Lähettäjä: mami
Päivämäärä: 17.1.25 13:02:01
Meillä oli aikoinaan pienet häät ja lapset mukana. Järjestimme hääjuhlan lapsuudenkodissani, mikä on siis maalaistalo. Vanhan navetan vintille tehtiin tila, missä pöydät ja tanssilattia. Vihkiminen oli päivällä klo 13 ja sen jälkeen juhlat, ruokailu alkoi aikalailla n. klo 14. Meillä ei ollut tarjolla muuta alkoholia kuin alkumaljat ja viiniä ruuan kanssa, ei kaljaa eikä mitään booleja. Itse olin raskaana ja mieheni ei käytä alkoholituotteita lainkaan mutta sen verran joustettiin, että ostettiin ruokajuomaksi viiniä.
Lapsille oli järjestetty leikkitila, missä kyniä, paperia, lautapelejä ja lastenvahti, jotta vanhemmat saivat syödä ja tanssia ilman, että toinen silmä koko ajan lapsissa. Ihan vauvoja ei ollut kenelläkään eli sinällään mitään imetystiloja ei tarvittu, vessassa oli potat ja muut, jotta pienten kanssa homma hoitui. Kesähäät ja ulkona tilaa temmeltää, lapset leikkivät pihalla ja lastenvahti piti silmällä, ettei kukaan katoa tai mene paikkoihin, joissa oli koneita ja työkaluja.
Vieraita meillä oli 50 ja heistä lapsia oli kahdeksan. Ruoka oli hyvin perinteistä eli noutopöytä ja jokaiselle jotain, hyvin saivat lapsetkin syötyä. Siinä kahdeksan aikaan illalla viimeisetkin vieraat poistuivat, muistan sen, että itse olin aina sippi tuohon aikaan. Pieni helle, raskaus ja jännitys niin olin ihan valmis nukkumaan ysin aikaan.
|