Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Avoin amk ja office ohjelmien puute

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   17.1.25 10:23:27

Osallistuin parille ilmaiselle kurssille avoimen amk kautta, mutta havahduin nyt siihen tosiasiaan, ettei minulla ole Wordia, Powerpointia yms ohjelmia, joita kurssilla todennäköisesti tarvitsee.

Enkä kuuden opintopisteen takia kyllä ala lisenssiä noihin hankkimaan.

Olisko teillä antaa hyviä vinkkejä kuinka ratkaista tämä ongelma? :)

En nyt ole koneen ääressä, mutta onko nykykoneissa vielä se Wordpad, tms ilmainen kirjoitusohjelma esim.

Re: Avoin amk ja office ohjelmien puute

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.1.25 10:24:32

testaa ilmaista OpenOfficea.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.25 10:24:40

openoffice voi toimia, tai voit warettaa nuo viralliset softat.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.1.25 10:25:51

Se paketti maksaa 7 e jos ottaa kuukaudeksi kerrallaan. Onko oikeasti niin iso summa että kannattaa jättää kurssit sitten käymättä?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.1.25 10:26:55

Googlella on ihan ilmaiset, täysin Excel-ohjelmia vastaavat selaimen kautta käytettävät sovellukset. Niillä pystyy avaaman excelin, wordin ym. tiedostomuotoja ja tallentamaan sellaisiksi. Google Sheets, Docs & Slides.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.1.25 10:28:40

OpenOfficen lisäksi Googlella on myös joitain vastaavia ilmaisia (Docs, Sheets, Slides) jotka myös muistaakseni ihan hyviä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.1.25 10:30:09

Ohhoh, siis täysin Office-ohjelmia vastaavat sovellukset. Mutta Sheets on sisi Excelin vastine, Docs Wordin, ja Slides Powerpointin.

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   17.1.25 10:35:27

Siis hei kiitos!

Oon tosiaan kuullut nuo Googlen termit joskus, mut en oo tajunnut, et ne on ihan vastaavat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.1.25 10:49:49

Onko tosiaan olemassa jokin korkeakoulu Suomessa, joka ei kyseisiin ohjelmiin tarjoa lisenssiä opintojen ajaksi? Itse tein avoimen opintoja kahdessakin oppilaitoksessa ennen kuin pääsin tutkinto-opiskelijaksi, ja kumpikin tarjosi office-paketin muistaakseeni heti 6-12 kk ajalle, vaikkei kurssissa olisi mennyt kuin kuukausi.

Lisäksi useimmat jos ei kaikki tarjoaa koululta sähköpostin, joka on office 365. Ja siellä on myös selaimessa useimmat ohjelmat.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   17.1.25 10:51:13

Googlen versiot eivät siis ole kaikilta osin ihan vastaavat, ne on kuitenkin eri ohjelmat. Joiltain osin ne on vähän suppeammat, varsinkin Wordissa on ihan hirveästi toimintoja, kun taas google docs on simppelimpi. Mutta todennäköisesti et tarvitse niitä kaikkia hienouksia mitä wordissa on, joten todennäköisesti päjrää mainiosti noilla googlen vastineilla.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   17.1.25 10:57:03

Kyllä mä ainakin sain avoimen amkin kautta opiskellessa sen koulun kautta ne. Ihan vaan sillä ku sain Microsoftin profiilin ni siinä ne oli.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.1.25 11:03:13

Koulun kautta olen myös saanut lisenssin vaikka avoimia olen tehnyt.

Päivämäärä:   17.1.25 11:32:58

OpenOffice on tosiaan hyvä ilmainen vaihtoehto MS Officelle. Mulle on kehuttu myös ilmaista LibreOfficea, mutta sitä en ole ite kokeillut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 11:40:03

Avoimen opintojen ajaksi yleensä tosiaan saa lisenssin office-pakettiin. Eivät ne sitä välttämättä mainosta, mutta tutustu opiskelijan oppaisiin, niin sieltä saattaa löytyä.

Itse opintojen jälkeen latasin wps officen ja se on tuntunut ihan pätevältä omiin tarpeisiin. Monessa asiassa se word on jopa parempi kuin microsoft word.

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   17.1.25 11:57:00

Joo, koulun kautta yleensä saa ohjelmat käyttöön. Yleensä luodaan Microsoft-tili. Yleensä kirjaudun itse Outlook-sähköpostiin ja sieltä kautta sitten avaan Sovellukset.

Päivämäärä:   17.1.25 12:17:11

Aina saanut tarjoavasta koulusta ohjelmat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.25 12:35:09

Ja nykysellään nettiversiot taitaa olla ilmaisia, tosin ovat aika kuraa. Jotain pientä pystyy kyllä tekemään

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.