on 10kpl). Vieraat hyvin erilaisia, eivätkä tunne toisiaan ja itsekään en tunne miehen paria kaveria juuri ollenkaan.

Halutaan kuitenkin pitää alkoholittomat ja lapsiystävälliset häät. Millaista ohjelmaa ideoisit häihin? Joko ruokailun yhteyteen/ ruokailun jälkeen? Tarkoitus ei ole tehdä lastenkutsuja vaan juhlat, joissa kaikki voivat viihtyä vauvasta vaariin.

Tällä hetkellä olen ajatellut, että juhlapaikalla olisi ainakin nukkumis ja imetyshuone. Patjoja esim. lattialla ja siellä saisi ottaa torkut, imettää rauhassa levähtää. Toisena haluaisin häihin tanssia ja pieni disko olisi ihana tiedän, että porukasta moni muukin nauttii tanssimisesta eikä tarvita siihen alkoholia. Myös taaperoiden kanssa voisi jamitella.

Re: Ideoita pieniin lapsiystävällisiin häihin?

Lähettäjä: Kananjalka 
Päivämäärä:   17.1.25 12:15:29

Varaa lapsille vaikka saippuakuplia ja värityskuvia sinne huoneeseen, jos tila sallii kuplat. Ja vihko, johon aikuinen voi merkitä muistiin lasten terveisiä hääparille.

Se disko on hyvä, ja muutenkin makusi mukaan. Kyllä ne lapset viihtyvät kun häät järjestetään sinun tyylilläsi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.1.25 12:19:04

Patjat lattialla soveltuu imetykseen aika heikosti, nojatuoli tai joku muu selkänojallinen mukavampi.

Päivämäärä:   17.1.25 12:35:44

Saippuakuplia ei kannata laittaa. Niistä jää tahroja vaatteisiin, joita ei saa kirveelläkään irti. Inhottava, jos lasten vaatteet tuhoutuu, mutta voi myös muut vieraat olla näreissään.

Paperia, värityskuvia ja puuvärejä esiin. Disco on tosi hyvä idea. Voi olla musaa laidasta laitaan. Moni lapdikin tykkää "aikuisten" musiikista. Ei siis tarvitse olla mitään lastenlauluja.

Jos on ulkoilumahdollisuus, se on aina hyvä. Lapset keksivät ulkona tekemistä, ilman ohjelmaa ja toisaalta vanhempien ei tarvitse koko ajan olla kieltämässä, vaan voivat ottaa rennommin.

Lähettäjä: Kananjalka 
Päivämäärä:   17.1.25 12:38:51

Niin tilan soveltumisella tarkoitin kokonaisuutta. Ajattelin että kyllä ihmiset ymmärtävät.

Päivämäärä:   17.1.25 12:50:29

Ainoat lapset syövät yleensä samaa kuin aikuiset.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.1.25 12:51:20

Vihkiminen jo hyvissä ajoin, jottei juhlat veny iltaan. Joskus olen ollut häissä, joissa vihkiminen on vasta klo 16, niin silloin se juhla alkaa jo todella myöhään. Koko päivä on ensin odottelua ja sitten kun juhlat alkaa niin onkin jo ilta.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.1.25 12:53:23

Aarteenetsintä voisi olla kiva ohjelmanumero ihan kaikenikäisille.

Kuvausseinä

Ilmapallot (värit voi olla tyylikkäitä, kultaa, hopeaa yms.)
Jos haluaa panostaa niin lastenhoitaja ja leikkinurkka. Itse olin kerran nuorena mll:n kautta häissä lastenhoitajana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 12:54:07

Lapsille hoitaja niin vanhempien ei tarvitse istua hääjuhlasta siellä hiekkalaatikon reunalla.

Lähettäjä: mami 
Päivämäärä:   17.1.25 13:02:01

Meillä oli aikoinaan pienet häät ja lapset mukana. Järjestimme hääjuhlan lapsuudenkodissani, mikä on siis maalaistalo. Vanhan navetan vintille tehtiin tila, missä pöydät ja tanssilattia. Vihkiminen oli päivällä klo 13 ja sen jälkeen juhlat, ruokailu alkoi aikalailla n. klo 14. Meillä ei ollut tarjolla muuta alkoholia kuin alkumaljat ja viiniä ruuan kanssa, ei kaljaa eikä mitään booleja. Itse olin raskaana ja mieheni ei käytä alkoholituotteita lainkaan mutta sen verran joustettiin, että ostettiin ruokajuomaksi viiniä.

Lapsille oli järjestetty leikkitila, missä kyniä, paperia, lautapelejä ja lastenvahti, jotta vanhemmat saivat syödä ja tanssia ilman, että toinen silmä koko ajan lapsissa. Ihan vauvoja ei ollut kenelläkään eli sinällään mitään imetystiloja ei tarvittu, vessassa oli potat ja muut, jotta pienten kanssa homma hoitui. Kesähäät ja ulkona tilaa temmeltää, lapset leikkivät pihalla ja lastenvahti piti silmällä, ettei kukaan katoa tai mene paikkoihin, joissa oli koneita ja työkaluja.

Vieraita meillä oli 50 ja heistä lapsia oli kahdeksan. Ruoka oli hyvin perinteistä eli noutopöytä ja jokaiselle jotain, hyvin saivat lapsetkin syötyä. Siinä kahdeksan aikaan illalla viimeisetkin vieraat poistuivat, muistan sen, että itse olin aina sippi tuohon aikaan. Pieni helle, raskaus ja jännitys niin olin ihan valmis nukkumaan ysin aikaan.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   17.1.25 14:17:30

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 17.1.25 12:54:07

Lapsille hoitaja niin vanhempien ei tarvitse istua hääjuhlasta siellä hiekkalaatikon reunalla.

-> Komppaan tätä, olisiko budjetissa varaa palkata ulkopuolinen (ammattilais)lastenhoitaja valvomaan ja viihdyttämään lapsia juhlien ajaksi? Vanhemmat saisivat silloin edes muutaman hengähdyshetken, vaikka olisivatkin lähellä muutoin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.1.25 16:14:16

Viisi lasta, joista osa on vauvoja, ei vaadi mitään erityisjärjestelyjä.
Rauhallisen huoneen imetykseen parilla nojatuolilla toki. Ja sinne vaikka ne pari patjaa, missä pari lasta voi sitten nukahtaa.

Laita vaikka niille ei imeväisille lapsille jokaiselle puuhakirja ja värikynät.
Ja tarjolle mehua ja limpparia myös.

Muutoin ihan normaalit häät diskoineen. Just sellaiset kuin haluat.

Päivämäärä:   17.1.25 17:21:28

Eikä välttämättä edes tarvita erillistä imetystilaa. Riippuu ihan vauvasta. Meillä vauvat ovat aina pystyneet syömään missä vaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 17:23:41

”Eikä välttämättä edes tarvita erillistä imetystilaa. Riippuu ihan vauvasta. Meillä vauvat ovat aina pystyneet syömään missä vaan.”

Kaikki äidit eivät halua imettää ihan missä vaan.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   17.1.25 17:59:44

Jos on tilaa missä voi liikkua reilusti ilman että koko ajan vaarana törmätä johonkin, esimerkiksi pihalla, niin eipä siinä muuta erikoisjärjestelyä tarvitse. Parhaat häät joissa itse olen ollut oli ulkona johon pystytetty iso teltta, lapset juoksenteli siinä ympärillä ja vanhemmat valvoivat enemmän tai vähemmän ruokapöydästä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.